- Dit onderwerp bevat 1,636 reacties, 135 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 februari 2011 om 13:02 #279930
Ik rijdt met een maximaal aangepaste 80 cc polini verder kan het ook liggen aan mijn uitlaat
dat het niet goed loopt want zo stationair loopt hij er super mee maar er is gewoon niet voldoende
doortrekken.Maar met de nieuwe calibrata zal het beter lopen.
26 februari 2011 om 15:55 #279942Nog wat foto’s van het werk de afgelopen week
De calibrata:

En nog 2 blokjes van laurensvdw, met pinasco 42mm en orgineel 50 cc blokje echt mooie cilinder die pinasco

Nu nog wachten op een 19 caburateur met spruitstuk en gas gas met dat rv.
26 februari 2011 om 16:51 #279944probeer de rv nu eens maar dan met die Calibrata? Ben best benieuwd 😉
en ook benieuwd naar de toekomst 😉
28 februari 2011 om 18:04 #279958Zo ik heb van het weekend niet zo gek veel gedaan aangezien ik stront ziek ben geworden, want het echt
om de 5min hoofdpijn krijg er echt wat van (stres,stres).Ik heb me een 17.5 del. carburateur genomen en wilde snel ervoor zorgen dat ik een groteren carburateur heb
want ik merk echt dat hij niet wil als je de powerfilter erop zet of eraf is al wat verschil maar de
hoeveelheid lucht is gewoon niet voldoende.Dus carburateur in draaibank en deze afgedraaid gelijk een malossi carburateur set voor rv.
Het is goed geluk maar ik maak me nog al druk om het boren en tappen van de draad in het ding
want net daar zit de handchoke en een overloop klepje dus ik hoop dat ik niets kapot boor of tap.Iemand ervaring (Fons)?
Verder heb ik komende week vakantie en dus tijd om de sprinter af te maken want dat schiet gewoon weg niet op.
As moet gedraaid worden
voorvario moet aangepast worden
velg erin
uitlaat omlassen dat hij wat rechter hangt.
afstellen
en waterkoeling afwerken.Dus hele waslijst.
Graag wat reacties ivm carburateur.
28 februari 2011 om 18:46 #279959Als je niet dieper boort dan 7 mm gaat het goed. Ik heb die van Hansieb ook gedaan dit weekend.
28 februari 2011 om 18:55 #279960Maar kom je dan zeg maar in de choke kamer terecht of zo ?
Lijkt mij toch niet zo erg als het daarna weer luchtdicht is.
Verder lijkt het me toch moeilijk om in 7mm draad te tappen of heb je daar een andere tap voor nodig
ik gebruik voornamelijk een machine tap?1 maart 2011 om 07:08 #279966Nee, als je niet dieper boort dan 7 mm kon je daar niet in uit.
Je moet even een blinde gat tap regelen, en daar de voorkant af slijpen. Dan heb je draad tot op de bodem.
Denk er om dat je dit wel even tapt met een kolomboor.
1 maart 2011 om 08:45 #279967ik ga dan even een nieuze tapje halen van snapp on die zijn totaal niet duur en super kwaliteit deze
slijp ik dan wel af voor te tappen zo ondiep.gr
1 maart 2011 om 17:04 #279969Vandaag heb ik ook de metal flakes binnen gekregen.
Ik weet niet hoe ik ze ga spuiten droog of in blanke lak maar dat komt wel goed.
Pictures

Ziet er denk ik wel mooi uit straks op de limbo toer 😀
Gr
1 maart 2011 om 17:13 #279968Dat ziet eruit als een lekker papje om op te eten, dus het zal op de brom vast ook erg lekker staan

Voor welke brom word dit voor als ik vragen mag? want jij springt nogal vaak over qua brommers of kleur dus ben het spoor wat kwijt:D1 maart 2011 om 17:19 #279952Ja lekker bakje pudding hé:D
Het is voor de witte omdat ik de kleur wat eentonig vondt heb ik dit besloten alles wordt hiermee gespoten
velgen en frame zodat hij goed blinkt
Wel weer flink wat geld gaat er aan op maar hopelijk is het het waard.
1 maart 2011 om 17:31 #279970virgil :
maar hopelijk is het het waard.Vast wel want van idd wat kleurloos wit naar dit is een winst van 180graden

En met flakes erbij is het bijna altijd mooi8)4 maart 2011 om 20:09 #276761Heey,
Ik heb gisteren nog wat flakes gekocht witte met nog een potje rode dus heb ik 4 potjes dat is genoeg.
Dan kan ik mijn compleet frame spuiten met flakes en heb je echt een spiegel die rijdt:D
Vandaag mijn spruitstuk afgemaakt met carburateur en gereden, het is nu echt een waar beest waar zelf
ik bang van wordt echt niet normaal hij gaat echt bruut hardt
En ja nu komt er zeker een fimpje!
Gr
5 maart 2011 om 07:38 #279988En nog wat foto’s filmpjes maak ik straks wel.

5 maart 2011 om 07:44 #279989Ik weet wel zeker dat die Simonini pijp totaal niet geschikt is voor jouw setup. Op mijn Malossi engine vondt ik het in het begin heel leuk, totdat ik een calibrata en een Fabrizi aanschafte, heeft ie er nooit weer onder gezeten.Ik heb met deze uitlaat wel de hoogste topspeed gehaald.
De expansie van de Simo is gewoon veel te groot voor een 46 mm Polini, DEPS etc.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.