Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,351 tot 1,365 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sjbtje
    Bijdrager

volgens mij zijn die chrome voorvorken niet egt heel erg stevig;)

virgil
      Topic starter

Ja ik wilde eigelijk de voorvork die er nu in zit verwijderen en een beteren voorvork monteren maar met het polijsten
        ben je volgens mij toch lang bezig maar als het er beter uit ziet wil ik het wel doen.

Ik heb gesloten voor een mix van flakes te gaan of voor rood.

Het verstevigen wil ik doen dmv u profielen in de binnekan van de vork te tiggen dan is het al veel steviger.

Dan komt er nog een calibrata op en dan is het toch wel een leuk snel brommertje.

De anderen 2 brommers gaan weg zodat ik er ook voldoende op kan rijden want ik heb toch niets aan 3 brommers.

ArvidW
        Donateur

virgil :
          Het verstevigen wil ik doen dmv u profielen in de binnekan van de vork te tiggen dan is het al veel steviger.

Je kunt beter de vork met een dunne plaat dicht lassen totdat het een koker is, dit maakt de vork veel torsie stijver dan je met U profielen voor elkaar kunt krijgen. En het is een heel stuk lichter.

Torsie stijfheid van een gesloten profiel = vele vele vele malen hoger dan van een open profiel. Daarom ga ik dit bij mijn midi ook doen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

virgil
          Topic starter

Ja daar het je gelijk in Arvid, een vaste koker is steviger dan open profiel maar ik denk dat jij de bedoeling niet
            bekijkt als ik wat ik kan begrijpen

Ik wilde de u profiel niet met de gesloten kan naar binnen zetten maar naar buiten dus het je het zelfde
            principe hé.

Weet nog iemand hoe ik die vork het snelst gepolijst krijg?

gr

ArvidW
            Donateur

Zo kan het idd ook 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

dartfreak
              Bijdrager

jah met een roterende schuurschijf op een draai bank
                en dan met korrel 60 beginnen
                dan 80, 120, 240, 360, 400 en als laatste 400 waterproof

zo doen wij ook de velgen op het werk
                alleen klemmen we dan de velgen op de draaibank zodat die draaien

virgil
                Topic starter

Ja dat kan maar ik denk dat het wat gevaarlijk wordt als dat je aan de klauw komt heb je een dik probleem.

Misschien eerst stralen zodat de lak weg is, dan schuren tot hij weer glad is en dan polijsten met
                  commandant 4,5,6,7 en dan met zeer fijne na polijsten?

dan heb ik ook gelukkig geen last meer van een geschadigde voorvork tenzij hij gaat roesten waardat geen transparant
                  lak is aangebracht.

Ik dacht trouwens aan een van deze 4 kleuren:

http://www.bsclassicparts.nl/index.php?page=webshop_product&cat=82&i=166

http://www.bsclassicparts.nl/index.php?page=webshop_product&cat=82&i=115

http://www.bsclassicparts.nl/index.php?page=webshop_product&cat=82&i=275

http://www.bsclassicparts.nl/index.php?page=webshop_product&cat=82&i=121

Welke vinden jullie het best staan bij wit en zwarte velgen?

tnerual
                  Bijdrager

virgil :
                    @tnerual: Als ze het goed doen komt er een filmpje verder heb ik er nu weinig tijd voor want de witte
                    is niet klaar met rv omdat het spruitstuk niet klaar is. Met een 13 loopt het voor geen meter.

Ik maak geen filpjes als hij niet goed of wel perfect loopt omdat ik anders toch te horen krijg hoe slecht ze lopen
                    en dat heeft geen nut:thumb

Verder hoop ik op wat reacties kwa gedachte van me over de metal flakes.

Dus ik wilde mijn velgen met witte flakes afmaken en mijn frame met Rode of wel groene flakes?

Ok, Prima!:thumb

Kan een RV niet echt goed lopen met een 13mm ? Want als dit echt zo is, weerhoudt dit me om hem te kopen..

virgil
                    Topic starter

Heet,

Ik vindt het echt voor geen meter lopen, je hoort gewoon dat er te weinig lucht en mengsel het carter in gaat.

Sowieso een grote carburateur erop.

Gr.

Jarco
                      Bijdrager

Ik ben het niet met je eens. 😉
                        Ik had mijn RV super rijdend op 13/13 en liep zeer netjes in verelijking met mn SE en zelfde setup.
                        Ben er niet eens lang mee bezig geweest.

Maar goed, de ene setup is de andere niet. 😛

Verder ook erg benieuwd naar filmpjes van je ciao’s. :thumb

virgil
                        Topic starter

Ik weet wel niet hoeveel cc jij reed?

Maar op mijn setup loopt het voor geen meter.

Ik denk op een minder brute setup wel ja.

Jarco
                          Bijdrager

Malossi 46,5 met boosters aangepast en poorten in carter gefreesd.

MHR
                            Bijdrager

Jarco :
                              Malossi 46,5 met boosters aangepast en poorten in carter gefreesd.

Ik heb exact dezelfde setup gehad, en dat liep ook prima.

Bartjee
                              Donateur

Met welke cilinder rij jij dan op je RV Virgil? Dat heb ik even ergens gemist volgens mij

sander…
                                Bijdrager

70 alfaerre toch? correct me if i’m wrong;)
                                  of was dat toen eens? tjaa je bent ook dag en n8 bezig met sleutele:P
                                  gr’s

15 berichten aan het bekijken - 1,351 tot 1,365 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.