- Dit onderwerp bevat 1,636 reacties, 135 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 oktober 2010 om 20:28 #279142
@tieees: ga nederlands leren vent! amateurisch is niet eens een woord.
@ Virgil: wat is nu de set-up van de witte?,, ik vind hem erg mooi, maar je moet hem wel ff afmaken!
keep up the good work!
Edit: excuses voor de gedeeltelijke off-topic.
31 oktober 2010 om 20:31 #279143@ Tieees ,
de witte Ciao is een hele mooie Ciao met een erg hoog afwerkingsniveau .
De op de foto zwart lijkende kunstof delen ( balhoofdkapje en zijkapen )
waren in een hele mooie kameleon kleur gezet met hierin nog metal flakes .Er waren heel wat lijken c.q. kadavers van Ciao’s te bekijken en ik noem
dan geen namen :conMaar iemands werk afzeiken is altijd heel makkelijk , en over smaak valt
niet te twisten .Sorry voor de offtopic maar ik moest dit even kwijt .
31 oktober 2010 om 20:33 #279144blijven mooie brommers, kunnen velen nog wat van leren.
1 november 2010 om 06:45 #279146Heey,
@tieees:Now ja Bedankt:( , ik had wel beter commentaar verwacht er zit ook weer bloed,zweet en tranen in
en verder heb ik gisteren heeeel mooi commentaar gehad dat ze zo mooi waren
Olaf:Bedankt he kerel, fijn te horen dat je hem toch mooi vindt, zonder die vespa’s van jouw was het voor
mij gisteren ook een heel stuk minder mooi geweest want jij en vele hebben ook echt een pracht exemplaar
staan.Binnekort kom ik eens bij je langs he!
@Steven Osh:Dank u, ik hoop het ook

Verder ga ik vandaag mijn garage onder handen nemen zodat ik weer meer plaats heb en
er ook nog wat machine’s kwijt kan.De witte moet nog worden afgemaakt:
Koplamp was klaar maar nog niet droog dus vandaag even monteren
Achterlamp heb ik nieuw besteld
kenteken vastschroeven
bedrading leggen
blokje afstellen
malossi vertanding opnieuw proberen met andere rollen.
nog hier en daar wat bijwerken etc.De sprinter heeft me echt een rot humeur gebracht want ik sta op en daar ligt mijn
duur koelwater weer ik heb er al voor 20 euro koelwater doorheen gespoeld alleen om
te kijken of hij wel een beetje beter liep wat niet het geval was.Straks meer!
groetjes
7 november 2010 om 07:48 #279159Heey,
Ik heb deze week een nieuwe werkplaats gekregen zoiets 10x waar ik was aan het werken.
Er staat echt fijn alles in zoals: frees, draaibank, Brommers:D,zaag,schaaf,lasapperaat,
veel licht,vespa blokjes,revisie spullen,veel handmateriaal,etc etc..Ik zal kijken of ik nog wat foto’s heb.
Verder ga ik binnekort aan een nieuw project beginnen maar eerst moet
de sprinter en de witte ciao goed af zijn en goed lopen.Dus wat doe je:
je koopt:
nieuwe carters
nieuwe cilinder
nieuwe pakkingen
nieuwe caburateur
enz.Dit blokje zit bijna in mekaar en dan gaat dit ook een hele tijd onder de witte ciao blijven
zitten zodat ik een beetje vijlig naar belgië kan rijden.De plannen voor de lente:
Malossi reedvalve
80cc polini V&J tuned
21 stage 6
pinasco vliegwiel
mazuchelli kruk
en rijden maar.Groetjes virgil
7 november 2010 om 17:49 #279166Heey,
even wat foto’s van de werkplaats:
Een paar onderdelen

Ik ga nog foto’s van de binnekant maken.
mvg,
virgil
7 november 2010 om 18:29 #279167hey mijn blokje! XD
11 november 2010 om 20:59 #279194Heey,
Update!
Ik heb zojuist dit blokje bemachtigd:
Ik ben er super blij mee eindelijk reed valve!
Dit is het idee
Ik ga het blokje uit mekaar halen en dan komt mijn mazuchelli kruk erin
Dan ga ik mezelf even een nieuw spruitstukje maken zodat er een 21dellorto op kan.De cilinder, ik was aan het denken aan mijn 80cc polini met 30mm flens
uitlaat de simonini carbon met 30 mm flens.Dus weer genoeg te doen. Dat wordt dan mijn zomer set up.
mvg,
virgil
11 november 2010 om 21:04 #279193Zeer mooi Virgil;)
11 november 2010 om 21:09 #279196Mooi blokje, en jou kenende zal het wel lekker gaan lopen Gr Floor-ciao;)
12 november 2010 om 13:23 #278763Heey,
Bedankt Jongens!
Vandaag ben ik begonnen om wat uitlaten op te knappen want het is zonde dat ze er weg liggen
rotten zonder gebruikt te worden dus:gezandstraald
geschuurd
in de olie gezet
en ingebrandt met dit als resultaat.De malossi 27 too bad

Proma lowboy

Samen

en nu ben ik bezig om een oude leo krul op te lappen.
dus meer als ik klaar ben.
mvg,
virgil
12 november 2010 om 15:18 #279191Die pijpjes zien er weer netjes uit
12 november 2010 om 15:34 #279198Ik moet zeggen met een beetje meer bewerking krijg je er een nog beter resultaat mee. Ze zien er nu nog zo grijs uit door het sralen. Ik zou eens proberen iets beter/meer te schuren en misschien de lasnaden accentueren. Dan zal je al snel in de buurt komen van Zeebodem zijn opknapkunsten.
12 november 2010 om 15:47 #279199wat is dat inbranden voor??? niet voor de lasnaden zo te zien….
ik wil jouw opknapkunsten niet dissen, maar dit ziet er uit als plastic speelgoed uitlaatjes :lol12 november 2010 om 16:39 #279201heey,
@kevin030: Bedankt kerel

@Martino: Ik ben ook nog niet klaar met de uitlaten dit is alleen om het staal te beschermen tegen roest
verder ga ik met een autogeen apperaatje over de lassen zodat deze weer mooi bruin worden dat werkt het
namelijk af. Dit omdat je met een gasbrander veel te grote oppervlakte bruind en niet mooi is.@JayL: Dat inbranden is om het metaal te beschermen.
2. lijkt er wel op maar ja ze zien er op de foto’s zo plastic uit 😉 omdat er een dikke laag olie op
zit wat na het branden is gebeurt en dan blijft het zeer dit zitten namelijk.Ik heb nu ook de leo krul bijna klaar nu nog even de lassen terug brengen en dan is hij als nieuw.
groetjes.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.