- Dit onderwerp bevat 1,636 reacties, 135 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 oktober 2010 om 19:59 #278904
Vandaag heb ik na veel werk mijn blokje eindelijk weer uit mekaar kunnen halen.
dus eerst eens flink op poetsen en dan alles nieuw erin: lagers, keerringen, pestonlager, zuigerveren
membraamplaatjes, boegie.Zo licht het er nu even bij

morgen ga ik alles bestellen en hoop ik dindsdag alles weer in mekaar te hebben afgesteld en al.
14 oktober 2010 om 20:19 #278978En dan hopen dat hij als een gek rijdt.
ziet er leuk uit.
15 oktober 2010 om 06:17 #278979
.-{2F4OV}-.Als ik langskom dan wil ik dit ding natuurlijk ook wel even bewonderen! Hoop dat je m voor de meeting weer netjes aant lopen hebt!
15 oktober 2010 om 17:22 #278980Heey Jongens,
Ja Frank gelijk heb je, hopen dat het als een gek rijdt, normaal wel want nu heb ik eindelijk de kans het fatsoendelijk
af te stellen met de nieuwe caburateur.Sil, ja dat zou echt super zijn, dan konden we samen met de ciao’s wat rijden op het fabrieksterrein
en natuurlijk een filmpje maken van de gelegenheid
Zojuist heb ik de lagers vervangen en ga morgen misschien al weer testen met het spul hopelijk
werkt het dan goed, maar ik moet nog berekenen hoeveel voorontsteking ik ga geven niet te veel of te weinig
natuurlijk:Dgroetjes
17 oktober 2010 om 08:32 #278987Heey,
Vandaag heb ik het blokje een beetje los in mekaar gezet, nu moet ik nog de cilinder monteren
en de squish afstellen, ook heb ik de voorontsteking bepaald dus als het goed is gaat het dit
keer flink vlammen.Zo licht het er nu bij

Misschien dat het vandaag nog loopt, ik hoop van wel.
Nu verder aan de aandrijving.
groetjes.
virgil
17 oktober 2010 om 10:07 #278825Ziet de goed uit man!
als het loopt hoop ik wel op een mooi filmpje:D17 oktober 2010 om 10:25 #278906
.-{2F4OV}-.Hey Virgil,
Hoe heb je de voorontsteking bepaalt? En hoe stel je de squish in?
17 oktober 2010 om 11:54 #278991heey,
@Crossvespa: Ja dat filmpje komt wel goed ik ben druk bezig met afstellen van pakkingen en
bogie’s rotor dus kan even duren want ik moet mikuni sproeiers gaan gebruiken
en dat is veel moeilijker afstellen dan delorto.@Sil: De voorontsteking daar zijn een aantal formules voor waarbij je rekening moet houden met toeren
en slag van de krukas maar zo moeilijk is het niet als je het al een aantal keren hebt gedaan.De squish kun je aanpassen met pakkingen verschillende dikte tot het een afstand bedraagd van 0.6mm dit
is met een stukje soldeertin te meten.gr
17 oktober 2010 om 16:52 #278994Heey,
Vandaag heb ik nog even aan de fox as gewerkt en moet zeggen dat ik eindelijk iets heb gevonden waar
ik in geloof dat het gaat werken.Na vele malen denken en technische tekingen gemaakt te hebben ben ik tot de conclusie gekomen:
1. een krimppassing werkt niet
2. lassen is niet goed genoeg
3. schroefdraad en lassen is niet recht genoeg.Dus wat dacht ik, aangezien ieder van de 3 stappen zijn voor en nadelen heeft neem ik dit samen en
dan hebben we een oplossing.1. een krimppassing om het zo recht mogelijk te houden
2. schroefdraad om een bevesteging te maken wat sterk is.
3. lassen om extra frixy te voorkomen.Hij is bijna klaar en werkt nu al naar mijn weten:

Nu nog de groote van de las groef bepalen en dan kan ik het monteren.
Verder heb ik een bronze bus gedraaid die in de voorvario komt die ik zelf had gemaakt dan schuift
dat ook veel mooier.groetjes.
virgil
17 oktober 2010 om 23:34 #278545Ziet er inderdaad wel naar uit of het gaat werken. Het is in ieder geval het proberen waard.
Maar even iets wat ik me afvroeg, hoe las jij die asjes? Met welke methode en laat je er nog speciale behandelingen bij te pas komen? Je moet namelijk met zo weinig mogelijk spanningen dat materiaal lassen…
18 oktober 2010 om 08:03 #279009
.-{2F4OV}-.@virgil: Heb je een draaibank thuis staan eigenlijk??
18 oktober 2010 om 15:23 #266455@Timo: Ja ik hoop echt dat het gaat werken.
ik houd rekening met de spanningen zodat het niet scheef trekt wanneer je het aan 1
kan last om te beginnen En ik las het TIG aangezien dit me het beste leek wat ook
een goed smeltbad geeft en ik dus diepe lassen kan leggen.@Sil: Ja Ik heb er een ja.
gr
19 oktober 2010 om 16:23 #279028Heey,
Vandaag eindelijk de rotor en squish goed kunnen afstellen, ik hoop dan ook
dat ik morgen de tijd het om alles wat te laten lopen en testen.Verder heb ik de witte cioa nu weer zga klaar om weer in mekaar te zetten.
Dus om een lang verhaal kort te maken: veel werk aan de boeg

trouwens heeft iemand hier ervaring met mikuni sproeiers?
mvg,
virgil
19 oktober 2010 om 17:30 #279032Mooi werk dat asje hoor! Maar als je die twee helften goed in elkaar ´´drukt´´ dan zou dat ook genoeg zijn denk ik, hebben de meeste.
19 oktober 2010 om 19:49 #279034Heey Martijn, dankje

Ik ben tot dit besluit gekomen door het uitrekenen en de kennis die ik nu heb over krachten en krachten
verwerken, hiervoor heb je 3 factoren nodig:1 stevigheid
2 miniem verzwakt materiaal
3 goede verbindingenmaar aangezien een krimpassing niet de kracht heeft om de as stevig te HOUDEN voor een tijd
ga ik over naar iets waar de 3 factoren wel in zitten.verder heb ik al geprobeerd met allemaal verschillende oppervlakte ruwheden bij de krimppassing maar
het wil toch niet erg baten
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.