Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,141 tot 1,155 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Topic starter

Vandaag heb ik na veel werk mijn blokje eindelijk weer uit mekaar kunnen halen.

dus eerst eens flink op poetsen en dan alles nieuw erin: lagers, keerringen, pestonlager, zuigerveren
      membraamplaatjes, boegie.

Zo licht het er nu even bij

morgen ga ik alles bestellen en hoop ik dindsdag alles weer in mekaar te hebben afgesteld en al.

Frank80cc
      Donateur

En dan hopen dat hij als een gek rijdt.

ziet er leuk uit.

.-{2F4OV}-.

Als ik langskom dan wil ik dit ding natuurlijk ook wel even bewonderen! Hoop dat je m voor de meeting weer netjes aant lopen hebt!:thumb

virgil
          Topic starter

Heey Jongens,

Ja Frank gelijk heb je, hopen dat het als een gek rijdt, normaal wel want nu heb ik eindelijk de kans het fatsoendelijk
            af te stellen met de nieuwe caburateur.

Sil, ja dat zou echt super zijn, dan konden we samen met de ciao’s wat rijden op het fabrieksterrein
            en natuurlijk een filmpje maken van de gelegenheid:thumb

Zojuist heb ik de lagers vervangen en ga morgen misschien al weer testen met het spul hopelijk
            werkt het dan goed, maar ik moet nog berekenen hoeveel voorontsteking ik ga geven niet te veel of te weinig
            natuurlijk:D

groetjes

virgil
            Topic starter

Heey,

Vandaag heb ik het blokje een beetje los in mekaar gezet, nu moet ik nog de cilinder monteren
              en de squish afstellen, ook heb ik de voorontsteking bepaald dus als het goed is gaat het dit
              keer flink vlammen.

Zo licht het er nu bij

Misschien dat het vandaag nog loopt, ik hoop van wel.

Nu verder aan de aandrijving.

groetjes.

virgil

CrossVespa
              Bijdrager

Ziet de goed uit man!
                als het loopt hoop ik wel op een mooi filmpje:D

.-{2F4OV}-.

Hey Virgil,

Hoe heb je de voorontsteking bepaalt? En hoe stel je de squish in?

virgil
                  Topic starter

heey,

@Crossvespa: Ja dat filmpje komt wel goed ik ben druk bezig met afstellen van pakkingen en
                    bogie’s rotor dus kan even duren want ik moet mikuni sproeiers gaan gebruiken
                    en dat is veel moeilijker afstellen dan delorto.

@Sil: De voorontsteking daar zijn een aantal formules voor waarbij je rekening moet houden met toeren
                    en slag van de krukas maar zo moeilijk is het niet als je het al een aantal keren hebt gedaan.

De squish kun je aanpassen met pakkingen verschillende dikte tot het een afstand bedraagd van 0.6mm dit
                    is met een stukje soldeertin te meten.

gr

virgil
                    Topic starter

Heey,

Vandaag heb ik nog even aan de fox as gewerkt en moet zeggen dat ik eindelijk iets heb gevonden waar
                      ik in geloof dat het gaat werken.

Na vele malen denken en technische tekingen gemaakt te hebben ben ik tot de conclusie gekomen:

1. een krimppassing werkt niet
                      2. lassen is niet goed genoeg
                      3. schroefdraad en lassen is niet recht genoeg.

Dus wat dacht ik, aangezien ieder van de 3 stappen zijn voor en nadelen heeft neem ik dit samen en
                      dan hebben we een oplossing.

1. een krimppassing om het zo recht mogelijk te houden
                      2. schroefdraad om een bevesteging te maken wat sterk is.
                      3. lassen om extra frixy te voorkomen.

Hij is bijna klaar en werkt nu al naar mijn weten:

Nu nog de groote van de las groef bepalen en dan kan ik het monteren.

Verder heb ik een bronze bus gedraaid die in de voorvario komt die ik zelf had gemaakt dan schuift
                      dat ook veel mooier.

groetjes.

virgil

TimoO_
                      Donateur

Ziet er inderdaad wel naar uit of het gaat werken. Het is in ieder geval het proberen waard.

Maar even iets wat ik me afvroeg, hoe las jij die asjes? Met welke methode en laat je er nog speciale behandelingen bij te pas komen? Je moet namelijk met zo weinig mogelijk spanningen dat materiaal lassen…

.-{2F4OV}-.

@virgil: Heb je een draaibank thuis staan eigenlijk??

virgil
                          Topic starter

@Timo: Ja ik hoop echt dat het gaat werken.
                            ik houd rekening met de spanningen zodat het niet scheef trekt wanneer je het aan 1
                            kan last om te beginnen En ik las het TIG aangezien dit me het beste leek wat ook
                            een goed smeltbad geeft en ik dus diepe lassen kan leggen.

@Sil: Ja Ik heb er een ja.

gr

virgil
                            Topic starter

Heey,

Vandaag eindelijk de rotor en squish goed kunnen afstellen, ik hoop dan ook
                              dat ik morgen de tijd het om alles wat te laten lopen en testen.

Verder heb ik de witte cioa nu weer zga klaar om weer in mekaar te zetten.

Dus om een lang verhaal kort te maken: veel werk aan de boeg:thumb

trouwens heeft iemand hier ervaring met mikuni sproeiers?

mvg,

virgil

Martijnvanheerde
                              Donateur

Mooi werk dat asje hoor! Maar als je die twee helften goed in elkaar ´´drukt´´ dan zou dat ook genoeg zijn denk ik, hebben de meeste.

virgil
                                Topic starter

Heey Martijn, dankje :thumb

Ik ben tot dit besluit gekomen door het uitrekenen en de kennis die ik nu heb over krachten en krachten
                                  verwerken, hiervoor heb je 3 factoren nodig:

1 stevigheid
                                  2 miniem verzwakt materiaal
                                  3 goede verbindingen

maar aangezien een krimpassing niet de kracht heeft om de as stevig te HOUDEN voor een tijd
                                  ga ik over naar iets waar de 3 factoren wel in zitten.

verder heb ik al geprobeerd met allemaal verschillende oppervlakte ruwheden bij de krimppassing maar
                                  het wil toch niet erg baten:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,141 tot 1,155 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.