- Dit onderwerp bevat 1,636 reacties, 135 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 september 2010 om 04:47 #278589
heey,
in het weekend had ik nog heel even tijd over dus heb ik nog een filmpje gemaakt van de uitlaat.
verder bedankt voor de reacties hoop het niet te vaak meer te horen te krijgen.
@Leon: nee het was geen vrouw maar 2 mannen die zich waren aan het vervelen.
gr
11 september 2010 om 13:15 #278630heey,
aangezien binnekort de herfst meting thorn is ben ik opnieuw begonnen met de sprinter ciao
hiervoor heb ik de uitlaat vandaag lekker opgeknapt en dat ziet er weer wat mooier uit verder
is de cilinder eraf gehaald opnieuw en ben erachter gekomen waardoor hij koelwater lekt, de
cilinder en de kop waren niet 100% vlak dus dat even gefixt en hopen dat hij dalijk loopt dan
kan ik rijden ermee.gr
11 september 2010 om 14:01 #274596ziek ding jung!
11 september 2010 om 20:07 #278405heey,
Zeer goed nieuws, DE VESPA LOOPT EINDELIJK.
en dan ook nog HOE 😀Aangezien woorden niet zo veel zeggen heb ik gelukkig de camera bij de hand gehad het is dan wel donker
maar ik kon het niet laten.dus ik zou zeggen geniet van het geluidje:
hoop dat jullie me nu geloven dat het blokje toch wel wat rpm en power heeft.
vindt de gasreactie zo leuk

groetjes…
11 september 2010 om 20:38 #278282Master;)
11 september 2010 om 21:18 #278586@ Virgil ,
klinkt erg vet en super zenuwachtig !
Ik zeg ” I Like , I Like very much ” .Maar ff een vraagje , wat zie ik tot 2x toe
oranje vonken links aan je frame ?12 september 2010 om 08:38 #278631Shit wat een bom Gr 😀
12 september 2010 om 08:49 #278632Heey,
@ sjoerd: geloof je me nu dat het een dik blok is:D
@ Olliegasselt: bedankt het is mijn eigen kleine sprogatti engine haha , de vonkjes zijn de vario als je gas geeft
draaid hij zo veel toeren dat hij naar buiten wil en het frame heel klein beetje raakt maar dat is geen probleem meer.@floor-ciao: haha ja klopt wel dit geluid horen jullie ook bij meting thorn.
vandaag kijken of ik de aandrijving gemaakt krijg en er wat mee kan rijden misschien zelfs
maar ik rijdt nu dan met malossi vario die 90mm voor is en polini koppeling die 105 mm is en dat op 7.5 vertanding
dus als dat vooruit komt denk ik wel een maximaal record neer te zetten en mijn wens de simonini 07 van sil te verslaan

gr
12 september 2010 om 11:29 #278634Ik vind hem anders niet zo zuiver klinken er zit een soort valse lucht geluid in, want bij volgas hoor je hem duidelijk wat dood slaan.
En sil verslaan kan je natuurlijk sowieso schudden, das een 86cc met een veel snellere poort layout, enige voordeel wat het peugeot blokje heeft is de grotere inlaat, maar alleen daarmee red je het natuurlijk niet.
(want het blijft nog steeds maar een 50cc die de inlaat niet echt optimaal benut)
Maar neemt niet weg dat het wel een vet projeckt blijft
12 september 2010 om 11:35 #278633@speedbuxy: bij het 1ste filmpje bedoel je zeker ja dat klopt toen was de sproeier nog te groot.
wat je zegt over sil klopt niet ik zeg niet dat mijn blokje sneller is maar mijn aandrijving is wel 100 keer zo
veel benut als bij hem dus weet eigelijk niet wat je bedoeld het gaat om snelheid niet om cc dus jij denkt
omdat ik trouwens het is 60cc echte en niet 50cc sorry had ik nog niet vermeld maar dus alleen vanwegen de cc
kan ik hem niet inhalen kwa snelheid,dit zegt genoeg mijn vario is voor veeeel groter en mijn achterkoppeling wordt veel kleiner en ten 3de mijn
vertanding is stuk zwaarder dat maakt al heeeel veel verschil.en wat ik ook zeker weet ik dat hij niet kwa toeren van me wint misschien dalijk als hij ook hpi heeft.
maar ja de resultaten zullen blijken als hij af is en op de bank heeft gestaan.
gr
12 september 2010 om 12:10 #278635Ja het het is idd het eerste filmpje waar je het het duidelijkst in hoort.
En wat maakt jou aandrijving dan zo special?
Heb je een fox koppeling erop ofzo?En ik weet niet hoeveel snelle brommers jij hebt gehad, maar zonder diss respeckt mijn snor scooter draait al meer toeren dan dit blokje.
(want dit is nog niet eens 10,000 toeren)
En ik heb sil z,n brom ooit gehoord en dat komt bij een sprint scooter in de buurt qua sound terwijl ik dit meer als een honda mtx met 70cc vind klinken.En das niet om je af te kraken, want dit projeckt heeft zeker mijn steun en credit
maar ik vind dat je wel wat over de top reageerd door te zeggen dat je zowel qua toeren als qua snelheid over sil heen gaat.
Want dit is iets waar ik een heel hard hoofd in heb.12 september 2010 om 12:34 #278636hey virgil egt super netjes leuk geluidje maar ik vnd je gas reactie niet helemaal top…
naar mijn idee heb je een laag toerig cilinderje erop zitten of niet?grote vent als je zoiets(zoon geluidje voor elkar krijgt:D:D)
dit wil verder niet zeggen dat ik je project niet wardeer want dat doe ik zeker wel!!
ik blijf het ene vet project vinden!!!12 september 2010 om 14:21 #278638heey,
Speedbuxy: ik zeg niet dat ik sil inhaal maar ik zeg dat het mogelijk is en mijn overbrenging is in alle opzichten
anders dus. maar ik zeik er niet over verder als jullie niet geloven dat dit een snel hoogtoerig blokje is kom
aub naar de meting in thorn dan laat ik het wel zien.@sjbtje: vindt je de gasreactie niet top dus dan zou hij al rpm moeten draaien voor ik het gas open trek of??
hij reageerd 100% exact op mijn gas dus begrijp dat niet helemaal.de cilinder is zeker niet laagtoerig eerder zeer hoogtoerig misschien klink het niet zo op het filmpje maar
dan zou ik naar meting thorn komen dan kan je het zien.vindt het alleen jammer als jullie niet geloven wat ik zeg soms.
gr
12 september 2010 om 14:24 #278639ik zeg niet dat ik je niet geloog virgil,,
mischien is het geluid of iets dergelijks niet gelijk getimed op youtube.
daarkun jij ook niks aan doen ik oordeel(zeg alleen iets aan de hand van het filmpje.)
ps. het is natuurlijk ook ieder zijn mening wat hij of zij mooit vind klinken!!12 september 2010 om 15:53 #274940Heey,
@Speedbuxy: je hebt gelijk ik heb je reacties nog eens gelezen en wat jij zegt is OP HET FILMPJE draait hij
nog geen 10000 rpm dat klopt helemaal , wat maak ik er weer van hij kan niet veel rpm draaien dus je hebt
gelijk mijn excuses hiervoor. Wat ik wil zeggen is dat hij zeker wel veel rpm kan draaien maar
ik geef op alle 3 de filmpjes ook maar 1 seconde vol gas of nog niet eens vol gas en op 1seconde kan je niet op
13000 rpm zitten bijv.@sjbtje: ik denk ook dat het geluid zich wat vervormd op de filmpjes maar dat is niet erg binnekort maar ik wat nieuwe
hopelijk wat beter geluid dit is van heel dicht bij vandaar.
en ja natuurlijk heeft ieder zijn mening wat hij mooi vindt klinken.mvg,
virgil
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.