- Dit onderwerp bevat 1,636 reacties, 135 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 juni 2010 om 17:39 #277906
virgil :
maar speedbuxy waarom DURF je er geen dure cilinder onder te hangen je gaat er toch niet dood aan 😀
Nee maar je cilinder en evt kruk wel en das zonde bij een cilinder van bv 200+.
Ik zou dan ook doen wat arvid adviseerd en eerst eens zonder aanpassing proberen wat het doet.
Ahoewel het wel HEEL erg dun is geworden daar:(
Maar aanpassen zou ik als echte noodoplossing zien.17 juni 2010 om 08:59 #277930goed nieuws de tccd past niet op me malossi carters
,maar komt goed mijn blok past wel onder mijn framegr
17 juni 2010 om 09:27 #277931goed nieuws? 😛 maar hoezo past hij niet dan?
17 juni 2010 om 10:55 #277933heey,
ja woensdag kwam ik thuis me moeder zo van ja er is een klein paketje voor je hier ik helemaal blij
kijken en ja de tccd wat blijkt nu hij past alleen andersom erop dus met de uitlaatpoort naar links of rechts.
fijn want nu heb ik er niets aan maar ik heb een peugeot 103 blokje orgineel gehaald en hier past het wel op.maar nu ga ik dus malossi rijden want de poorten van tccd vallen echt tegen vergeleken met malossi poorten ook
de spoelers zijn 4x zo klein enz. uitlaatpoort van malossi is net zo groot als de 3 van tccd bij elkaar
ik denk dat er niet zo heeeel veeel verschil in zal zitten tussen de 2 cilinders hoor.maar nu eerst nog eens even zorgen dat het fatsoendelijk loopt.
gr
17 juni 2010 om 15:57 #277940Raar:? hij past er bij mij gewoon op, wel niet als gegoten maar krijg hem er wel gewoon op.
En spoelers bij jou zullen dat wel bewerkt zijn gezien je op de voet ook nog maar 2mm ruimte hebt want bij mij komt de tccd ook op het carter prima uit.En dat spoelers bij een 50cc groter lijken tov een 70cc is altijd zo
(het verschil tussen een 43mm of 46mm is bij vespa ook al best wat)
Verder heb ik ook niet zegt dat er standaard een monster uitlaatpoort inzit bij een tccd ik heb gezegt dat ie veel beter te tunen/bewerken is.Maar als je verder gaat met je malossie kan je dik boven de 100 wel vergeten.(zelfs 100km ga je denk ik niet eens halen)
Blijft maar een 50cc met een matige ovale uitlaatpoort met fluitertjes wat niet echt special is.
Ik heb vroeger genoeg mhr replica 70 gereden op m,n peugeot scooters en dat liep ook maar net een 100(+)17 juni 2010 om 16:42 #277943@speedbuxy:
ik heb zo te zien echt speciaale carters want het is echt geen enkele mogelijkheid om de cilnder erop te krijgen.
mijn spoelers zijn bewerkt maar ik wat je zegt klopt niet want de spoelers van de 50cc malossi zijn ook niet
in de tccd te maken als het 50cc was omdat ik met de malossi net in de andere richting zit te werken
en die is veel langer de malossi is niet bijna niet te vergelijken of je moet alles omdraaien
de spoelers zijn gewoon 4x zo groot en dat is mogelijk omdat me carter in de andere richting loopt
lang dus en niet kort wat een groot voordeel is voor de spoelers.dan over de snelheid:
ik bekijk even een scooter van 140 kg tegen een vespa van +-60 kg
als je even een scooter neemt deze wegen dus 140 kg excl bestuurder en
met een orginele cilinder veel tammer als de malossi van mij en 17.5 caburateur en sneller uitlaatje
c16 orginele krukas orginele vario halen deze al 100 kmpu.nu mijn vespa:
deze weegt max. 60kg excl bestuurder ik rijdt met het zelfde princiepe blok met
snellere cilinder grotere vario aandrijving 26mm stage 6 black rhq krukas snele uitlaat en alles getuned.
als ik het zelfde blok onder mijn vespa zou hangen zou ik alleen al een stuk harder gaan omdat ik minder gewicht
meedraag.nog niet gesproken over de trekkracht he!
dus al met al moet de 100kmpu zeker haalbaar zijn met de malossi

gr
17 juni 2010 om 16:44 #277944We zullen zien;p
17 juni 2010 om 17:14 #277945Ik had ook even gewacht met die TCCD. Knal dit nou eerst maar eens in elkaar als het niks is kan je het weer verkopen en met wat anders bezig gaan 😉
Die TCCD kan je gewoon terug sturen, als je hem online hebt besteld. Je behoud namelijk het recht om de koop binnen 7 te annuleren (terug te sturen 😉 ) Is trouwens met alle bestellingen die je online via een webshop doet.
17 juni 2010 om 17:47 #277946ik ga de tccd toch gebruiken want ik heb me gisteren een peugeot 103 gekocht met orgineel blokje.
dus het is echt niet erg hoor speedbuxy dat hij niet pas misschien heb jij wel andere carters of zo?
gr
17 juni 2010 om 17:59 #277947Een scooter weegt geen 140kg maar rond de 80 a 90 mijn peugeot weegt zelfs maar 78kg.
Daarbij is een scooter ook nog veel gestroomlijnder.
En een scooter loopt met alleen een 17,5mm en c16 NEVER 100km(hoogstens op de teller)
(c16 is namelijk niet eens geschikt voor 50cc)En wat jij aan upgrades noemt zegt niks.
Want een 26mm black edtion is niet iets waar je echt sneller van gaat.
(en ook dikke overkill voor je 50cctje naar mijn mening)Vol ronde kruk doet al helemaal geen fluit met je snelheid
Snelle uitlaat(hoe wou je een c16 waar je aan afmeet overtreffen?)
En alles getunde?
Wat dan? want het type uitlaat poort wat jij hebt staat bekend om de wat beperkte tuning
(fluiters is namelijk niks aan te doen en in de breedte is er ook niet veel spelling, dus dan kan je enkel wat omhoog gaan voor wat meer toeren)Maargoed om een voorbeeld te doen.
Getunde 70cc mhr Replica
Getunde inlaat
Yasuni R uitlaat
24mm Op een dik vet 4klep membraanhuis(zelfde als het mallosie blokje)
mvt binnenrotor
Complete malossie aandrijving
Malossie cdi
Dit is 1 van de vele setups geweest die ik heb gehad en zelfs dit liep maar net boven de 100.
Jij denk net zoals het gros van nederland dat je zomaar 100km rijd en dat is helaas niet zo.Maargoed ik wens je verder wel succes want vind het wel een leuk project

Maar zeg je nou al dat je wat te makkelijk denk over sommige dingen.
En dit zal de toekomst ook wel uitwijzen.
Of je moet net zoals al die 50cc scooter rijders met snel pijpje en grote carb ook denken dat je 100km rijd terwijl je net 70+ gaat.Edit
Ik zal morgen wel even een pic schieten want vermoed idd dat die van jou anders is.
(aangepast dan want is maar 1 type malossie carter voor peugeot)
En je kan de tccd idd altijd goed op een orgineel blokje zetten want met een malossie of polini membraan huis is dat ook best al een leuke snelle basis
17 juni 2010 om 18:07 #277948@ speedbuxy: kom aub naar meting thorn kan ik het je laten zien wat je ermee haalt.
een earox weegt meer als een peugeot dat al zeker en ik zeg niet dat het makkelijk is om 100 te halen want
je moet er heel wat voor doen voor alleer je dat haalt maar het is te doen ik kijk altijd optimistisch naar
dingen en ga er voor ik geef niet zo graag op om dingen te doen wat ik graag wil.ik vind dat ik het moet proberen ik vindt het jammer dat niet iedereen gewoon altijd optimisch blijf kijken
naar dingen die misschien ook wel wat overdreven zijn maar ik leer graag van mijn fouten
en ik geef er ook niets om dat je me nu met de neus in de feiten drukt maar ooit komt de dag
dat ik de snelste vespa heb van nederland dat is gewoon mijn willen.en fijn om te horen dat je het een leuk project vind

ik ga er daarom ook graag mee door omdat ik weet dat sommige mensen toch geloven en mooi vinden wat ik doe.
mvg,
virgil
17 juni 2010 om 18:24 #277949
Hier een pic van mijn voet.
Carter van jou is dus idd bewerkt en je cilinder waarschijnlijk ook dus vandaar dat het allemaal wat groter is.
Maar ieder pondje moet door het mondje in dit geval je uitlaat poort en die heeft niet echt profijt van grotere spoelers.En optimistisch is zeker niet verkeerd maar ik ben meer realistisch en dan red je 100km gewoon niet met dit spul.
Ik heb in m,n leven tig setup snelle versleten en weet daarom dat er leuk wat bij komt kijken om boven de 100km te rijden.
Ik denk dat je aan echt kms hier een leuke 85 plus mee haalt.
(en dan ben ik optimistisch:D)17 juni 2010 om 20:04 #277950maar dit moet toch wel sneller zijn dan mijn 80cc blok of niet en daar haalde ik met de auto al 100+ mee
maar er was wel veel aan gedaan.ik wil toch 100 kmpu kunnen halen maar ik weet niet op ik dan andere carters haal of zo voor de tccd.
gr
17 juni 2010 om 22:29 #277952Je geeft het eigenlijks zelf al aan ”80cc” en dat geeft natuurlijk wel meer mogelijk om bij de 100 te komen dan 50cc.
Als de malossie kit ook 70 of 80cc was geweest dan was 100 wel mogelijk geweest.
Maar zou het eerst gewoon eens zo in elkaar zetten, want gezien de binnenrotor zal zelfs deze 50cc je eerst wel vermaken want het optrekken gaat in geen verhouding staan tov een vespa.En de tccd zou ik dan gewoon op dat orginele blokje zetten die cartertjes zijn met wat bewerking van de spoelers en polini of malossie membraan huisje beslist ook een leuke basis om snel mee te kunnen gaan

(volgens mij passen de simo membraan huisjes van vespa er ook op)18 juni 2010 om 07:12 #277953speedbuxy :
(volgens mij passen de simo membraan huisjes van vespa er ook op)klopt.. arvidw had adapterplaat gemaakt voor een peugeot 103 membraan huis
zo’n adapterplaat heb ik nu ook en daar past de polini en malossi membraankit ook op 😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.