Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Topic starter

@ speedbuxy: ik weet dat de cilinder 50cc is maar hij is volgens mij echt bruut
      de uitlaatpoort is echt gigantisch en de rest is ook echt vrij netjes getuned.

ik ga eens kijken wat ik nog sneller kan krijgen misschien wel een conti dat is ook een heel goed merk
      zetta maakte volgens mij ook cilinders hiervoor.

maar volgens mij past niet elke cilnder op elk carter want er zijn wel een stuk of 8 totaal verschilende carters
      met totaal anders geplaatste tapeinden.

gr

speedbuxy
      Bijdrager

Als je het met vespa vergelijkt is het zeker geen slechte cilinder.
        Alleen peugeot 103 heeft veel leuker spul in huis wat evt ook beter te tunen is.

De tccd is bv een hele mooie om te tunen.

Of een polini W poort cilinder is al redelijk op de max van zichzelf:thumb

En zeta heeft idd een lc kit voor 103tjes gemaakt

Ook een erg leuke kit alleen door z,n enkele ovale uitlaatpoort ook wat beperkt in tuning.
        Maar deze kits zijn ook zo schaars dat je zoiets ook gewoon lekker orgineel moet laten.

Jou raad ik z,on tccd cilinder aan die staat open voor lekkere tuning en zijn ook nog vrij makkelijk te vinden.
        En als je echt wat speciaals zoekt moet je eens op ebay.fr gaan kijken die zijn met peugeot 103 veel actiever.
        Ook motobecane of mbk 51 kan je als zoek term gebruiken, want das hetzelfde type blok wat daaronder hangt.

virgil
        Topic starter

heey,

ik heb een tccd cilinder gevonden hier een link: http://www.benhaktweewielers.nl/cilinders-/cilinder-70-cc-tccd-honda-wallaroo-fox-46-mm-nieuw.html

maar past deze ook want er staat peugeot fox op en ik heb malossi carters past dit ook wel?

als het past dan ga ik er eens voor maar is deze goed en snel als ik hem max getuned heb?

bedankt.

gr

speedbuxy
          Bijdrager

Fox en wallaroo hebben dezelfde cilinders als peugeot 103, maar om 100% zeker te zijn zal ik de tccd morgen wel even op mijn malossi cartertje checken of dat past.
            En een tccd cilinder is erg geschikt voor tuning dus als je dat mooi doet is het een hele mooi basis om snel mee te kunnen gaan:thumb

ArvidW
            Donateur

Wat is er mis met die malossi die Virgil nu al heeft ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

speedbuxy
              Bijdrager

Punt 1 het is 50cc en als je echt snel wil wat virgil graag wil is dat al niks.
                En ook qua tuning laat deze cilinder weinig meer toe.
                Z,on tccd kan je een veel groter uitlaat poort opvlak geven en is tenmiste ook 70cc:thumb
                Dus voor die 52,50 is dat een VEEL mooiere basis om wat mee te gaan doen.

virgil
                Topic starter

ik wil inderdaad wel een mooi snel cilindertje het gaat me niet zo zeer om het geld maar om de kwaliteit en
                  de prestaties en mij lijkt de malossi wel snel maar het lijkt me ook weer wat beter om
                  een snelle 70cc te kopen en deze nog een flink onder handen te nemen.

nu ik heb straks mijn blokje losjes terug in elkaar gezet en eens onder mijn frame gehouden nu blijkt
                  dat de cilnder de tank gaat raken wanneer ik het er gewoon recht onder hang ik ga morge eens foto’s maken
                  en dan zal ik eens zien hoe ik dat ga aanpakken.

ik houd jullie op de hoogte.

@ speedbuxy: heb je nog gekeken of de cilinder op de malossi carters passen?

mvg,

virgil

speedbuxy
                  Bijdrager

Och stom helemaal vergeten ik zal het nu even op m,n hand schrijven dan vergeet ik het morgen niet.

gekkehenk
                    Bijdrager

Malossi Cilinder MHR50 € 147,50
                      Malossi Carter zonder carb en krukas € 131,82
                      Malossi multivar € 89,14
                      Malossi variotop € 157,14
                      Malossi variotop met koppeling € 157,04
                      Bidalot G2 Vario € 206,70
                      Doppler Vario € 134,13
                      Malossi Waterpomp € 56,16
                      HPI binnenrotor ontsteking € 219,-
                      Top racing N.G. Evolution krukas. € 99,81
                      Doppler uitlaat € 163.98
                      Ninja G2 uitlaat € 192,78
                      Ninja G3 uitlaat € 167,03
                      Leovince HM € 145,35

Bron: 50cc en Mopshop

Mooi man, gaan met die banaan onder een vespa! 😀

8)

speedbuxy
                      Bijdrager

Heb de cilinder vandaag even gepast maar past prima hoor:thumb
                        Heb meteen even 2pic geschoten van het onderste dooie punt en bovenste dooie punt.

Maar daar is ook niks mis mee dus is zeker een cilinder met veel potentie:thumb

virgil
                        Topic starter

heey,

bedankt he speedbuxy echt super dan ga ik deze binnekort bestellen.

de slag was toch ook 39.1 mm of niet?

ik heb me ook wat bedacht ivm het aanpassen van mijn frame voor het blokje
                          de orginele ophangpunten zou ik graag behouden zodat het nog mogelijk is om me 80cc eronder te hangen
                          als ik daar zin in heb en ik maar een uitbreding aan de rechterkant en aan de linkerkant komt een
                          bakje net als rechts wat me cilinder raakt daar net het blok moet trouwens ook een beetje scheef hangen
                          maar ik zorg dat het er netjes en stevig bij staat.

net een nieuwe zandstraalbox van 1000 liter inhoud daar pas me frame mooi in en kan ik het mooi stralen
                          op de plaatsen waar het nodig is.

mvg,

virgil

speedbuxy
                          Bijdrager

Heb de slag niet uitgemeten maar dat van mij is ook gewoon een malossi blok.
                            En gezien de tccd en polini W poort cilinder er perfeckt op passen zal de slag wel orgineel peugeot 103 wezen.

virgil
                            Topic starter

heey,

hij is besteld en heb hem dindsdag binnen als het goed is dan kan ik gelijk beginnen met tunen
                              of zou ik hem eerst inrijden omdat ik al een een probleem heb gehad met dit een nieuwe dr gekocht
                              max getuned rijden en toeren toeren en nogs toeren en dan een fluitje en vast zit ie.

maar er is nog veel werk aan de winkel vandaag ga ik me frame zandstralen en opnieuw aanpassen voor me blokje
                              maar hoop dat het niet te schuins komt te hangen.

gr

virgil
                              Topic starter

even wat foto’s van de zandstraalbox gemaakt frame past er gemakkelijk in en kan er 100 kg zand in gooien dus
                                kan ik weer even vooruit ermee

frame

voetgas ipv met de hand wordt je niet zo snel moe

afzuiging

nu ben ik mijn frame aan het stralen zodat ik makelijker kan lassen en het blok er sneller onder kan.

gr

hansieb
                                Moderator

Wow das een beste straalkast, wat ben je nou voor zoiets kwijt?

15 berichten aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.