Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Topic starter

heey jongens,

ik heb weer heel wat bedacht ik zal jullie verassen

maar het wordt helaas een nieuw frame en dus een heel nieuw project eigelijk omdat ik weer een nieuw frame
      ga gebruiken.

foto’s komen nog maar ik heb dus al een kruk een ontsteking een cilinder en nog iets maar dat komt nog.

gr

virgil
      Topic starter

mijn 80cc blok staat compleet te koop.

gr

speedbuxy
        Bijdrager

Das een verstandig besluit ook al lever je wat in op vespa blok looks.
          Je hebt straks wel een mooie sterke basis met genoeg keuze in cilinders:thumb

virgil
          Topic starter

ja klopt nu kan ik wel echt zeeeer hoge snelheden halen met zulk spul.
            en dan heb ik meer zekerheid van het langer meegaan van mijn dure onderdelen die er dan op komen
            ipv dat na 500km de krukas breekt.

gr

virgil
            Topic starter

ik heb iets beters bedacht peugeot 103 super blok:

malossi malossi malossi malossi binnerotor malossi malossi…

graag reacties!

gr

speedbuxy
              Bijdrager

Z,on malossi blokje heb ik ook hangen en dat zijn zeker leuke blokjes:thumb
                Nu nog even knap eronder lassen en gaan met die banaan:thumb

Idee heb btw zeker van arvid?
                Want die heb ik wel eens over peugeot 103 blokjes horen praten voor onder een vespa.

virgil
                Topic starter

@speedbuxy: now ik was bij een goede kennis voor een karterhelf van een minarelli horizontaal
                  hij heeft echt elke brommer of onderdeel liggen dus we waren op zoon klein oud zoldertje waar nog van alles stond
                  en je over 2000 dinge struikeld en toe had hij daar aan de muur nog zo een paar rekjes van houd
                  waar nog een aantal mooie blokjes in stonden.

als volgd had ik mijn carterhelfd gevonden en liep ik me plotseling tegen dit blok op
                  echt ik dacht wat is dat voor klein ding maar aan het carter te zien was het dus een 103 blok
                  met binnerotor en alles van malossi ik dacht … dat blok moet ik zeker hebben en is zo miniscuul klein.

toen 20 euro betaald en meegenomen xd niet normaal maar ja volgens mij bedoelde hij 200 euro haha
                  thuis alles uit elkaar gedraaid nu blijkt dat elk ding van malossi is en de kras gewoon nieuw en
                  de cilinder heeft volgens mij nog geen km gelopen.

ik zal foto’s maken als alles gezandstraald is.

hier een filmpje van wat ik voor blokje zoiets heb:

gr

Poelll13
                  Bijdrager

Whooow, ziekelijk blokje voor zon prijse..

ik ben jaloers..

Leovince
                    Bijdrager

Ja en of die dingen hard willen.. Is zo’n geheel malossi blokje nou veel waard of niet? Want dan weet ik wel een leuk projectje voor in de toekomst:P

virgil
                      Topic starter

heel duur want allen de vario voor kost al 180-190 de binnerotor is zeldzaam en de carters zullen niet goedkoop
                        zijn de cilinder is nergens anders te vinden heb op heel internet pas 1 gezien en de krukas is nergens
                        te vinden.

dus in totaal als je dit nieuw wil kopen wat toch niet kan schat ik op zoon 900 euro want alleen de cilinder
                        heb ik ergens gezien voor 275 euro maar die is niet meer te verkrijgen.

gr

leon ciao
                        Bijdrager

dan moet die gast die het voor 20 verkocht heeft echt niet slim zijn haha :lol
                          Waarom zou iemand zoveel in zo’n blok steken, ik bedoel steek eens 900 euro in een minerali horizontaal blok daar zit veel meer in..

Denk je hem op de thorn-meeting eind deze maand al af te hebben? Wil hem namelijk wel zien [al heb je dan wel nog genoeg te doen komende 3 weken wil je hem dan al helemaal klaar hebben :)]

tvmierlo
                          Donateur

Even een toevoeging op het blokje, de binnenrotor is niet van malossi maar van motoplat. Zijn goede ontstekingen hoor, zit er ook één op mijn crossmotor.

sjbtje
                            Bijdrager

leuk project ben erg benieuwd.
                              vet blokje ook,, alleen denk ik dat je voor dat blokje wel meer dan 900 kan krijgen:P

virgil
                              Topic starter

heey,

ik heb alles uit elkaar liggen en de krukas is echt nieuw of zo heeft volgens mij alleen in elkaar gezeten
                                hier een paar foto’s:

de cilinder let niet op de oude en zeer verslete pakking:

de vario voor is bijna net zo groot als mijn 2g polini koppeling:

carter moet nog gestraald worden:

@leon: ik weet niet of ik het af krijg omdat ik ook nog proefwerkweek krijg net nu ook nog.
                                @tv mierlo: ik weet dat het een motoplat binnerotor is.
                                @sjbtje: oke bedankt ik zou niet weten wat het precies waard is omdat bijna niets ervan nog gemaakt wordt.

gr

speedbuxy
                                Bijdrager

Dat ziet er idd nog zeer netjes uit:thumb
                                  Vind de cilinder wat minder moet ik zeggen want er zijn mooiere kits voor peugeot 103 te krijgen.
                                  Maar voor die prijs blijft het een top koopje:thumb
                                  Cilinder lijkt trouwens wel 50cc gezien het dikke cilinderhemd op de voet?

15 berichten aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.