- Dit onderwerp bevat 1,636 reacties, 135 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 mei 2010 om 19:34 #277638
@virgil
Je bent volgens mij handig genoeg met materialen. Als je gewoon een Simonini 4taps carter regelt en een leuke MINA hori cilinder (Polini evo / Mhr team) scoort, heb je een hele leuke basis.– Simoini 4 taps carters = 209 euro
– 2e handse EVO / Team = 150 euro
– 24mm carb = 60 euro
– Binnenrotortje = 150 euro
– DPR uitlaten laten maken = 200 euro
– Krukas = 150 euroZit je op een bedrag ruim onder de sprocatti.
26 mei 2010 om 19:50 #277639heey hansieb,
dat is indd ook nog een mogelijkheid om te doen maar het licht er net aan wat ik wil en hoeveel geld ik er aan uit
wil geven maar het is indd een super oplossing om hoge snelheden me te halen.ik zal me voorlopig eens wat gaan bedenken.
mvg,
virgil
27 mei 2010 om 17:59 #277653heey,
ik ben dit van plan als het een goed plan is zet ik het direct door nu ik er zin in heb een gloednieuw blok te maken.
het gaat als volgd mijn plan:
ik koop een mazuchelli nuaova krukas volle wangen
ik teken op solitworks een carter uit voor 4 taps cilinder scooter wel te verstaan.
dan laat ik dit cnc uitfrezen uit massive blok alumium.
en als laatste haal ik me een malossi 6of7t en haal de snelheid die nog nooit iemand gehaald heeft.maar mijn vraag als volgd.
kan een mazuchelli veel hebben?
of zou ik me een simonini kopen maar dan kan ik deze niet gebruiken voor p10 cilinders.
gr
28 mei 2010 om 10:14 #277662Mazzu’s willen nogal eens breken na horen zeggen. Ik zou in ieder geval geen cilinder erop willen die 14.000 RPM kan draaien.
28 mei 2010 om 10:42 #277636Als je toch een blok zelf maakt zou ik het meteen ontwerpen voor een scooterkrukas.
28 mei 2010 om 11:26 #277643Hey virgil,
Je hebt echt vette plannen.
Maar je kunt natuurlijk wel een blok hebben die 14k toeren draait en 130 kan.Maar denk ook aan de overbrenging sil hheft met zijn Simo 07 ook al veel gedaan aan de overbrenging, omdat het allemaal slipte of krom trok.
Wat ben jij van plan kwa overbrengin?
28 mei 2010 om 15:29 #277663@hansieb: oke dan ga ik toch maar voor simonini 07 krukas niets aan te doen.
@edjuh: een scooter kruk heeft 2 zijde 1 voor onsteking en 1 voor vario dat past al nooit tussen mijn frame.
@ crossvespa: sil heeft aan zijn overbrening alleen de variobus smaller gemaakt zodat de v-snaar beter ligt tegen het
slippen verder bij mij weten helemaal niets hij reed gewoon met malossi vertanding en nu met een gewone koppeling
en nog de malossi voorvario dan he.wat ben ik van plan:
fox clutch op 1:13 vertanding
malossi voorvario en misschien de bus inkorten maar dat moet ik nog kijken.motorisch:
zelf gefreesde carters
simonini kurkas 46mm slag 07
hpi
2f4r misschien later maar om te beginnen een stage 6 stuned
zij inlaat
24 mikuni of 28mm keihin
uitlaat terugloop omgelast naar recht (sprogatti verzie zoiets)gr
28 mei 2010 om 15:42 #277668nice
28 mei 2010 om 20:58 #277673Je zou ook zoiets kunnen maken, als je echt ‘veilig’ hard wilt gaan.
http://forum.scooterforum.net/forum/f88/mhr-minarelli-ciao-154587/28 mei 2010 om 21:26 #277675@crossvespa: thanks
@shaker: ik houd niet zo van dat soort dingen dat is toch totaal geen vespa meer die van mij is ook niet helemaal meer
orgineel haha maar ik zie er ergens toch nog een vespa in en dat is gewoon een vespatank dus dat is ook niets
en echt veilig vind ik het ook niet. maar ja is wat je wil he!wat ik ga doen:
ik heb een klein carter opnieuw getekend met de hand
nu moet ik nog een blok aluminium kopen voor het grote carter kost rond de 100 euro
en dan nog laten frezen dus dan ben ik zoiets 200 euro kwijt in totaal en dat is goedkoop volgens mij
ik kan het voorniets laten frezen dat is het voordeel dat ik heb.verder:
ik heb straks even gekeken en nu zie ik een groot super groot probleem een scooter cilinder past niet
tussen het frame wat ga ik doen ik heb nu nog de kans 2 soort bakjes maken gelijk sil heeft gedaan
en dan aan 2 kanten dus worden kleine bakjes niet zoon joekels.als het goed is koop ik met jeroen morge een 90 cc simonini voor een ander project van ons.
gr
28 mei 2010 om 21:47 #277676veelbelovend project
maar is het niet een idee om een vespa si te kopen en dan je eigen subframe te maken.. lijkt mij veel makkelijker
suc6 er iig mee28 mei 2010 om 23:39 #277677Leuk plan, maar omdat je zelf al aangeeft dat het veel gaat kosten…. Waarom haal je niet gewoon de Simo 4 taps carters als basis?
Ik zou wat minder tijd steken in het compleet zelf fabriceren van de carters en me wat meer op de overbrenging/ontsteking concentreren.
Setje carters voor 209 euro incl membraan is eigenlijk geen geld! Kan je je totaal richten op binnenrotor ontsteking en een goeie bijpassende cilinder 😉
Tis maar een tip he, feel free to do what you want!
29 mei 2010 om 18:57 #277552@goedguus: ik wil echt geen si ciao is vele male mooier (vind ik dan he) is gewoon wat je wil maar ik hou het
bij ciao.@hansieb:ik heb het een en ander geregeld krijg alles voor niets (gesponzerd).
maar je het meeste werk moet ik zelf toch nog doen.ik heb al 30 tekeningen uitgeprint wordt steeds beter maar ik laat het eerdaags wels zien.
gr
30 mei 2010 om 14:39 #274336heey,
ik heb nog van alles gedaan zoals mijn frame aangepast voor het toekomstige super preformens blok
een 90cc simonini bekeken en bestudeerd en mijn cilinder berekend voor het tuneneen paar foto’s
mijn frame met nieuwe stukje

de lassen (tig)

de 90cc simonini

en mijn nieuwe cilinder deze wordt nog max getuned.

de rest komt nog wel

mvg,
virgil
30 mei 2010 om 14:43 #274334Welke cilinder is het?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.