- Dit onderwerp bevat 1,636 reacties, 135 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 mei 2010 om 05:02 #277568
heey,
nog even iets over de koppeling waarom moet de spiebaan worden aangepast ik heb dit ook niet gedaan en
het werkt toch ook zo?ik heb een klein vermoede maar ik wacht even af op commentaar.
mvg,
virgil
21 mei 2010 om 06:36 #277569stabieler toerenverloop
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 mei 2010 om 11:58 #277571Virgil, Rij jij nog steeds met de standaard fox-spiebanen? of heb je deze recht gefreesd/gevijld? zoals ArvidW al zegt, stabieler toerenverloop. Als je met standaard spiebanen rijdt, dan varieert hij veels te snel uit.
22 mei 2010 om 09:50 #277572Controleer trouwens je blokje op valse lucht, want dat klonk echt niet gezond!
22 mei 2010 om 10:39 #277573@niek1992: ja ik rij nog steeds met standaard spiebaan met strakke drukveer rood.
@ g-no: ik denk dat je iets aan je oren hebt haha want ik geef op dat filmpje af en toe wat gas!
en ik heb al 100 keer geschekt op valse lucht niet omdat hij het slecht doet maar gewoon om te kijken
dat ik het beste eruit haal en hij gaat als een hel dus je vergist je
op het filmpje
klinkt het ook best gek maar in het echt klink het vele male beter.ik ga nu dalijk mijn polini koppeling nog proberen en dan gelijk het frame zandstralen en
alle lassen na trekken en verstevigen.mvg,
virgil
22 mei 2010 om 11:08 #277574Volgens mij is er niets mis met G-no’s oren, ik hoor ook een brommer die niet netjes stationair loopt en jengelt wanneer je van het gas af gaat (bij bijna al je filmpjes)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno22 mei 2010 om 12:35 #277575Blokje klinkt inderdaad echt niet fijn, klinkt ook heel erg rauw en als valse lucht.
Wat is je bougiekleur?46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 mei 2010 om 21:06 #277580heey,
ik heb straks nog eens gekeken naar het commentaar en ben toch nog eens gaan kijken wat het nu persies is
maar in ieder geval hij loopt gewoon stationair de boegie is koffiebruin en hij trekt geen valse lucht of ja
wacht ik was dus aant rijden en hoorde zo een raar gefluit wat bleek nu dat het buisje waar de slang van de powerbox
op zit die bleek los te zitten al een tijdje ik heb deze aangedraaid en nu loopt hij nog wat beter en regelmatiger.dus bij deze mijn oprechte exuses aan g-no je oren zijn nog niet zo slecht:D
maar dat was het dus maar aan het blok zelf mankeerd helemaal niets want heb alles nog eens dubbel gecheckt.
na dat ben ik naar maasbracht gereden (omweg) en heb ik daar alles uit mekaar gehaald behalve het blok dan.
omdat ik hem opnieuw ga spuiten.
ik zal dalijk wat foto’s posten.
mvg,
virgil
22 mei 2010 om 21:25 #277581heey,
vandaag ben ik dus begonnen om mijn frame zuiver te maken van de verf en een beetje te zandstralen.
de lak was zo dik dat ik eerst alles in de afbijter moetst zitten daarna alles weer wat zuiver gemaakt en klein beetje
gezandstraald.hier wat foto’s van frame en mijn werkplaats:

hier de plaats waar ik de opdrachten via het forum maak:

een paar onderdelen:

een frame misschien komt hier de simonini nog eens onder:

nieuw carter van jeroen:

het zandstaal apparaatje de grote heb ik niet op foto:

jeroen zijn werkhoek:

wat frame’s:

jeroen zijn brommer:

mvg,
virgil
24 mei 2010 om 06:55 #277600gisteren nog de hele dag bezig geweest aan mijn frame met schuren zandstralen en plamuren en op het laats nog even een uitlaat gemaakt of ja omgelast.
de uitlaat

en mijn frame ik heb een versteviging van 4.5 mm ijzer plaatmateriaal gemaakt tot voorbij het verzwakte stuk
ook heb ik dit om de 5cm vas gelast en het stuk dat uit mijn frame was er terug in gemaakt.was net bezig met plamuren 😀

achterkan vers in de plamuur met de vingers uitgestreken en 20 paar van die plastic handschoenen kapot gemaakt.
maar het ziet er nog mooier uit dan eerst nu het klaar is.

en de tank gezandstraald ondertussen is het hele frame gezandstraald en zet ik het straks in de grondlak dan kan dat
de hele dag goed drogen.

ik ga dus nog wel even schuren haha.
mvg,
virgil
24 mei 2010 om 07:24 #277601Waar is die plamuur op het sub-frame voor?
En hangt die omgelaste uitlaat niet erg dicht bij de grond, of lijkt dat maar zo?
Mooi straight pijpie zo alleen erg lange demper 😛24 mei 2010 om 07:48 #277602heey,
de plamuur doe ik zodat er geen roest kan vormen achter de plaat en het als nog verzwakt en tevens voor
de afwerking misschien krijg ik er spijt van omdat de lassen zo mooi waren.de uitlaat hangt niet echt dicht bij de grond komt door de foto omdat ik deze hoog heb genomen ik vind de pijp wel echt
te bruut :D.mvg,
virgil
25 mei 2010 om 18:04 #268276heey,
ik heb gisteren even een dunne grondlaag gespoten om te kijken waar nog oneffenheden zaten.
deze heb ik er vandaag uit gehaald en opnieuw geplamuurd.
hier de foto’s hoe het er gisteren bij stond:

morge ga ik een beetje klommelen met spuitplamuur.
gr
25 mei 2010 om 18:49 #277611Ziet er strak uit virgil, ben benieuwd naar het eindresultaat
26 mei 2010 om 04:50 #277615@ shaker: ja bedankt hoop dat het nog mooier erop wordt maar het komt wel goed

vandaag heb ik voor 62,10 euro bij jmpb besteld en ga ik straks nog wat lak halen ik houd jullie op de hoogte
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.