Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

Succes met het buigen van een plaat RVS van 4-5mm dik. Wat voor een zetbank heb jij dan wel niet thuis staan

virgil
      Topic starter

ja een van 820 ton maar waarom moet ik het buigen?

gr

mrtn
        Donateur

door het buigen van een metalen plaat word het pas echt stevig;)

sjlabbie
          Bijdrager

820 ton?????? thuis? ik denk toch echt dat je 820 kilo bedoeld;)
            Maar ook dat krijg je niet gebogen 5 mm dik rvs;)

thei

nee zeg maar 820 ton en dt is niet thuis maar op een werkplaats ..

Daan777
              Moderator

mrtn :

Met het koud vervormen van staal maak je het inderdaad harder.

Daarom breekt het ook als je dat vaak doet. Metaalmoeheid bestaat niet, het metaal wordt gewoon zo hard dat het breekt.
                Maar of het echt stevig wordt? Nee, alleen harder. Het is niet meer flexibel en kan veel minder krachten opnemen.
                Koudgewalst staal is weer een ander verhaal, maar dat wordt professioneel gedaan. Dat is iets anders dan er met je ciao overheen rijden.

virgil
                Topic starter

indd het is 820 ton

en 5mm die buig ik alsof het niets is! daar zet je platen van 3cm dik van en 12m lang

@daan777 i know that

het word gewoon rvs plaat van 5mm dik en daar hoef ik niets aan te zetten ik zaag het precies in de vorm van het frame
                  dus dan is het echt super stevig

ik ben er toch aan het denken om de 9.5:1 te kopen kost ook een stukje minder

gr

kevin 27
                  Bijdrager

(compressie porbleem)
                    ik was nog eens aan het denken he
                    ik weet niet of het zo is maar ik dacht dat misschien het membraam verkeerdom zit(zat)
                    ik heb dat met mijn minibike gehad en toen kreeg ik hem ook niet rond

TimoO_
                    Donateur

Daan777 :

mrtn :

Maar of het echt stevig wordt? Nee, alleen harder. Het is niet meer flexibel en kan veel minder krachten opnemen.
                      Koudgewalst staal is weer een ander verhaal, maar dat wordt professioneel gedaan. Dat is iets anders dan er met je ciao overheen rijden.

Tuurlijk word het steviger, je traagheidsmoment wordt groter door het gebruiken van een U-profiel. Het kan dus meer krachten opnemen zonder te vervormen. Het is wel wat je zegt, het wordt harder dus de kans dat het boeltje gaat scheuren is groter, maar alsnog zeer klein.

Persoolijk vind ik het niet zo’n slimme keus om 5mm RVS te nemen als je ook een 2mm plaat kan nemen en daar 2 hoekjes aan kan maken, als een U-profiel. Bespaart je tevens een hoop gewicht.

virgil
                      Topic starter

kevin 27 :
                        (compressie porbleem)
                        ik was nog eens aan het denken he
                        ik weet niet of het zo is maar ik dacht dat misschien het membraam verkeerdom zit(zat)
                        ik heb dat met mijn minibike gehad en toen kreeg ik hem ook niet rond

ik weet wel zeker dat het dat niet is 😉

heb al wat meer nagekeken dan dat ik ben er toch al achter

gr

SpeedDemon
                        Bijdrager

wat was het dan

virgil
                          Topic starter

de v-snaar liep aan maar hij heeft evengoed compressie als een gek krijg hem alleen niet aan.

gr

peterke
                            Bijdrager

krijg je hem ook niet aan als je je decompressie handle indrukt dan?

virgil
                              Topic starter

met moeite maar als ik met de hand aan de voorvario draai gaat het zoals het hoort dus maar is niet erg.

mvg,

virgil

CrossVespa
                                Bijdrager

Hey virgil wanneer ga je weer verder aan dat blokje met die scoot cilinder..?

Dit eerst natuurlijk:p

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.