Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vercoelen
    Bijdrager

met zo’n hooge snelheden zou ik toch eens gaan nadenken over een schijfrem, zou ik wel doen in iedergeval,

misschoen voor een andere voorvork met een 17inch velg (waar al een schijfrem aan zit).

of gewoon eens heel lief de mensen hier op het forum informatie vragen (de mensen die schijfremmen hebben).

Heb het zelf ook al een aantal keer gevraagt maar kreeg daarop geen antwoord (belagelijk).

Ik snap wel dat het beetje uniek moet blijven en ben daarom ook overgestapt naar een schakel met remschijven (rem weg was echt te lang bij 90km/uur)!

Edjuh
      Bijdrager

Heb het zelf ook al een aantal keer gevraagt maar kreeg daarop geen antwoord (belagelijk).

Je doet net alsof er een plicht bestaat jou alles voor te kauwen, dat is pas belachelijk.

Ga liever iets bestuderen in plaats van je hand op te houden en te huilen als je niks krijgt(hoewel, volgens mij is er redelijk wat uitgelegd).

Een andere brommer was voor jou een betere optie kennelijk.

vercoelen
        Bijdrager

gast luister, misschien beetje te zwaar uitgedrukt maar als ik wist hoe je het moest doen zou ik het met geen enkel probleem aan zo veel mogelijk mensen uitlegen (of nog een how to, is makkelijker) alleen al omdat het gewoon beter is, remweg word verder veel kleiner, en het risico dat iemand een remschijf erop gaat beunen en denkt dat het wel goed zit en dalik gewoon afbreekt of dergelijke is nog veel ergers, nja naar mijn mensing zouden ze het best wel mogen uitleggen!

virgil
          Topic starter

nieuwe update ik heb mijn malossi vario erop zitten ziet er al stukken beter uit dan een orginele vario!

maar ik had bij mijn bestelling een malossi snaar erbij gekocht nu heb ik deze erop gezet
            en hangt echt super slap is dit normaal ik duw hem zonder enige moeite tegen elkaar op dus??

hier de foto’s van het resultaat:

zo kom ik dus naar de meting in thorn alleen nog even mijn inlaat en kappen erop maken en klaar is kees

oo trouwens ik heb me ook een schijfremkitje gehaald deze maak ik voor erop dus dan heb ik ook nog schijfremmen.

:thumb

gr

sjlabbie
            Bijdrager

kun je je blokje niet wat naar voor zetten?
              Heb je hem strakker.

virgil
              Topic starter

ja ik heb het blok al een beetje vooruit gezet maar hij staat nog steeds best slap?

ik zal even proberen hoe het loopt met mijn nieuwe zij inlaat ben benieuwd.

gr

SjoerdCiao
                Donateur

Ziet er goed uit Virgil, ik hoop hem te bewonderen op de Meeting in Thorn.

Sjoerd

virgil
                  Topic starter

heey,

ik heb nog wat foto’s van een paar zij inlaten gemaakt ze zijn nog niet af maar
                    gewoon even laten zien hoe het erbij staat de onderste met het zichtbare membraam is die van mij
                    de anderen is van jeroen en nog een anderen is weer verkocht aan iemand.

hier de foto’s:

ik weet niet of ik dit al heb laten zien maar hier ook nog een foto met membraamcilinder met 24 mikuni
                    vlakschuif:

ik moet nog hard aan de slag deze week omdat ik zondag naar de meting in thorn ga
                    dit moet ik nog doen:

blokje in elkaar zetten en afstellen
                    vario afstellen en monteren
                    frame bijwerken
                    schijfremmen monteren
                    alles uit en in mekaar voor zuiver te maken en nieuw vet en olie
                    nieuwe kabelen
                    onderdelen kopen.

dus nog heeeel veel te doen tegen zondag maar ik heb toch vakantie dus no problem for my!

@ sjoerdciao maak je niet druk ik ben daar!

mvg,

virgil

mxmonster
                    Bijdrager

ga je voor de meeting niet haasten met de schijfrem , dit moet toch best precies gebeuren en het belangrijkste , wel veilig zijn:con

virgil
                      Topic starter

nee dat zeker niet tuurlijk word dat fatsoendelijk gedaan ik ga er dalijk eens aan beginnen op het gemak!

gr

Daan777
                        Moderator

Veel succes met het afstellen van een 24mm op een 43mm cilinder 😛

Bas94
                          Bijdrager

Buiten dat, vind ik het zonde om met een (nieuwe?) membraancilinder te rijden (Ja, sorry Fons :bloos)

FonS: Ik heb er 3, eentje was al gebruikt toen ik hem kocht, dat is de reden dat ik ermee rij (niet dat er veel met m’n racer gereden wordt).

leon ciao
                            Bijdrager

maar ik had bij mijn bestelling een malossi snaar erbij gekocht nu heb ik deze erop gezet
                              en hangt echt super slap is dit normaal ik duw hem zonder enige moeite tegen elkaar op dus??

een vario snaar hoort niet zo strak te staan als bij poeli, hij moet namelijk kunnen varieren en dus moet hij niet te gek strak staan he 😉
                              Ik vind het echt een mooie ciao, hopen dat zondag alle sneeuw weg is wil hem wel eens zien rijden :thumb. Al heb ik zelf ook geen langzame brommer mee [80cc malossi op een polini evolution blok]

virgil
                              Topic starter

ik weet dat de snaar een beetje slap staat maar ik denk dat dat toch wel te is hij hangt al bijna tegen elkaar aan
                                zonder dat ik erop druk.

maar ik heb het al weer gefikst de schijfremmen zitten er ook al bijna op nu nog de kappen klaar maken voor
                                vario en mijn blok in elkaar zetten dan ben ik zoiets klaar maar ben nog steeds benieuwd of ik alles
                                af krijg voor zondag ben full time bezig om alles klaar te krijgen 😀

maar ja zolang de lol erin blijf is alles goed!

zal proberen starks wat foto’s te posten van alles!

gr

kapot
                                Bijdrager

Je moet hem strak genoeg zetten: dat is als je de achterpoelies net niet uit elkaar trekt.

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.