- Dit onderwerp bevat 1,636 reacties, 135 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 februari 2010 om 13:36 #276462
Voor een stage 6 racing is groter dan 28 niet echt nodig.
Je plannen klinken heel goed, maar er is 1 ding dat je gaat tegenwerken: De originele vespa vario. Eigenlijk is die niet geschikt voor die toerentallen en vermogen, en hij is ook niet goed genoeg om dat aan de weg te zetten. Het toerental is zelfs met een malossi of een polini vario niet stabiel genoeg. Misschien komt dat doordat er geen spie en spiebaan aanwezig zijn in de achterpoelies. Tevens betwijfel ik of een vespa krukas wel sterk genoeg is met het kleine schroefdraad aan de variokant.5 februari 2010 om 13:45 #276463Schroefdraad zal er niet veel last van hebben, evt. me wat locktite de moer borgen. Het enige waar de krukas wel last van heeft is dat de ontsteking en overbrenging aan 1 kant zit. En ik denk dat je een andere drijfstang in je krukasje moet persen.
5 februari 2010 om 13:56 #276461TimoO_ het gaat niet om of de moer vast blijft zitten of niet. Ik heb al meerdere malen gezien dat het schroefdraad gewoon afbreekt van de kruktap.
5 februari 2010 om 15:00 #276464Bij een originele vespa krukas?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 februari 2010 om 17:13 #276465Dat vind ik dan wel heeel erg knap.
5 februari 2010 om 17:19 #276429Het probleem van een instabiele vario-overbrenging zit hem niet in de vario’s van Malossi of Polini. Leg ze maar eens naast een scooter variant van hetzelfde merk en zoek de verschillen. Er zou aan de complete koppeling en pully’s wel wat kunnen worden verbeterd. In het verleden zijn er al meerdere forum-members die zich hier over hebben gebogen geweest. Zie ook de Fox, Minarelli clutch.
Een korter inlaattraject is niet altijd de beste keuze. Misschien is het slimmer te gaan kijken naar de vorm hiervan. Er kan bijvoorbeeld worden gekeken naar een conisch inlaattraject. En er ook voor zorgen dat er niet te grote hoeken in zitten.
5 februari 2010 om 18:22 #276466Daarom, fuck vario, gewoon automaat. Vario is zeker sneller en je zou wel een fox-koppeling oid op je naafje kunnen maken enzo. Maar wil je sprinten moet je toch echt een leuke automatische overbrenging fixen.
7 februari 2010 om 16:33 #266959we gaan het proberen maar beloof nog niets eerst eens een goede 3d tekening regelen en c&c machine
ik ga trouwens even met 13/13 rijden ivm experiment met een nieuwe zij inlaat voor de snelheid natuurlijk
weer wat klommelen.trouwens kan iemand mij een link doorsturen naar een of andere winkel waar die aluminium epoxie te koop is
het enige dat ik kan vinden is metal putty dit is nogal rotzooi is niets voor dit spul!gr.
7 februari 2010 om 16:42 #266450virgil :
trouwens kan iemand mij een link doorsturen naar een of andere winkel waar die aluminium epoxie te koop is
het enige dat ik kan vinden is metal putty dit is nogal rotzooi is niets voor dit spul!8 februari 2010 om 06:04 #267274vind niet veel daarom dat ik het vroeg meeste is in $ dus daar heb ik niets aan is er niet gewoon
een nederlandse site waar ze dit spul verkopen?en is dit ook spul dat houd als je je carter heet stook ipv dat het los laat of weet ik niet wat?
als het heel goed spul is valt het wel te proberen maar als het er zo af valt las ik toch 1000 keer liever
dan maar de gevolgen van het scheeftrekken!gr
8 februari 2010 om 07:51 #276490Hier hebben ze wel veel: http://www.xtrack.nl/
Meeste gaan tot 120C ongeveer.8 februari 2010 om 16:59 #267171@ ripe als je die linkt aanklikt links in beeld: kolor kut 😛
8 februari 2010 om 18:50 #276211oke ik heb gekeken maar is toch evengoed best duur rond de 60-70 euro
maar ik zal wel even kijken wat ik doe !
maar toch bedankt .
gr
8 februari 2010 om 22:32 #276493Devcon is inderdaad duur, maar wel het beste spul. Weicon lijkt mij op Devcon na ook een van de beste merken wat je kan krijgen, deze zijn net wat goedkoper als Devcon. Ik heb de Weicon F gekocht en deze bevallen me echt goed! Spul is echt super sterk.
10 februari 2010 om 05:58 #267183vandaag ga ik opnieuw mijn vario set monteren want ik heb nu mijn blok weer in mekaar maar even zonder
zij inlaat ivm test voor meer vermogen eruit te halen maar dit keer zit er dus ook de malossi vario op
en gele drukveer.wat adveseren jullie mij voor rollen?
en ik zie dat ze bij jmpb weer nieuwe vertandingen hebben zijn deze snel verkocht
dit keer wil ik er wel een hebben.gr
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.