Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Jij woont in een houtbewerkingsbedrijf? sweet….

Maar al dat stof?

En nu je gespoten hebt zou ik geen simo blok nemen want dan kan je weer opnieuw beginnen.

ik wil trouwen gaan sprinten en circuit en over de weg mee rijden vooral over de weg

Dat zijn 4 wensen als ik het goed lees! 😉

Het simo blok heeft 16pk volgens simonini, waarschijnlijk is dat aan de krukas gemeten maar ik geloof niet dat er een goede dynorun is gemaakt. Er valt nog wel wat meer uit te halen alleen heeft het weinig zin omdat je overbrenging het niet aankan, of niet goed op de weg krijgt.

virgil
      Topic starter

ja ik wil een simonini blok omdat ik zeker een mooie snelheid haal

en bijna niemand kan me vertellen wat de snelheid is met een 80cc polini met evolution carters
        anders koch ik me dat maar ik wil 110 kunnen halen dan is het me goed

gr.

Poelll13
        Bijdrager

Denk er wel aan dat een simoblok een flink prijskaartje heeft (als je de 2007 carterset bedoelt)
          Met een 80cc polini hoef je niet zoveel aan te passen aan je frame dan een simoblok.

De evo carter met 80cc past er zo onder, en een vario overbrenging kan dit goed aan.
          Maar een simoblok die ongeveer 12pk zet op je gewone vario is niet echt gezond.

Kijk naar sil, met al zijn afstellingen, hij had er toch een werkje aan om de 110 te halen
          En met een GOED afgesteld poliniblokje moet je ook wel tegen de 90 zitten – en zie dan het verschil in prijs.

En het zou zonde zijn om in zon mooi gespoten frame nu nog te gaan hakken voor die simoblok 🙁
          want met alleen een stang ertussen zou ik me niet echt veilig voelen 😛

Ik zou als ik jou was, (en het geld er voor had) voor de Evo engine met 80polini gaan 😉

Je zou ook eens kunnen kijken naar een Reedvalve blok met de 80malossi, volgens mij presteerd deze net wat beter op top als de polini. zie tuning – cilinders op het forum

Peter.S
          Bijdrager

Edjuh :

ik wil trouwen gaan sprinten en circuit en over de weg mee rijden vooral over de weg

Dat zijn 4 wensen als ik het goed lees! 😉

je leest niet goed :O. het zijn er maar 3:
            hij wil trouwens sprinten, circuit en over de weg.
            (al moest ik ook 2x lezen :haha)

virgil
            Topic starter

is het niet mogelijk om met 80cc 100 te halen maakt me niet uit wat ik er voor moet kopen kwa carters en cilinder en krukas

ik denk wel dat een simonini calibrata al goed van pas komt omdat dat toch wel een van de beste uitlaten zijn voor 80cc
              of niet dan?

en ik zie vaker iets staan van een euro .. . zijinlaat zijn deze ergens te koop want dan kan ik 2 caburateurs op het blok zetten ik wil een 21mm of 19mm zoiets hebben.

gr.

virgil

Martijnvanheerde
              Donateur

DEPS/80 Polini/46 Pinasco
                Simo zijn inlaat met vergrootte inlaat
                21mm
                Calibrata/zelfbouw
                Zware overbrenging
                Volle wangen

Dan kan je heel misschien de honderd wel aantikken. De cilinder zal dan flink onder het mes moeten….

virgil
                Topic starter

ja ja dat wist ik al maar

ik wil eigelijk 100 met een evolutioncarter kunnen halen

denk dat 80mallosie toch sneller als polini is en ook als pinasco dus doe ik dat maar heeft poelll 13 me ook als
                  voorgeschreven

ik heb al teveel aan brommers gesleuteld ik ben 14 maar dat doet er niet toe bijna 15 ik wil alleen de hoge

Martijnvanheerde
                  Donateur

Dat gaat je niet lukken met een evo.

Poelll13
                    Bijdrager

Ik denk dan ook, net zoals martijn zegt de reedvalve carters moet aanschaffen.

maar het is niet even dit erop gooien of even dat en hij loopt honderd
                      kijk naar Herr Flick zijn ciao, deze haalt ook maar net de 100.
                      en kijk wat hij er allemaal aan heeft gedaan.

Martijnvanheerde
                      Donateur

Ik had het niet over een reed. Het kan wel maar dat moet je enorm veel doen. Zij inlaat is veel makkelijker.

virgil
                        Topic starter

als iemand me een paar links kan bezorge waar ik me dat snel spul kan kopen zou dat heel fijn zijn

gr

sjaak trekhaak

virgil
                            Topic starter

ja oke de site ken ik heel goed heb er al spullen besteld voor de vespa afgelopen week

maar daar is al veel niet leverbaar zoals malossie carters en evo engine net wat ik nodig heb
                              verder is er genoeg te koop

vandaag zijn mijn velgen aan de buurt er word niet gewerkt dus is er geen stof ideaal om te spuiten stook ik er tot 25 graden en dan is het er ook warm genoeg voor blanke lak te spuiten anders krijg je sneller drijvers ik probeer toch
                              een laag of 4 ver velg te doen zit het lekker dik erop hoop dat het er mooi uit ziet de grondlaag zit er al op
                              en die is perfect!

ik ga straks even naar jmpb bellen voor carters en cilinders wat er nog te koop is

gr.

*Even een opmerking tussendoor, HOOFDLETTERS EN LEESTEKENS GEBRUIKEN AUB!*

virgil
                              Topic starter

nog een vraagje waar krijg ik deze cilinder:

(80cc Malossi)
                                Supercilinder(1 van de bruutste!!) Niet te verwarren met de 46,5mm(die is veel tammer)… Zeker icm een Malossi Engine een goddelijk duo!!Snelheden rond de 100 km/u zijn dan haalbaar. Hoogtoerige uitlaat is aan te bevelen. Kwalitatief echt malossi; goed dus!

de foto’s krijg ik niet erop maar hij staat bij tuning op deze site
                                lijkt me wel een monster.

gr

Docs
                                Donateur

deze wordt niet meer gemaakt. is af en toe nog wel te vinden op zwitserse sites, maar daar sterft hij ook al uit.

hetzelfde geld voor de malossi reedvalve carters(die wel nodig gaat hebben om 100 te halen)

om de 100 te halen zal je redelijk wat moeten hakken in je cilinder+zuiger.
                                  buiten dit ga je de 100 waarschijnlijk ook niet halen met een piaggio vario. hier heb je wel iets van een fox vario nodig. dit moet je ook laten fixen, dit kun je niet zomaar kopen.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.