- Dit onderwerp bevat 1,636 reacties, 135 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 oktober 2009 om 08:38 #275218
Jij woont in een houtbewerkingsbedrijf? sweet….
Maar al dat stof?
En nu je gespoten hebt zou ik geen simo blok nemen want dan kan je weer opnieuw beginnen.
ik wil trouwen gaan sprinten en circuit en over de weg mee rijden vooral over de weg
Dat zijn 4 wensen als ik het goed lees! 😉
Het simo blok heeft 16pk volgens simonini, waarschijnlijk is dat aan de krukas gemeten maar ik geloof niet dat er een goede dynorun is gemaakt. Er valt nog wel wat meer uit te halen alleen heeft het weinig zin omdat je overbrenging het niet aankan, of niet goed op de weg krijgt.
22 oktober 2009 om 08:50 #275219ja ik wil een simonini blok omdat ik zeker een mooie snelheid haal
en bijna niemand kan me vertellen wat de snelheid is met een 80cc polini met evolution carters
anders koch ik me dat maar ik wil 110 kunnen halen dan is het me goedgr.
22 oktober 2009 om 08:57 #275220Denk er wel aan dat een simoblok een flink prijskaartje heeft (als je de 2007 carterset bedoelt)
Met een 80cc polini hoef je niet zoveel aan te passen aan je frame dan een simoblok.De evo carter met 80cc past er zo onder, en een vario overbrenging kan dit goed aan.
Maar een simoblok die ongeveer 12pk zet op je gewone vario is niet echt gezond.Kijk naar sil, met al zijn afstellingen, hij had er toch een werkje aan om de 110 te halen
En met een GOED afgesteld poliniblokje moet je ook wel tegen de 90 zitten – en zie dan het verschil in prijs.En het zou zonde zijn om in zon mooi gespoten frame nu nog te gaan hakken voor die simoblok 🙁
want met alleen een stang ertussen zou ik me niet echt veilig voelen 😛Ik zou als ik jou was, (en het geld er voor had) voor de Evo engine met 80polini gaan 😉
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Reedvalve blok met de 80malossi, volgens mij presteerd deze net wat beter op top als de polini. zie tuning – cilinders op het forum
22 oktober 2009 om 09:16 #275221Edjuh :
ik wil trouwen gaan sprinten en circuit en over de weg mee rijden vooral over de weg
Dat zijn 4 wensen als ik het goed lees! 😉
je leest niet goed :O. het zijn er maar 3:
hij wil trouwens sprinten, circuit en over de weg.
(al moest ik ook 2x lezen :haha)22 oktober 2009 om 11:00 #275226is het niet mogelijk om met 80cc 100 te halen maakt me niet uit wat ik er voor moet kopen kwa carters en cilinder en krukas
ik denk wel dat een simonini calibrata al goed van pas komt omdat dat toch wel een van de beste uitlaten zijn voor 80cc
of niet dan?en ik zie vaker iets staan van een euro .. . zijinlaat zijn deze ergens te koop want dan kan ik 2 caburateurs op het blok zetten ik wil een 21mm of 19mm zoiets hebben.
gr.
virgil
22 oktober 2009 om 12:57 #275227DEPS/80 Polini/46 Pinasco
Simo zijn inlaat met vergrootte inlaat
21mm
Calibrata/zelfbouw
Zware overbrenging
Volle wangenDan kan je heel misschien de honderd wel aantikken. De cilinder zal dan flink onder het mes moeten….
22 oktober 2009 om 13:21 #275229ja ja dat wist ik al maar
ik wil eigelijk 100 met een evolutioncarter kunnen halen
denk dat 80mallosie toch sneller als polini is en ook als pinasco dus doe ik dat maar heeft poelll 13 me ook als
voorgeschrevenik heb al teveel aan brommers gesleuteld ik ben 14 maar dat doet er niet toe bijna 15 ik wil alleen de hoge
22 oktober 2009 om 14:33 #275231Dat gaat je niet lukken met een evo.
22 oktober 2009 om 14:40 #275232Ik denk dan ook, net zoals martijn zegt de reedvalve carters moet aanschaffen.
maar het is niet even dit erop gooien of even dat en hij loopt honderd
kijk naar Herr Flick zijn ciao, deze haalt ook maar net de 100.
en kijk wat hij er allemaal aan heeft gedaan.22 oktober 2009 om 14:41 #275233Ik had het niet over een reed. Het kan wel maar dat moet je enorm veel doen. Zij inlaat is veel makkelijker.
22 oktober 2009 om 17:53 #275236als iemand me een paar links kan bezorge waar ik me dat snel spul kan kopen zou dat heel fijn zijn
gr
22 oktober 2009 om 17:55 #275237
sjaak trekhaak24 oktober 2009 om 06:50 #275255ja oke de site ken ik heel goed heb er al spullen besteld voor de vespa afgelopen week
maar daar is al veel niet leverbaar zoals malossie carters en evo engine net wat ik nodig heb
verder is er genoeg te koopvandaag zijn mijn velgen aan de buurt er word niet gewerkt dus is er geen stof ideaal om te spuiten stook ik er tot 25 graden en dan is het er ook warm genoeg voor blanke lak te spuiten anders krijg je sneller drijvers ik probeer toch
een laag of 4 ver velg te doen zit het lekker dik erop hoop dat het er mooi uit ziet de grondlaag zit er al op
en die is perfect!ik ga straks even naar jmpb bellen voor carters en cilinders wat er nog te koop is
gr.
*Even een opmerking tussendoor, HOOFDLETTERS EN LEESTEKENS GEBRUIKEN AUB!*
24 oktober 2009 om 07:05 #275256nog een vraagje waar krijg ik deze cilinder:
(80cc Malossi)
Supercilinder(1 van de bruutste!!) Niet te verwarren met de 46,5mm(die is veel tammer)… Zeker icm een Malossi Engine een goddelijk duo!!Snelheden rond de 100 km/u zijn dan haalbaar. Hoogtoerige uitlaat is aan te bevelen. Kwalitatief echt malossi; goed dus!de foto’s krijg ik niet erop maar hij staat bij tuning op deze site
lijkt me wel een monster.gr
24 oktober 2009 om 08:23 #275257deze wordt niet meer gemaakt. is af en toe nog wel te vinden op zwitserse sites, maar daar sterft hij ook al uit.
hetzelfde geld voor de malossi reedvalve carters(die wel nodig gaat hebben om 100 te halen)
om de 100 te halen zal je redelijk wat moeten hakken in je cilinder+zuiger.
buiten dit ga je de 100 waarschijnlijk ook niet halen met een piaggio vario. hier heb je wel iets van een fox vario nodig. dit moet je ook laten fixen, dit kun je niet zomaar kopen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.