Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Ja, gewoon een negatieve deckheight nemen. Als je deze cilinder neemt:

Met een deckheight van -1mm (wat makkelijk kan, zuigerveer blijft dan nog in cilinder) kom je op een spoeltiming van 132graden uit, uitlaattiming van 178gr. En dan is er zelfs nog ruimte om naar een deckheight van -2mm te gaan 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

G-no
      Donateur

Ziet er nice uit, ik hoop dat het je lukt:)

TimoO_
        Donateur

@ Arvid, dat zijn inderdaad niet zo’n hoge timingen. Ik had bij die AM6 cilinder op het simonini carter gemeten en toen zat ik al te denken hoe kan ik dat oplossen. Maar gewoon de zuiger boven het deck uit laten komen, daar was ik nog niet opgekomen 😛 In princiepe zou je ook gewoon een dikke koppakking kunnen maken of zoals je al zei de cilinderkop diep uitdraaien 😀

Nou Virgil, succes :thumb Heb je al een binnenrotortje wat je erop gaat gooien?

virgil
          Topic starter

ik heb al wat in mijn gedachten kwa ontsteking maar wat denken jullie wat raden jullie me
            aan?

gr

virgil
            Topic starter

hallo,

mijn blokje zit weer in mekaar denk niet voor lang want er is een pinasco krukasje onderweg
              maar daar nog een vraagje over zou het wat schelen? is wel weer meer carterdruk he:!

nu ik hem weer in elkaar heb wil hij alleen superveel toeren draaien anders valt hij me uit gek maarja
              zou dit kunnen door mijn vliegwiel omdat dit ultra lich is?

hpi is al voor geregeld

gr

mrtn
              Donateur

Heb jee de mogelijkheid een filmpje te maken? Zoja graag, ben benieuwd;)

Martino
                Moderator

Ik denk dat je niet te veel moet verwachten van de extra carterdruk, zal je op de testbank nog niet merken met allen de Pinasco kruk. Neemt niet weg dat de Pinasco wel al andere timingen heeft in vergelijk met de orginele kruk. Heb je niet last van valse lucht ivm de hoge rpm’s?

goedguus
                  Bijdrager

movie or it didn’t happen

virgil
                    Topic starter

goedguus :
                      movie or it didn’t happen

eigelijk kan dat niet want hoe wil je me al zeggen wat er aan is als hij net 1 dag in mekaar zit?

maar ik ga binnekort een op een andere mannier een zij inlaat maken precies zoals somonini
                      ik zal kijken of ik mijn constructie tekening op internet kan zetten maar ik denk het niet
                      want dan moet je het teken programma kopen denk ik.

nog een vraagje als je nieuwe zuigerveren hebt hoeveel kilometer zou je dit moeten inrijden aangezien
                      dit een van de meest belangrijkste dingen zijn kwa slijten bekeken dan.

morge ga ik met jeroentje nog wat proberen af te stellen enz. kijken wat hij doet
                      ik gooi ook eens een ander vliegwiel erop van 600 gram ipv 500 of zoiets.

als laatste ik heb van iemand gehoord dat als ik iets aan mijn carters las
                      dat ik ze na het lassen het beste in steenwol kan leggen om het snel aftekoelen tegen te gaan
                      want alluminium trek scheef bij snelle temparatuursverschillen maar is dit een goed idee of niet?

o en trouwens hij trekt nergens geen valse luch meer of lekt of dergelijke helemaal niets:thumb

gr

SjoerdCiao
                      Donateur

Voor die zuigerveren heb ik me ooit laten veretllen dat je 200km rustiger moet rijden;)

virgil
                        Topic starter

how gek zoveel maar ik begrijp het wel is een belangrijk deel van cilinder en zuiger he:!

haha dat word weer lekker toeren niet dat dat leuk is ik ben meer voor snelheid.

gr

Edjuh
                          Bijdrager

virgil :

maar ik ga binnekort een op een andere mannier een zij inlaat maken precies zoals somonini
                            ik zal kijken of ik mijn constructie tekening op internet kan zetten maar ik denk het niet
                            want dan moet je het teken programma kopen denk ik.

Kwestie van shift>printscreen>plakken in een tekenprogramma>uploaden en wij kunnen ook meegenieten.

TimoO_
                            Donateur

Bij haast alle tekenprogramma’s kan je ook exporten (naar bv. een bitmap afbeelding). Waarin en wat heb je getekend? 2D of 3D?

virgil
                              Topic starter

in 2D maar ik laat het wel zien als het klaar is
                                Het komt er op neer DAT ik me ipv zoon Lange afstand van carter naar caburateur een korteren weg ga maken
                                nl het membraam iets in het carter steekt.

Gisteren ben ik achtervolgd door de politie ik was mijn sproeier aan het proberen tot ik in een keer wordt
                                Klem gereden dus ik schrok me kapot en Dacht ja het is of mijn brommer kwijt of weg rijden dus ik ging voor het
                                2de ik wist me geen uitweg meer tot ik een smal voetgangers Paatje tegen Kwam toen ben ik daar maar
                                snel doorgereden en bij een vriend Achterom gegaan om half 10 s’avonds was dus Flink geschrokken
                                en heb echt veel geluk gehad met het wegrijden ze Kunnen toch best goed auto rijden die politie mensen
                                ook nog eens een undercover agent dus ben ik Blij dat ik mijn brommer nog heb!

gr

SjoerdCiao
                                Donateur

kijk maar uit, ik ben zelf ook een keertje achterna gezeten, rijd nu maar even niet, ze zoeken jou nu, ik rijd al 4maanden niet meer op de mijne, zei weten wie ik ben,waar ik woon,hoe ik heet, ze rijden elke avond door het dorp, maar ik weet hoelaat, en daarom rijd ik niet meer:P

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.