- Dit onderwerp bevat 1,636 reacties, 135 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 oktober 2009 om 19:30 #275196
sjaak trekhaakmooi kleurtje ,wat heb je voor een lak gebruikt?
20 oktober 2009 om 04:36 #275198ik heb een soort auto lak gehaald bij een spuiterij
ze hebben deze lak in een spuitbus gedaan is handiger voor mij wel duur maar ja boeie ik heb wel een mooi resultaat
gr
20 oktober 2009 om 22:03 #275203virgil :
hallo,kwa kleur zou zeggen kijk hier eens naar dat is mijn honda camino die ik had zo word de combinatie zoiets:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JND8NLCA-D.jpg
verder kwa stuur ik zal nog van alles proberen ook nog vanalles halen kwa remmen enz
er moet nog zo veel aan gebeuren het is te veel om op te noemen
ik heb plamuur gehaald om alles nog eens extra af te werken
over het blok ik moet me er nog eens over bedenken wat het nu word het stuur is niet van een zundapp is gewoon een m stuur
martijn hoe bedoel je met er kan nog wel een kilo af ??
ik zou zeggen kijk even bij uiterlijk bij forums daar staat hij ook al kunnen jullie zien wat ik van plan ben!!
ik zal iets van foto’s posten als ik woensdag geplamuurd en geschuurd heb het frame
mvg,
virgil
Als je er mee wil gaan sprinten kan er nog heel wat gewicht af: bagagedrager, koplamp etc.
21 oktober 2009 om 06:54 #275204oo oke dat heb ik al gedaan
bagage drager eraf gehaald koplamp spatbord ingekort en nog vanalles
ik zal straks een paar foto’s posten ziet er echt heel mooi uit
de bagage drager had ik effe erop gedaan om iemand mee achterop te nemen maar dat gaat nu niet meer
ziet ook niet uit met buis en alles ertussenik heb ook een chroom spatbord binnen gekregen en een nieuw wit voetenplankje en nog van alles voor de voorvork.
straks hoop ik mijn complete frame in de grondlak te hebben
ik haal me toch het somonini 2007 engine is wat ruiger dan 80cc
mvg,
virgil
21 oktober 2009 om 08:46 #275206Moet je wel je frame flink verbouwen voor een Simo 2007 blok..
21 oktober 2009 om 09:17 #266460Vet dat je het simonini blok pakt, hoop dat je het fatsoenlijk aan het lopen krijgt en er een beetje voorzichtig mee omspringt 🙂
Lijkt me wel een mooi kleurtje dat blauw.
Maar kijk er maar mee uit in montfort op de rotonde staan heel vaak woute ben ik ook gepakt met mijn schakelbrommer 😉21 oktober 2009 om 09:23 #266459Ik ben ook erg benieuwd naar het Simoblokje 😀
21 oktober 2009 om 14:13 #275027wat zou ik er max mee kunnen halen denken jullie kwa snelheid?
wat moet ik dan verbouwen toch eigelijk niets als ik mijn cilinderkop aanpas ofwel?
gr
21 oktober 2009 om 14:28 #275207Je moet zowat je halve frame slopen en om het blok heen bouwen. Als je koelvinnen van je cilinder en kop af haalt zodat het past, kom je niet ver voor hij vastloopt door gebrek aan koeling.
21 oktober 2009 om 14:51 #275208je moet uit het linnker gedeelte van je frame een stuk wegkappen. hier moet je een uitham maken. doe je dit niet, en ga je kop vlakken, krijg je gegarrandeerd een vastloper. ga de special van sil maar even doorneuzen, dan snap je het wel 😉 die is daar ook een mooi tijdje mee bezig geweest 😛 en je moet je frame flink verstevigen. alleen een buis is niet genoeg om de torque op je frame vol te houden 😛
naast een buis heb alle lassen nog een keer gedaan, en overal waar geen las zat, zit er nu wel 1 😛 ik ga de zijkanten ook nog dubbelen. als dat nog niet stevig genoeg is weet ik het ook niet meer:P
21 oktober 2009 om 16:05 #275209FonS :
Je moet zowat je halve frame slopen en om het blok heen bouwen. Als je koelvinnen van je cilinder en kop af haalt zodat het past, kom je niet ver voor hij vastloopt door gebrek aan koeling.hij gaat toch alleen sprinten, voor 1 of 2 heats kan de cilinder dat wel aan.
als hij nou ermee op de weg ging rijden of op het circuit is het een ander verhaal.
21 oktober 2009 om 16:18 #275210diac :
FonS :
Je moet zowat je halve frame slopen en om het blok heen bouwen. Als je koelvinnen van je cilinder en kop af haalt zodat het past, kom je niet ver voor hij vastloopt door gebrek aan koeling.hij gaat toch alleen sprinten, voor 1 of 2 heats kan de cilinder dat wel aan.
als hij nou ermee op de weg ging rijden of op het circuit is het een ander verhaal.
dan zou ik het nog niet doen. zon klein stuk uit je frame halen en een hoekje er weer in laten lassen is goedkoper dan een nieuwe cilinder/zuiger
21 oktober 2009 om 17:05 #275211Het blok kan meer hebben dan jullie denken, tot nu toe heb ik 1 keer gehoord van een vastloper en dat was van die amerikaan(rufus). Ivano heeft nooit problemen gehad, en dat ding heeft op circuits gereden, cross, dus het kan best wat hebben, zelfs met een paar koelvinnen minder. Dat ding wou met een sproeier 78 zelfs nog lopen.
Maar koelvinnen erop houden lijkt me uiteraard het verstandigst.
22 oktober 2009 om 05:55 #275215ik heb toch maar besloten om het frame er voor aan te passen als het zo laat is
gisteren heb ik me frame gespoten ziet er best ruig uit ik moet alleen mijn velgen , voorvork en kappen nog
dan is het opbouwen geblazenik wil wel even zeggen dat ik mijn simonini pas haal als ik bijna 16 ben ik wil trouwen gaan sprinten en circuit en over de weg mee rijden vooral over de weg want laat hem ook verzekeren maar in die tijd haal ik me weer een nieuwe vespa
en laat ik die eerst verzekeren voor dat ik mijn stang er tussen las enz.hoeveel pk kan ik max uit het simo blok halen? is het mogelijk om het nog meet te tunen?
ik zal straks de foto’s van het frame posten
mvg,
virgil
22 oktober 2009 om 07:50 #275217hier zijn de foto’s van het frame:

hier ben ik even de binnekanten in aant smeren met speciaal roest werend spul omdat daar alles dicht gelast is en veel roest kan gaan vormen en word het frame slap dus maar even dik erop gesmeerd

de nieuwe banden

hier nog een leo handmade

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.