Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

virgil :
      ja maar als je het van de anderen kant bekijk in mijn ogen is max getuned het zelfde als heel groot en perfect
      voor jouw set up als je begrijpt wat ik bedoel?

En hoe weet je dan dat het echt zo perfect is? Je hebt nog nooit een vespa cilinder getuned, dus hoe weet je dan dat je goed zit met de timing ed.? En jou cilinder is trouwens nog echt niet ‘max’ getuned. Het punt is gewoon dat je af en toe je werk verheerlijkt, je werk is heel mooi gemaakt enzo, respect daarvoor, maar het is nog lang niet het beste. Als je het ‘perfect’ wilt, gaat daar echt wat meer tijd in zitten. Vooral veel nadenk werk.

virgil
      Topic starter

foto’s komen zo spoedig mogelijk zal waarschijnlijk morgen zijn
        als het een beetje weer is maak ik ook een filmpje

@timo jij zegt dat ik nog nooit cilinders heb getuned maar ik heb er wel al heel wat voor me heb gehad en die
        echt mooi zijn geworden waar trouwens ook UREN werk in zijn gaan zitten want een cilinder tunen
        is niet in 3 uurtjes gedaan daar ben je een hele dag mee bezig om alles te berekenen en in de praktijk uit
        te voeren

mvg,

virgil

Docs
        Donateur

ff een tip om de “gezeur” te voorkomen;) pas posten als je foto’s hebt;) dan is het gezeur direct over. ben zeer benieuwd naar je werk:)

TimoO_
          Donateur

Nouja, ik vind het niet echt gezeur hoor. Het werk van Virgil is mooi maar hij moet ook begrijpen dat het nog altijd beter kan!

Maar wat ik wil zeggen is dat elke cilinder anders is. Als je een 46mm Polini getuned hebt betekend het niet dat je hetzelfde kan uitvoeren bij een 42mm Polini. De cilinders verschillen heel erg met elkaar. Het kan best zo zijn dat je een 42mm Polini kan tunen nu, maar niet in een dag, misschien in een week. Ik denk er altijd enkele weken over na wat ik het beste kan doen en waarom. Ik zoek enkele dingen op, ervaringen van andere mensen enz en daar trek ik dan m’n conclusie uit. Het werkelijk tunen van je cilinder zelf kost natuurlijk ook veel tijd, maar dit komt nooit in de buurt bij de tijd die ik nodig heb voor de werkvoorbereiding. Hetzelfde bij mijn zij-inlaat, daar heb ik eerst lang over nagedacht hoe ik het allemaal het beste kan doen, en ik versprijd m’n werk ook over enkele dagen heen zodat je over elke stap rustig kan nadenken. Zo behaal je sneller een resultaat waar je echt tevreden mee ben. Als je dit bij jou volgende zij-inlaat zou doen met jou kennis, zou je een veel mooiere zij-inlaat kunnen maken die beter presteert als die wat je nu gemaakt hebt!

Hopelijk begrijp je mijn standpunt nu. Verder nog veel succes met je project!

G-no
            Donateur

Nog 1 lullige vraag dan, noem eens een voorbeeld van wat jij berekend. Want op de vraag wat je timingen waren zei je dat je nog een poortmap moest maken. En je ‘eigen berekening’ voor een krukas heb ik ook nog niks van gehoord.

edit: Je moet trouwens niet denken dat ik je in de zeik probeer te zetten hoor, maar zie het als opbouwende kritiek.

Docs
              Donateur

TimoO_ :
                Nouja, ik vind het niet echt gezeur hoor. Het werk van Virgil is mooi maar hij moet ook begrijpen dat het nog altijd beter kan!

Maar wat ik wil zeggen is dat elke cilinder anders is. Als je een 46mm Polini getuned hebt betekend het niet dat je hetzelfde kan uitvoeren bij een 42mm Polini. De cilinders verschillen heel erg met elkaar. Het kan best zo zijn dat je een 42mm Polini kan tunen nu, maar niet in een dag, misschien in een week. Ik denk er altijd enkele weken over na wat ik het beste kan doen en waarom. Ik zoek enkele dingen op, ervaringen van andere mensen enz en daar trek ik dan m’n conclusie uit. Het werkelijk tunen van je cilinder zelf kost natuurlijk ook veel tijd, maar dit komt nooit in de buurt bij de tijd die ik nodig heb voor de werkvoorbereiding. Hetzelfde bij mijn zij-inlaat, daar heb ik eerst lang over nagedacht hoe ik het allemaal het beste kan doen, en ik versprijd m’n werk ook over enkele dagen heen zodat je over elke stap rustig kan nadenken. Zo behaal je sneller een resultaat waar je echt tevreden mee ben. Als je dit bij jou volgende zij-inlaat zou doen met jou kennis, zou je een veel mooiere zij-inlaat kunnen maken die beter presteert als die wat je nu gemaakt hebt!

Hopelijk begrijp je mijn standpunt nu. Verder nog veel succes met je project!

Het gaat er meer om dat hij het als “gezeur” ziet. vandaar ook de accolades.

virgil
                Topic starter

G-no :
                  Nog 1 lullige vraag dan, noem eens een voorbeeld van wat jij berekend. Want op de vraag wat je timingen waren zei je dat je nog een poort map moest maken. En je ‘eigen berekening’ voor een krukas heb ik ook nog niks van gehoord.

edit: Je moet trouwens niet denken dat ik je in de zeik probeer te zetten hoor, maar zie het als opbouwende kritiek.

even over het volgende ik neem dus de berekeningen van arvid die er echt veel verstand van heeft en weet
                  wat hij doet en dan bekijk ik de zaak nog eens grondig ivm de cilinder enz wat het beste is om er van
                  af te halen zodat alles klopt kwa timingen

@ timo tuurlijk ik zeg ook niet dat alles in een dag is gebeurd maar de praktijk doe je niet in 3 uurtjes maar
                  in een dag want je kan ook niet door frezen maar je moet telkens kijken wat ben ik nu aan het doen en waar ben
                  ik gebleven en meten wat er is gebeurt ik zal niet zeggen hoeveel weken ik bezig ben geweest om een mooi
                  bouwplan om mijn zij inlaat te maken dat vergt weken werk!

@ docs911 ik probeer natuurlijk zo veel mogelijk foto’s te posten maar op sommige momenten is dit niet
                  mogelijk en als ik wat post zullen het wel duidelijke foto’s zijn en niet van zoon wazige beelden

ik zie het half als gezeur en half als kritiek waar ik veel mee kan
                  vind het fijn als mensen me wijzen op de feiten daar leer je iets van
                  maar het is weer minder als je steeds het zelfde te horen krijgt.

morgen komen trouwens foto’s van de brommer misschien van de kar als ik nog in de werkplaats kom.

hansieb
                  Moderator

Jarco :
                    Sorry dat ik me er dan mee bemoei maar ik volg dit toppic al vanaf het begin.
                    De discussies wek je zelf op.. mischien een tip: Minder lullen en meer foto’s/ filmpjes.

En zoals meerdere zeggen je enthousiame is verder :thumb
                    Ben benieuwd naar je rijdend blok met zelfgemaakte zij-inlaat.

Virgil je begrijpt dat deze comment alle vooroordelen kan weghalen lijkt me… :!

virgil
                    Topic starter

daarom zei ik al ik zal zo snel mogelijk foto’s posten

gr

virgil
                      Topic starter

hallo,

hier nog de foto’s

ik heb ook nog eens goed na gedacht over mijn cilinder ik ga de cilinder nog eens
                        goed bestuderen en kijken wat er nog aan veranderd kan worden en het maximale eruit proberen te halen.

ook ga heb ik al wat informatie gezocht over het bouwen van een uitlaat ik
                        ga hier dinsdag mee beginnen het word gemaakt uit 1mm dik ijzeren plaat
                        en ga proberen een simonini calibrata na te maken omdat deze bij mijn weten goed zou presteren op mijn
                        cilinder.

gr

SjoerdCiao
                        Donateur

Ziet er al veel belovend uit:thumb

eidos
                          Donateur

Zien er goed uit die foto’s. Maar maak eens een filmpje..

ArvidW
                            Donateur

Ziet d’r cool uit, mooi gemaakt:thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

virgil
                              Topic starter

als het goed is ben ik woensdag voor 3 weken van school af dus dan kan ik dinsdag een filmpje maken

gr

niceVespa
                                Bijdrager

DIK hoor:thumb

GTZ NV

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.