Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Topic starter

hallo,

zoals beloofd hier de foto’s:

zoals misschien een beetje te zien is is het gat mooi egaal met het wichje en is het ook schuins richting de cilinder toe
      verder moet het nog worden gepoetst en getund en afgewerkt dan komen er nog meer foto’s het carter is teven gekotterd.

hoop dat jullie het een beetje mooi vinden tot nu toe

gr

FonS
      Bijdrager

Wat een wolkenkrabber 🙂 Maar wel leuk gemaakt ja, ziet er al een stuk beter uit.
        Ik vraag me alleen af hoe lang zo’n epoxy spul de trillingen en het gewicht van een grote carburateur vol kan houden.

Gijhys
        Bijdrager

Hoe de hell wil je nu je blok onder je brommer krijgen met z’n ding erop?

virgil
          Topic starter

hallo,

de flat word nog kleiner en ik dan die blok van mijn blok halen xd

hij zit niet vast dhu

SjoerdCiao
            Donateur

Zeer mooi gemaakt, mijn oprechte complimenten:thumb

SpeedDemon
              Bijdrager

Heb je eigenlijk wel epoxy gebruikt want volgens mij is dit allemaal gelast.

virgil
                Topic starter

ja tuurlijk alles is gelast epoxie is niet gemaakt tegen hitte ik ben er zeer bekend mee
                  ik heb jaren modelbouw gedaan en er mee gewerkt dus ik weet goed waar ik dat kan gebruiken en is ook niets
                  in de buurt van olie het is op plaatsen waar water bij kijken komt goed spul maar hitte en olie niet

maar het is niet krom om het uur een beetje gelast dat het niet heter als 200 graden wordt.

gr

Docs
                  Donateur

virgil :
                    maar het is niet krom om het uur een beetje gelast dat het niet heter als 200 graden wordt.

gr

smeltpunt van alu is 660 graden.

virgil
                    Topic starter

oo heb je het over alu epoxie ja dat is wat anders ik dach dat je het over gewone epoxie had 2 componentige

oo ja dat heb ik zeker gebruikt en heb ik nog nodig voor de afwerking

gr

virgil
                      Topic starter

en trouwens over dat smeltpunt

als ik mijn carters zo heet maak moet je eens kijken hoe krom ze staan daar kun je op schommelen
                        dus niet te heet graag.

morgen komen wat foto’s van mijn cilinder en carters krukas en vliegwiel.

gr

TimoO_
                        Donateur

Alu epoxy bestaat uit twee componenten.

Met dat smeltpunt van 660 graden bedoelt ie dat je carters minstens zo warm geweest moeten zijn wil je ze gelast krijgen. Heb het trouwens nog eens opgezocht en het smeltpunt van aluminium dat gegoten wordt ligt tussen de 475 en 677 graden C, misschien is het nog wel warmer geweest..

Hoe ga je trouwens het spruitstuk bevestigen?

virgil
                          Topic starter

met m6 bouten ik heb mijn membraam 2/10 uit laten steken zodat ik het rubber laagje goed samen pers en er geen lucht door kan
                            er komt ook nog vloeibare pakking tussen.

en over de hitte zeg dat max 5 seconden heb gelas in het begin later misshien iets langer omdat ik het carter
                            of een 2.5cm dikke plaat staal had geschroef en niet snel krom zou trekken.

gr

virgil
                            Topic starter

hier nog wat foto’s van mijn oude en nieuwe setup:

gr

Kevinwol
                              Bijdrager

Is je carterpakking lek ofzo? Want in de 1e en 2e foto zitten je carters onder de olie:?

virgil
                                Topic starter

nee dat is van de uitlaat de flens sloot niet goed aan daarvan komt dat maar ik heb het probleem al opgelost

gr

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.