Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,606 tot 1,620 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Topic starter

@Pepko: Het probleem was als het goed is dat ze me destijds een lage snelheids lager hebben verkocht ipv een
      gewoon horend c3. want het was een skf explorer lager en geen skf explorer c3.

Nu hoop ik dat hij toch wel 1500 km kan maken met deze lagers.

Erik: Bedankt!

Ps. De top met de mega is 8 kmpu hoger dan met de calibrata.

Gr

mattje
      Bijdrager

sjoen brummerke

Bartjee
        Donateur

Damn die mega is echt mooi geworden! En je witte brommer ziet er echt gaaf uit man

virgil
          Topic starter

Bedankt voor de reacties op de Mega het was wel wat werk maar ziet er indd. vrij net uit:thumb

Even een foto van hou hij er nu bij staat:

Verder ben ik bezig geweest aan een nieuw spruitstuk:

Of het nu gaat passen met de carbu. is nog niet zeker want het gaat echt net net net!

Als dit goed werkt vergroot ik de carb. naar 19mm en laat ik als het gaat een stuk of 10x deze spruitstukjes maken.

Groetjes

goedguus
            Bijdrager

Wat is nou het voordeel / er anders aan dit spruitstuk?

Bram Hanegraaf

Als ik het goed zie zit deze net iets lager dus betere flow?
                Je mega is echt goed gelukt trouwens!

hansieb
                Moderator

Ipv dit

Gewoon meer richting dit ->

Enige nadeel is dat je bij jou amper ruimte hebt om lager te gaan met de carburateur, anders moet je gaan hakken en zagen in je frame.

peter139
                  Bijdrager

Mooi werk! Ik heb dit ook gedaan met mijn reedvalve op mijn ciao en het past niet zonder frameaanpassingen.

Kijk anders eens in mijn perso wat ik allemaal aan heb gepast om een verlaagde inlaat er uberhaupt op te krijgen.

gr peter

virgil
                    Topic starter

Het gaat er uiteindelijk om de compleete omzeiling in het malossi spruitstuk te verwijderen dit kost echt tijd
                      en gasreactie om de benzine snel het carter in te zuigen.

Zoals hansieb al laat zien is eigelijk de bedoeling ervan.

Peter: Ik had bij jouw ook gekeken maar ik zag niet echt iets anders dan het spruitstuk.
                      Heb je dan in je frame of blok of carb. moeten frezen?

Bij mij gaat het er nu nog niet echt bam op maar anders iets anders maken wat wel past.

Straks ga ik ook een eigen V&J uitlaat maken berekend op een mega maar dan nog ietsjes meer toeren.

Hij gaat +- zo lopen:

Je begint met de bocht, Deze loopt schuin naar voor langs je kap af.
                      Dan ga je weer met een scherpe bocht naar ondergericht.
                      Hier begint een klein stuk expansie, deze loopt schuin door tot onder aan de kick pendalen.
                      dan gaat er een lange tail pipe tot aan de bevesting bij frame en dan komt een fabrizi lijkende demper erop(lang en smal).

Dit gaat nu wel lukken aangezien ik nu een walsrol heb gemaakt met rollen van 35mm.

De carburateur wordt 19mm en de cilinder 60 polini lc wordt 60 alfearre die lc wordt gemaakt en onderhanden genomen.

Ps. Zojuist een heel mooi boek gekocht wat ik al lang wilde hebben en nu toch maar gekocht: Graham bell, 2 takt tunings boek.
                      221 blz of zoiets.

Kan niet wachten om te lezen en nog meer ervaring op te doen.

groetjes!!

peter139
                      Bijdrager

moet je maar even op pagina 7 van mijn topic kijken
                        http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8882&d=300

Zoals je ziet is het frame aangepast om dit kwijt te kunnen

erikbloemberg

alfearre en polini zijn gelijk

tnerual
                          Bijdrager

Hoe heb je juist die uitlaat zo mooi gekregen?

Ben benieuwd naar het spruistuk 😉

peter139
                            Bijdrager

kopje glimt ook mooi!! lijkt mijn oude setup wel hihi

virgil
                              Topic starter

Beste jongens,

Ik wil jullie mededelen dat ik ga stoppen met deze mooie hobby.

Verder wil ik zeggen bedankt voor de altijd mooie complimenten en advisen.

Nogmaals bedankt voor alles en altijd meetings toertje etc etc.

Alles is te koop wil je ergens snel foto van zou ik zeggen kijk in dit special.

aub geen post over de verkoop hier!

Groetjes en nogmaals bedankt voor alles!

Leovince
                                Bijdrager

Mag ik soms vragen wat de reden is waardoor je stopt met de geweldige vespa’s?:(

15 berichten aan het bekijken - 1,606 tot 1,620 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.