Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,501 tot 1,515 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Topic starter

Bedankt voor de mooie reacties:thumb

Ik ga zoals arvid al voorstelde misschien een 2de tank van de buis maken lijkt me handig. moet wel nog even kijken
      of dat nu nog gaat.

Ik heb het met TIG gelast met rvs toevoeging.

De stand moet je zelf bepalen en je moet een beetje kunnen lassen en er wat verstand van hebben
      om een goede kwaliteit las te krijgen. Ik heb dit geluk dat ik er 30 uur in de week +- mee werk.

Gr

TimoO_
      Donateur

ArvidW :
        Mooi gelast Virgil maar uhmm, mechanisch gezien nou niet echt op een hele ideale plaats… Ik zie ze graag hoger maar voor de afwisseling is dit ook leuk.:)

Je kunt er best een 2de benzinetank van maken, is hij groot zat voor;)

Mechanisch gezien had hij dan ook wel wat kleiner mogen zijn. Maar het ziet er inderdaad wel leuk uit vind ik hoor, en wat Arvid zegt gebruiken als een tweede benzinetank zou ik meteen doen. Eigenlijk had je vantevoren een gat moeten maken in je bestaande tank. En dan als je benzine op is even een stoppie maken en dan klotst er zo weer wat nieuwe benzine je tank in 😀

pepko
        Donateur

tank lijkt me niet zo moeilijk 😉 gattj erin voor de benzine kraan, en gat erin voor benzine dop. op bijde even een stuk buis lassen, 1 grote waar een benzine dop in past, en 1 kleintje waar je draad in kan tappen voor een benzine kraan. een splitter aan je benzinslang, en je bent klaar!

virgil
          Topic starter

ik moet nog even kijken met de tank want dat is toch weer een heel karwei erbij wil je het goed en fatsoendelijk afgewerkt hebben.

Ik laat het weten als ik het doe.

virgil
            Topic starter

Update

Ik heb zojuist een 41mm polini lc gekocht voor 200 euries maar ja ik heb hem wel eindelijk
              keek er al lang naar uit deze kit in handen te krijgen.

Verder staat het frame nu in de witte lak.

Nog even 1 laag daar van en dan flake time.

Gr

virgil
              Topic starter

Nu even nog wat plannen:

Ik heb nu de binnevoering van een v-riem aangedreven pompje pokit bike geregeld en heb hem al thuis.

Hiervoor ga ik zelf een behuizing draaien, want 65 euro voor een polini pomp ook nog op de 200 voor de cilinder
                is wat erg veel.

Gelukkig is het allemaal wel even groot als de polini pomp.

Verder weet ik er nog bijna niets van hoe dat je de slangen aan moet sluiten etc etc.

Was aan het denken met koper buisjes dit heb ik ook gezien bij peter en nog iemand ziet er mooi en afgewerkt uit!

Straks foto’s van het frame want het schiet nu best op.

Groetjes

virgil
                Topic starter

pompje bijna klaar ik ga morgen met plasma cnc de achterhoudertjes uitsnijden.

Binnevoering komt van blata elite.

V-riem moet ik nog regelen en nog een busje voor de kruk maken.

Ben benieuwd naar jullie reactie!

ritze
                  Bijdrager

met koper werken heeft als voordeel dat je het echt bling bling kan maken.
                    neem copper polish en je buisjes spiegelen van blijdschap 😛

ik zeg doen: die koper buizen. zijn ook nog eens top in warmte verliezen.
                    nadeel is wel dat je flink wat pijpjes nodig hebt om het perfect te maken, je zit namelijk vast aan een bepaalde radius bepaald door de buig tang die je gebruikt.
                    solderen kan je ook doen maar ziet niet mooi uit als je het nooit doet
                    dus kan je misschien ook wel werken met knel koppelingen 😀

succes ermee

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                    Link naar Mijn collectie / Projecten.

virgil
                    Topic starter

Ik ga kijken misschien ga ik gewoon plastic gebruiken want ik kan zelf niet zomaar aan dat koper komen
                      zonder er een fortuin voor te moeten betalen.

Het zou uitgeteld +-50 euro gaan kosten om zo alles te lijden als ik niet wil solderen met zilversoldeer.

De pomp is zga af moet nog worden gespoten en gemoneerd + 2 nippels.

pica’s:

plasma uitgesneden flensstukjes

Tig las

Jarco
                      Bijdrager

Ligt het nu aan mij?

Ik snap niet hoe deze pomp moet gaan werken, ik zie maar 1 aansluiting voor eventueel een slang of buis. 😛

virgil
                        Topic starter

als je boven de foto had gelezen:D

Ik moet nog 2 nippels plaatsen.

Jarco
                          Bijdrager

De pomp is zga af moet nog worden gespoten en gemoneerd + 2 nippels.

Okee, ik bergijp het.
                            Misschien lag het aan je zinsopbouw. 😉

virgil
                            Topic starter

Zo, de polini set is binnen en heb al hier en daar wat gekocht.

Ik begrijp het niet er zitten op het reservoir 3 nippels en op de radiator 3, 2 voor cilinder en pomp en dan maar
                              1 voor het reservoir waar moet die 2de van het reservoir dan heen?

Misschien op ipv die grote bout op een het bovenste van de radiator?

Hoop dat iemand me even kan helpen.

Groetjes

Jarco
                              Bijdrager

virgil
                                Topic starter

Bedankt man nu begrijp ik het!

Ik heb nog een foto gezien en daar zie je 1 van de 2 kleine reservoir aansluitingen los hangen kan dit kloppen
                                  want dat zie ik in rick’s perso niet echt bij Olaf’s uitleg?

15 berichten aan het bekijken - 1,501 tot 1,515 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.