Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Tja anisch zijn er geen regels voor een perso :con
      Het is iets van jezelf persoonlijk, als jij erin zet “Wooho heb vandaag rondje gereden” dan mag dat natuurlijk.

Het gevaar wat je alleen creëert, is dat mensen het niet meer interessant vinden en je perso niet meer gaan lezen.

:! Tip mischien voor virgil, maar ook voor anderen: zorg dat mensen je perso leuk blijven vinden, maak foto’s en of filmpjes en post deze. Een leuk verhaaltje erbij en wat opmaak doet ook al wonderen.

CrossVespa
      Bijdrager

Inderdaad hansieb..

Jacky
        Bijdrager

En je hoeft trouwens ook geen foto’s te posten van een perfect afgewerkte zij inlaat. Iedereen post foto’s van dingen waar nog aan gewerkt wordt en die nog niet perfect zijn. Dat is het doel van een perso. Je zit nu steeds mensen nieuwsgierig te maken maar wil geen foto’s posten omdat het nog niet perfect is? Beetje vreemd.

virgil
          Topic starter

hallo

ik wil nog even zeggen ik heb nog tijd gehad en heb nog flink aan mijn inlaat gewerkt hij is dus
            bijna af morgen zal ik foto’s plaatsen moet er nog een klein aantal dingen aan frezen en
            dan nog afwerken

gr

virgil
            Topic starter

hallo,

zoals ik al lang ben aant het zeggen hier de lang verwachte foto’s van de inlaat is wel nog niet
              klaar.

de foto’s :

moet nog in alle opzichten worden verbeterd maar dat komt nog

gr

Martijnvanheerde
              Donateur

Het begin is er. Het gat zit alleen veels te dicht bij de cilinder. Het hemd kan je niet zo kort krijgen, dan kantelt je zuiger. Het gat moet dus verder naar achter.

FonS
                Bijdrager

Ja precies, beetje vreemde theorie om de inlaat zo ver naar voren te plaatsen…
                  Nu moet het mengsel dus via die gefreesde poorten 180 graden terug het carter in. Zal vast lopen, maar het kon een stuk beter.

eidos
                  Donateur

Ziet er wel leuk uit, Zit alleen wel een scheurtje in het carter.. Laatste foto tussen de 2 carter gaten voor Blokbout/Carterbout.

virgil
                    Topic starter

hallo,

dit carter is ook alleen een proefstukje ik maak toch weer een nieuwe met een ander gat dat wat kleiner is en dan fijn
                      met het cilinder hemd gaat.

maar eerst even bij een vriend dit cartertje proberen ik sloop mijn blok niet elke week uit elkaar.

komen nog wel wat filmpjes van

gr

goedguus
                      Bijdrager

ik dacht dat je er al meerdere had gemaakt voor de verkoop?

ArvidW
                        Donateur

Ziet d’r prima uit, maby beter even membraam en spruitstuk omkeren? Komt net wat beter uit met het cilinderhemd. Bij de volgende de afwerking iets netter en je hebt een mooi inlaatje 🙂

@Martijn, je zuiger kantelt deze richting niet op.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Martijnvanheerde
                          Donateur

Wel als je het hele hemd zo kort maakt:haha

ArvidW
                            Donateur

Daar is absoluut geen rede toe. Je kunt het cilinderhemd zonder problemen aanpassen voor deze zij-inlaat zonder dat de zuiger te ver gaat kantelen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

virgil
                              Topic starter

hallo,

bedankt voor de goede reactie arvidw zorgd dat ik er zin in blijf houden negatief commentaar maakt het alleen maar
                                erger

ik ga zaterdag of zondat weer eentje maken dit was een slecht carter dat ik nog had liggen is niet
                                door mij getund anders zag het er wel beter uit.

ik ga zeker jullie reacties opvolgen met de plaats van het gat enz. zal er iets moois van proberen te maken

gr

Martijnvanheerde
                                Donateur

ArvidW :
                                  Daar is absoluut geen rede toe. Je kunt het cilinderhemd zonder problemen aanpassen voor deze zij-inlaat zonder dat de zuiger te ver gaat kantelen.

Op deze inlaat kan dat prima ja.
                                  Ik wil je heus niet express afzeiken hoor;)

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.