- Dit onderwerp bevat 66 reacties, 20 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 1 maand geleden door Tonni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 januari 2008 om 20:53 #426604
speedbuxy :
Zoals je kunt lezen in mijn hiervoor laatste bericht zeg ik dat ik het NIET heb getekende dus er is geen inbeslagname maar alleen een tijdelijke invordering.
”Ik kreeg ook nog een formulier mee met daarop de gegevens van justitie waar ik eventueel een brief naartoe kan sturen”
Dat zijn anders jou woorden dus lees eerst zelf maar eens goed;)
Er staat dat ik een forumlier heb gekregen met de gegevens van justitie en niet niet dat het een inbeslagname forumlier is. Er staat op dat ik een eventueel beklag of uitleg kan sturen naar: Parket OVJ Haarlem onder vermelding van mijn parketnummer.
26 januari 2008 om 14:59 #426954Ik heb bericht gekregen van officier van justitie in de vorm van een transactievoorstel. Nu lees ik achterop: Ik citeer: Indien u blijk geeft akkoord te gaan met het ten laste gelegde feit door betaling van dit transactievoorstel, betekend dit tevens dat u afstand doet van bij uw aanhouding eventueel in beslag genomen goederen. Maar ik heb geen inbeslagname getekend maar hij is ingevorderd dus als ik betaal ben ik me brommer dan kwijt of niet:?
Ik ga maandag maar even bellen met parket haarlem voor meer info want ik wil me brommer niet kwijt:boos
26 januari 2008 om 16:13 #426955das kut
maar dan jatte ze in princiepe je moped27 januari 2008 om 00:31 #426964Kl*te dus, als ik het goed begrijp willen ze je brommer van de weg halen omdat het frame gelast is en kenteken automaat is terwijl het schakel is. Dat zijn inderdaad 2 redenen om het voertuig van de weg te halen en dat mogen ze doen.
Ze willen een snelschikking van je afdwingen lijkt het op en alles met één hantekening van je afhandig maken.
Volgens mij kunnen ze alléén het kenteken inhouden en nietig verklaren maar je voertuig krijg je terug.Ik zou het ff laten checken bij rechthulp of als het mogelijk is bij een advocaat, lijkt mij geen zuivere koffie in ieder geval.
Of je moet voorwaardelijk hebben of zo maar dit is wel een zeer drastiche manier van handelen na een botsing.Het Nederlandse rechtstelsel heeft het nieuwe snelrecht toegestaan en dit zal dan wel staaltje snelrecht zijn dan.:?
Succes Kerel, hoop dat het goed komt.
TICKLING BARN27 januari 2008 om 08:59 #426965Ik ga maandag (morgen) even bellen voor meer info want er staat duidelijk een inbeslag genomen voertuig en niet een ingevorderd voertuig. Maar ik weet niet of ze daarmee hetzelfde bedoelen.
27 januari 2008 om 11:23 #426966Als ze je rijbewijs invorderen kan je het ook terugkrijgen.
31 januari 2008 om 12:18 #427056Ik heb afgelopen maandag contact gehad met iemand van justitie en die heeft even in het dossier gekeken en vertelde dat de bromfiets na betaling van de transaktie direct vernietigd zal worden. Dus ik heb meteen laten weten dat ik het niet eens ben met het voorstel omdat ik me brom terug wil. Dus hebben we meteen via de telefoon een bezwaarschrift gemaakt en die zou doorgespeeld worden naar de officier. Als het goed is krijg ik binnen 2 weken bericht terug van de officier.
31 januari 2008 om 15:56 #427057zo genaait dat noem ik gewoon diefstal
gwn niet betalen dat wordt hij ook niet vernietigt
31 januari 2008 om 16:05 #427058ja oke maar met niet betalen loop ik een risico dat het bedrag nog hoger wordt:s (staat achterop het transactievoorstel)
31 januari 2008 om 16:11 #427059ow ja daar zit je ook nog mee
je kan ook gewoon persoonlijk naar de officier en ff een goed gesprek voeren31 januari 2008 om 16:48 #427061eigelkijk maar egt raar.. jij word aangereden door iemand die onverzekert is.
ik zou dan toch echt wel verwachten dat hij meer de zak is dan jij toch?maar jij bent trouwens ook niet verzekert omdat je brommer is opgevoert. :S
is eigelijk maar een raar verhaal. heeft die andere kerel dan geen problemen ofzo?
31 januari 2008 om 17:00 #427065De verzekerings kwestie wordt afgehandeld door mijn tussenpersoon. Ze weten onderhand ook dat hij niet standaard is maar die maken er geen punt van. Als het mijn schuld was geweest dan hadden ze gezegd van: zoek het zelf maar uit. Die gast zal gewoon moeten gaan betalen(vind ik). De getuigen hebben ook verklaard dat ik niet te hard reed op het moment van de aanrijding dus we gaan net zo lang door totdat iemand over de brug komt.
31 januari 2008 om 17:38 #427066
RebelVolgens mij mollen ze niet zomaar brommers die ze aanhouden
echt vaag verhaal kerel :S
Ik bedoel bij ons verkopen ze juist in beslag genomen onderdelen.
31 januari 2008 om 18:21 #427070Ik weet ook niet zeker of hij ”gemold” wordt ik weet alleen dat hij bij domeinen staat. Wat die er mee doen ik heb geen idee maar voorlopig niks:no.
4 februari 2008 om 21:42 #427157Ik ben hem nu definitief kwijt. Hij is ingenomen en wordt ontmanteld bij domeinen.:'(
Dus nu op korte termijn maar een ander brommertje kopen Liefst een ciao maar die vind je hier niet zo snel. Anders toch weer een si.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.