Vespa-Ciao.NL
:: Vincent’s Vespa Si

Home Forums Perso’s Projecten Vincent’s Vespa Si

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 67)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vincent
    Topic starter

Iets achter veranderen wordt lastig want daar zitten je koppelingsplaten aanvast. En voor kan je dus een grotere poulie maken maar het probleem is dat je een riempoulie nodig hebt en geen normale snaarpoulie. Het vinden van de juiste riempoulie die bij je snaar past was het moeilijkste. Nu heb ik er een gevonden alleen daarvoor moest een verloopbus gemaakt worden, zodat hij op een vespa krukas past. Dit is ook gelukt maar de 2 onderdelen aan elkaar zetten (riempoulie en verloopbus) dat wil niet vlotten . Bijde onderdelen zijn van aluminium dus ik had het eerst laten alu-lassen maar dat werkte niet die brak gewoon bij de 4e keer gas geven.(en nee niet door een prutser laten lassen maar bij een alu-boer). Nu had ik een borgpen door en door gezet. De pen bleef heel maar na een tijdje rijden brak gewoon de poulie in 2en. Dus ik ben nog steeds op zoek naar een GOEDE oplossing.

Crullie
      Donateur

Welkom Vicent,

Mooie Si kerel zeker met z’n aandrijving zijn ze zeer zeldzaam maar niet echt effectief te noemen.
        Ik hoop voor je dat Heuvel er zin in heeft om ook een grotere poelie voor jou te maken dan is de Zuiderzeeronde voor jou relaxt te noemen.

Succes :thumb

TICKLING BARN

Mike
        Bijdrager

gaaf systeempie hoor!

ik heb vernomend at je ook een vario systeem hebt? heb je daar een snelle voor vario bij? een polini of malossi?

want ik zou wel eens willen weten of dit nou sneller trekt dan een vario systeem

Mike

Vincent
          Topic starter

Foto’s spreken voor zich:

Vincent
            Topic starter

Ik heb een aanrijding gehad ik reed op een verhoogd brom/fietspad toen er opeens een auto van de weg af schoot en een zijstraat in ging. Gelukkig geen lichamelijke schade maar wel een beschadigd voertuig. Politie erbij gehaald en samen met hun het schadeformulier ingevuld. Blijkt die gast niet verzekerd te zijn. Me brommertje is automatisch meegenomen voor een technischonderzoek en dus zo maar even met de verzekering bellen en doorgeven wat er gebeurd is.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

oei

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Loek
                Bijdrager

Gelukkig dat je brommer dan vrijwel niet opgevoert is… Hopelijk krijg je goed geld terug.

Crullie
                  Donateur

Tjonge jonge Kerel, nu heb je niet alleen een grotere poelei nodig maar ook nog een voorvork, met mazzel hoef je alleen de balhoofdlagers en de bovenpoten van je voorvork te vervangen.

Gelukkig had je zelf niks dat is het voornaamste:thumb. Zag dat je de verzekering al gebeld had wel zo belangrijk.

Die Avatar van jou met dat Boom Heatschot, komt dat van Unreal (G.O.T.Y. ben ik aan verslaafd)??.

TICKLING BARN

Vincent
                    Topic starter

Loek :
                      Gelukkig dat je brommer dan vrijwel niet opgevoert is… Hopelijk krijg je goed geld terug.

Ehhm ja das niet helemaal waar ik had gisteravond een andere cilinder erop gezet. Zie: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8171

Vincent
                      Topic starter

Crullie :

Die Avatar van jou met dat Boom Heatschot, komt dat van Unreal (G.O.T.Y. ben ik aan verslaafd)??.

Die is van Pure Pwnage die groep jongeren die zelf filmpjes maken over hun gaming leven

Bartjee
                        Donateur

->Vincent- :
                          Ehhm ja das niet helemaal waar ik had gisteravond een andere cilinder erop gezet. Zie: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8171

Tering das dan wel kut zeg..:S Hoe hard liep ie nou eigenlijk met die cilinder?

FonS
                          Bijdrager

oh ook slim…. :con om de politie er dan bij te halen

de automobilist was in fout, dus dan is er toch wel iets te regelen (vooral omdat hij niet verzekerd was)

vraag je 50 euro voor je voorvork en probleem opgelost, nu krijg je niks omdat je opgevoerd reed

top :thumb

hansieb
                            Moderator

Niet zo heel slim bekeken…..

Ik denk dat ze em al flippen bij zen 2 speed systeem…. en maybe zegt een wat snuggere agent wat is dat voor aluminium cilinder die kan niet orgineel zijn.

Tonni
                              Moderator

Gaat met de nieuwe regels niet meer om vermogen, maar om snelheid. Je mag tot 4 Kw aan de krukas hebben zolang de top maar niet meer als 45 is. Verder als het niet je schuld is, maakt opgevoerd niet uit voor het vergoeden van de schade, je kunt er dan alleen een boete voor krijgen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Bartjee
                                Donateur

Of misschien zijn ze zo dom dat ze niet weten hoe ze over moeten schakelen en gaat ie alsnog niet zo hard:D Maar volgens mij maakt jou snelheid wel uit hoor bij het vergoeden van de schade?

Edit: Owne laat maar, want dat zorgt er natuurlijk alleen voor of jij wel of niet verzekerd bent. En aangezien hij niet fout zat heeft zijn verzekering er niks mee te maken

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 67)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.