Vespa-Ciao.NL
:: Vincent’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten Vincent’s Citta

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vincent
    Topic starter

Hallo

Aangezien me andere vespa project in beslag genomen is en de zuiderzeetour al op komst is heb ik maar weer een tuftuf aangeschaft. Ik was eigenlijk op zoek naar een ciao maar die zijn hier vrij lastig te vinden en als je ze al vind staan ze voor 600 euro aangeboden(mij een beetje te veel). Nu kwam ik een leuk orgineel citta’tje met kenteken tegen voor een leuk prijsje. Volgens de velgen komt hij uit 83(kan wel kloppen gezien de kleurstelling en de remhandels). Dus meteen maar overgenomen. De citta ziet er op een afstandje nog ”redelijk” uit maar zodra je dichterbij komt:'( ……… een aardige roestbak. De brommer liep jammergenoeg niet maarja ik heb nog blokken genoeg.

Dat ik hem kocht zat er nog een orginele brug/blok onder maar deze was zo krom als een hoepel en de carburateur was op beunhaas wijze ”getuned” (gewoon een 12mm boor dwars overal doorheen gerost(ja ook door de spraybar)). Dus heb ik er even een si brug onder geplant en meteen een 12/12 erop. Bij nadere inspectie van het blok bleek dat het nog in nieuwstaat verkeerd, alles is netjes schoon, slotspeling is minder als .20mm en de lagers lopen nog als een trein. Ik heb wel het grote carter vervangen voor een elektronisch cartertje met een 3 spoels ontsteking.

Genoeg gelult, tijd voor foto’s:

Wat ik wel mooi vind aan de citta zijn:

De bedoeling is om mijn laatste citta na te maken die(jammergenoeg) net als me vespa in beslag is genomen.
      Voorbeeld:

Het grote verschil tussen het voorbeeld en deze citta zal worden: De voorvork (ebr) en de setup. Er komt een vario onder met malossi vertanding en een malossi voorvario. De cilinder wordt waarschijnlijk mijn polini 42mm alu icm aangepast carter. Uitlaat: geen idee:?

Mike
      Bijdrager

hey vincent, hardstikke leuk ding!:) je heb er nog wel een uitdaging aan voor de toer, maar dat makat het wel leuk en spannend,!

zolang het motorische en technische maar OK is, dan ben je gagarendeerd al van de partij van een leuk toer!

jammer dat die zwarte citta ook ingenomen is joh:( zag der smooth ui! t zit je niet mee! wees zuinig ermee!

succes:thumb

Mike

Ziggys91
        Bijdrager

klinkt goed, een hoop om op te knappen hoor! je oude citta zag dr ook wel gaaf uit, is dat een leo handmade die er onder hangt? hangt een beetje recht voor mijn gevoel hehe

Vincent
          Topic starter

Update

Na het maken van de startpost toch maar even weer de garage ingedoken en de vario eronder gesleuteld. Meteen foto’s gemaakt en hier gepost.:D

En de onderdelen die al klaar liggen: (let maar niet op het zelfgebeunde spatbordje=))

Ik vond ook nog een netjes stuurtje op de plank:

En de 42mm polini de cilinder zit alleen nu helemaal onder het stof van het frezen. De uitlaatpoort vond ik halverwege iets te klein. Er zit een rare ”knik” in en er zaten enorme giet randen in. Dus ben ik met de dremel aan de gang gegaan. De cilinderwand zelf heb ik in takt gelaten dus alleen het kanaal is aangepast + de 2 kleine kanaaltjes.

Dat was het (waarschijnlijk) weer voor vandaag. Dan ga ik morgen de even de andere voorvork erin planten en kijken of dat gaat passen.

Vincent
            Topic starter

Ziggys91 :
              klinkt goed, een hoop om op te knappen hoor! je oude citta zag dr ook wel gaaf uit, is dat een leo handmade die er onder hangt? hangt een beetje recht voor mijn gevoel hehe

kan kloppen dat hij wat te recht hing ik had hem na de eerste bocht doorgeslepen, iets gedraaid en weer vastgelast. Vond het er leuk uitzien. GROOT nadeel: maak maar eens een strakke bocht en je begrijpt em al:D

Ziggys91
              Bijdrager

hehe precies dikke deuken aan de onderkant, en een variooo aah ik moet zon ding ook nog kopen, ken je effe een filmpje maken als je optrekt enzo?? lijkt me wel vet!

Loek
                Bijdrager

Veel succes met dit project :thumb
                  Als hij net zo mooi wordt als je Si (:() dan komt het dik in orde!

LeMoN
                  Bijdrager

Ik ben benieuwd, maar ik verwacht wel veel goeds 🙂 Dat zit wel snor 😛

Bluevespa
                    Bijdrager

komt wel goed , het er wel vertrouwen in, je ouwe citta was wel echt een prachtbeestje, heel erg jammer dat hij in beslag is genomen. Heb geen flauw idee waarom maarja.

Vincent
                      Topic starter

Bluevespa :
                        komt wel goed , het er wel vertrouwen in, je ouwe citta was wel echt een prachtbeestje, heel erg jammer dat hij in beslag is genomen. Heb geen flauw idee waarom maarja.

Toendertijd 1,6kw op de roller. en tsja dat wilde ze niet

Bluevespa
                        Bijdrager

en wat was de top dan ongeveer?

Vincent
                          Topic starter

Bluevespa :
                            en wat was de top dan ongeveer?

Ik schat rond de 75/80 max. De scooter teller gaf 95 aan maar die dingen kloppen toch van geen kant.

Edjuh
                            Bijdrager

Een tip: zet die ebr weg en neem een citta vork, is echt betere kwaliteit(en mooier vind ik).

Vincent
                              Topic starter

Edjuh :
                                Een tip: zet die ebr weg en neem een citta vork, is echt betere kwaliteit(en mooier vind ik).

Ik heb idd al begrepen dat de std betere qualiteit is alleen de voorvork die er nu opzit is helemaal verrot van binnen. Hij veert niet meer en de binnenpoten zitten vast in de buitenpoten. Ik draaide de onderste imbussen er even uit en er kwam alleen een hoop roest/baggerwater uit. Ik zet eerst die ebr er in en dan eventueel later de orginele platen met nieuwe binnenpoten + veren en bussen.

LeMoN
                                Bijdrager

succes met het zoeken van die binnenpoten & veren want die zijn bijna niet meer te vinden… Ik zou zelf ook graag een nieuw setje willen hebben dus als je ze nog tegenkomt tell me!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.