Vespa-Ciao.NL
:: Vincent’s 2-speed, lc cooled, kick ciao

Home Forums Perso’s Projecten Vincent’s 2-speed, lc cooled, kick ciao

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Moderator

@Peter,

ik had dit frame eerst en ik heb er 2 verschillende elektronische blokjes op gehad en allebij kwamen ze heel slecht op gang, alleen het originele CP blokje reed goed????

vage shit gewoon

@vincent,

ik heb hem verplaatst naar “je eigen special” omdat ik deze ciao toch behoorlijk special waardig vind.

Vincent
      Topic starter

Dank jelle

@peter

Het blokje wat eronder moet komen is mijn elektronisch blok met 41mm watergekoeld en kickstart

Het blokje wat er nu onderhangt is mijn 46mm polini met zij-inlaat/21mm teur.

Het blokje loopt nu perfect nieuwe ontsteking en bobine. De oorzaak was waarschijnlijk mijn rubberen dop in het vliegwiel. Hij liep aan tegen het frame en creeerde dus statische elektriciteit en dat molde de rest weer. Ik heb die dop eruit gesloopt en nu doet hij het weer goed.

Vincent
        Topic starter

Ik heb even een testfilmpje gemaakt met me 46mm blok met proma. In zijn 1 rijd die met proma goed maar in ze 2 totaal geen power meer. Met leo trok die echt goed door maar ik heb alleen een citta leo en die past niet icm mijn standaard.

Het is niet zo’n goed filmpje dus maak binnenkort even wat beters:con Suggesties zijn altijd welkom.

daffy35
          Bijdrager

Hoi Vincent,

spreek nog een keer met je af om te komen kijken goed?;)
            Kan ik alvast kijken hoe en wat als ik zelf mijn 2 speed systeem ga testen.

Crullie
            Donateur

Tof filmpie :thumb

Heb nog nooit een 2speed gereden maar heb nu wel even een idee wat er zoal mogelijk is met dergelijke aandrijving.
              In de 2e versnelling komt het blokkie nog wel wat tekort. Ik weet niet wat er met de 46mm cil aan tuning is gebeurt maar de gaten van de cilinder(uitlaat,spoelers) moeten wel evenredig groot zijn dan de 21mm inlaat, en dan zal er in de 2e versnelling genoeg Power moeten zijn.

Complimenten voor dit project, ik was niet echt een voorstander van 2speed na ervaring met puch, thomos, zündapp, kreidler en dergelijke maar ben nu wel weer geintereseerd.

Succes met het vinden van power en ik hoop dat de onstekingen nu eens mee werken. :pimp

TICKLING BARN

hansieb
              Moderator

Wel geinig 😀 in de 1e versnelling denk je JOOO , schakel je naar een tweede versnelling lekker toerspeed 8)

G-no
                Donateur

supervet ding vincent! zo’n 2-speed setje staat hoog op mijn verlanglijstje:ehh

Edjuh
                  Bijdrager

Zeker een mooi project vince ik hoop dat je hem in orde krijgt in die 3 dagen! Dat van die bobinestekker moet ik ook nog proberen misschien dat mn simeau dan ook wil:)

Vincent
                    Topic starter

Ik ben weer bezig geweest met me ciao zo na de gumball en de meeting. Op het laatste stuk van de gumball ging me ciao steeds langzamer rijden, kwam niet meer boven de 55uit af en toe. Vandaag de boel maar weer open getrokken. Mijn cilinder is helemaal versleten hij was 46mm nu 46,5. Dus die is toe aan een hoonbeurdje.

Ik had mijn nieuwe cdi/bobine voor mijn elektrische ontsteking binnengekregen, dus vandaag opnieuw het lc41mm blokje in elkaar gezet. Dat ik hem uit elkaar haalde zag ik dat hij benzine lekte door de voetpakking over het gehele oppervlak. Dus even alles los in elkaar gezet. Nu bleek dat het cilinderhemd te lang was voor het cartertje en de voet net iets ruimte hield. Alles weer in elkaar gezet met 2 voetpakkingen en hij loopt nu als een zonnetje.

Ik heb er nu een 66 sproeier inzitten maar deze is nog veel te groot. De boegie is pikzwart en hij blijft alleen lopen als ik me luchtfilter eraf gooi dus ik moet nog even wat afstellen.

zometeen foto’s

Mike
                      Bijdrager

aah ik had je pm:) jammer van je 80 polini:) maar met een hoon beurtje is nieuwe leven wellicht mogelijk:D zijn daar zuigers voor te krijgen dan??

ook mooi van je lc blokje:) gaat de goedde kant op, ben benieuwt naaar foto’s en hoe het loopt!

Mike

Vincent
                        Topic starter

Foto’s

De radiateur zit nu op een tijdelijk punt maar hij past niet tussen mijn frame en spatbord.

Crullie
                          Donateur

Vincent de kilometer vreter met zijn zeer zeldzame ciao, jammer van de cilinder dat het versleten is. Hier in Groningen zijn de grootste overmaat zuigers voor een 46mm polini 46,4mm en niet groter te krijgen. Hoop dat je snel een zuiger weet te vinden en dan weer gassen he he.

Sproeier 68 is wel wat klein maarja als de bougie zwart is dan lijkt het mij dat er nog iets niet in orde is, versleten zuigerveren geven ook een zwarte bougie zelfs met te kleine sproeier.

Sleutel ze :thumb

TICKLING BARN

Vincent
                            Topic starter

Crullie :
                              Vincent de kilometer vreter met zijn zeer zeldzame ciao, jammer van de cilinder dat het versleten is. Hier in Groningen zijn de grootste overmaat zuigers voor een 46mm polini 46,4mm en niet groter te krijgen. Hoop dat je snel een zuiger weet te vinden en dan weer gassen he he.

Sproeier 68 is wel wat klein maarja als de bougie zwart is dan lijkt het mij dat er nog iets niet in orde is, versleten zuigerveren geven ook een zwarte bougie zelfs met te kleine sproeier.

Sleutel ze :thumb

De cilinder moet nog ingereden worden, de hoonsporen staan er nog in. Ik heb er een nieuwe zuiger met veren inzitten. Ik probeerde het vandaag met een kleinere sproeier maar dat reed helemaal voor geen meter dus nu een 72 erin en hij loopt wel een stuk beter maar wel met een pikzwarte boegie. Mischien dat het komt omdat ik nog geen lang stuk op hogere toeren heb gereden.

Die 46,5 is wel wat ruim gemeten ik zal hem eens precies opmeten mischien dat er een 46,4 in kan na een hoonbeurtje.

ciaolera
                              Bijdrager

waar is die voor poeli eigenlijk van?

Bartjee
                                Donateur

Die heeft hij zelf gemaakt van een kapotte ‘achterkoppeling’ (hoe noem je zo’n ding bij een 2-speed?)

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.