Vespa-Ciao.NL
:: Vincent’s 2-speed, lc cooled, kick ciao

Home Forums Perso’s Projecten Vincent’s 2-speed, lc cooled, kick ciao

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 99)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

nou, maar 1 oplossing dan: later schakelen 😀

Jelle
      Moderator

leo handmade zeg ik 😉

Batty
        Donateur

leuke project vinnie ben benieuwd op de gumbal.

Ziggys91
          Bijdrager

homoet trekt even hard als een leo krul maar gaat een STUK langer door! ben benieuwd naar het filmpje!

Vincent
            Topic starter

TimoO_ :
              nou, maar 1 oplossing dan: later schakelen 😀

Ik zit volgas in ze 1 en dan pas doorschakelen:D

TimoO_
              Donateur

tja meer power onderin dan he 😛 of gewoon lichtere overbrenging, als hij zo ver terugzakt in z’n toeren. je moet gewoon zorgen dat als je bijna op toptoeren schakelt hij terugvalt tot in het begin van z’n powerband. dan heeft ie weer genoeg power om naar z’n top te klimmen.

Vincent
                Topic starter

yeah i know :thumb

Dat is het probleem met de proma op mijn setup de powerband begint pas bij 7500 toeren en onderin heeft hij totaal GEEN power. Met de leo is het gewoon vanaaf stationair naar toptoeren continu power.

ArvidW
                  Donateur

Vincent, ’t ziet er geweldig uit :thumb Heel mooi systeem wat je heel mooi hebt opgebouwd:)

Ik zie al helemaal voor me hoe je van 0-60km/uur uit zit te wachten op het schakelmoment, beetje alsof je een overdrive inschakelt waardoor je nog wat harder kunt.

Dit is volgens mij wel de overbrenging om hard mee te gaan, veel minder verliezen dan met een Vsnaar en je kunt beter opgang komen 😀

Ik zou best een ciao’tje willen hebben zoals jij hebt, dan wel met een ietswat lichtere vertanding want schakelen bij 60 vind ik wel heel erg laat. Maar waarschijnlijk zal ik wel bij mijn Fox vario blijven steken 😛

Veel plezier ermee met Gumballen, draai wel alles goed vast (en met locktight) want reserve onderdelen zal niemand bij zich hebben ! 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

peter139
                    Bijdrager

kun je misschien vertellen hoe het schakelmechanisme werkt?

Vincent
                      Topic starter

peter139 :
                        kun je misschien vertellen hoe het schakelmechanisme werkt?

Ik zal binnenkort even een complete fotoshoot maken met de werking en uitleg van de 2 bak.
                        Het komt erop neer: In de achterklok zit een vertanding net zoals in een schakelbrommer alleen dan met 2 standen. Als je schakeld dan duw je doormiddel van een hevel de tandwielen van de centrale as in een andere positie waardoor je de overbrenging veranderd. Aangezien je niet kan schakelen zonder te ontkoppelen zit er achterop de aandrijfas van de klok een platen koppeling. Bij het inknijpen van de koppelingshandle duw je de platen van elkaar af en kan de klok los van de poulie draaien.

Binnekort wat beter en netter uitgelegd:D

Vincent
                        Topic starter

JELLE!!

Waar heb je dat f***ing frame vandaan? Wie heeft het vervloekt en waarom?

Ik heb nu nog steeds precies hetzelfde probleem als wat jij had.

Het heeft 2 dagen goed gelopen en nu opeens weer stuk:boos. Om een of andere reden gaat de ontsteking steeds stuk. Ik kwam erachter dat hij weer alleen een witte kleine slappe vonk gaf. Dus nieuwe ontsteking erin(spoel, contactpunten, condensator) en dan nog steeds een witte vonk. Ik zet er een andere bobine met kabel en dop op, jeej hij doet het weer. 1km van huis BWOOOOP ik naar huis lopen draai me boegie er uit en hou hem tegen me frame: weer witte kleine zwakke vonkjes. Weer een andere bobine proberen: jeej hij doet het weer. Ik nogmaals proberen om naar haarlem te rijden. Alles ging goed zet me brommer daar op slot kom een half uur later terug en wil hem starten……NIKS:boos. In haarlem een NIEUWE bobine gekocht met het idee: het zullen we oude gare dingen geweest zijn:con. Ben ik naar husi gereden .. correctie .. ik wilde naar huis rijden maar 1km voordat ik er was….. BWOOOP weer bobine stuk.

Dus nu zijn er in totaal:

1x een jelle cdi/bobine (waarschijnlijk) kapot
                          1x een vincent cdi/bobine stuk
                          4x een vincent bobine stuk

Ik zet het blok met een andere (oude geragde) bobine op me vespa si en wat denk je… rijden als een gek en totaal geen problemen ik heb nu 30 km erop zitten en niks aan de hand. Maar ik weet zeker als ik hem op die ciao zet dat hij het begeeft:kots

Wie o wie weet iemand die vloeken kan verwijderen uit een ciao? (bedoeld als grapje maar lijkt steeds meer waarheid):?

frf
                          Bijdrager

Dat is wel heel apart :S

Maar wel leuk systeem die 2 bak

nog even een vraagje

Kun je je koppeling nou ook laten slippen ?
                            Dus daar bedoel ik mee wegrijden met slippende koppeling?

Vincent
                            Topic starter

Dat kan je kan zelf bepalen hoeveel hij aangrijpt het is hetzelfde princiepe als een auto motor enz enz enz

Jelle
                              Moderator

vincent!

dit is wel heel erg vaag he?!?

want in principe heb je de aarding van je frame helemaal niet nodig, als je de aarding van het blok gebruikt…

Ik hoop dat je ontdekt wat nou het probleem is…

Of dat er een oude wijze man hier op het forum, het antwoord weet!

Heb je al eens de bobini of cdi al met een beugeltje aan je blok bevestigd?

peter139
                                Bijdrager

he vincent.

Het is me niet helemaal duidelijk met welke onsteking je rijd. Ik lees namelijk dat je een elektonisch onsteking hebt maar ook met contactpunten.

Ik heb zelf ook veel problemen met contactpunten gehad. Dit kwam waarschijndelijk doordat het blok te veel toeren maakt en dat er vervolgens teveel stroom wordt opgewekt door de spoel waardoor je condensator kapot gaat. Ik heb de alles toen ook 3x vervangen en na een kwartier rijden was het blok weer dood. Ik werd er helemaal gek van. Ik heb nu elektronische onsteking en gelukkig geen problemen meer.

Ik zat te denken. Waneer je veel aan je frame last zou een frame dan een soort ‘spanning/magnetisme’ kunnen krijgen?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 99)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.