Vespa-Ciao.NL
:: Vincent Vario Bravo !

Home Forums Perso’s Projecten Vincent Vario Bravo !

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vincent Vario
    Topic starter

Nee het zijn gewoon honda camino velgen, en die blijven er mooi onder zitten. Zien er goed uit, misschien nog ff het chroom poetsen en de spaken in een ander kleurtje.

De vario is ori, maar wel bewerkt natuurlijk, varioring eraf geslepen en de banen van de rollen verlengt door hoeken eruit te slijpen. Gelukkig heb ik het orginele kapje erbij, heb ook wel eens zonder gereden, dan slipte de snaar over bij de 60, en kwam het voorwiel een stuk de lucht in… doodeng…

wel jammer dat ik de orginele carburateur er waarschijnlijk op moet gaan zetten, de 21 die er nu opzit komt al bijna tegen het frame aan, Misschien past hij wel als ik een gat (5mm) in het frame boor om de gaskabel door te laten lopen. Of zal dit het frame te erg verzwakken??

En ja over het racen tegen vespa blokjes, 46mm op een camino is maar 65cc, camino heeft namelijk 39.1mm slaglengte.

Een 80cc vespa met vario zal mij er wel uitrijden denk ik..

/

AA-T
      Sleutelbeheerder

een gat van 5mm moet je frame denk ik nog net aan kunnen.. als je 6mm doet scheurt je hele frame gelijk als je derop gaat zitten man..

nee ff serieus.. 5mm gaat egt wel lukken..
        met een kickstart/zij-inlaat ect. word veel meer deruit gehaald

Vincent Vario
        Topic starter

Ik denk niet dat die ene mm zoveel verschil maakt.
          het gaat om de frame buis he.

zou het mooi zijn om een stang tussen dit frame te lassen?

AA-T
          Sleutelbeheerder

ik was ook niet serieus :con
            echter wel serieus dat t moet lukken

ziet der wel gaar uit.. maar ben der nog neit uit of ik t mooi vind

Vincent Vario
            Topic starter

Nee ik laat die stang liever weg, t moet wel een vespa blijven 😀

AA-T
              Sleutelbeheerder

zegt ie met zn camino-brug en blok :p

mulder[sst]

Tonni :
                  En als Mulder nu weer gaat zieken, krijgt Mulder weer een ban. Kritiek mag best, maar afzeiken doe je maar ergens anders.

sorry ben van nature nogal kritisch en probeer te begrijpen wat er zo vet is aan een ciao
                  mensen hier hebvben een raceblok gemaakt door malossi van een paar honderd euro en dan vragen ze zich af of dat misschien zou winnen van standaard camino carters.. dan denk ik echt 😕 hopeloos?

maar vincent waarom beunen we er niet ff een stang tussen eerlijk gezegd ziet het zooitje er nogal slap uit nu, zeker met die wheelie power van jou.
                  en een luchtfilter lijkt me ook wel handig op die mikuni die trouwens 20mm is, 21 zijn ze nooit gemaakt.
                  maarja anders bouwen we een leip spruitstuk ofzo dat de carb ergens uitsteekt.
                  goed bezig !

Edjuh
                  Bijdrager

mulder[sst] :
                    sorry ben van nature nogal kritisch en probeer te begrijpen wat er zo vet is aan een ciao
                    mensen hier hebvben een raceblok gemaakt door malossi van een paar honderd euro en dan vragen ze zich af of dat misschien zou winnen van standaard camino carters.. dan denk ik echt 😕 hopeloos?

Tja, dat vespa ‘van nature’ niet makkelijk snel gaat is jammer, tis duidelijk achterhaalde techniek(vanuit de piaggio fabriek tenminste) maar mensen hebben er toch lol aan dus ja wat is hopeloos. Ik moet meer geld in onderdelen steken om hard te gaan op een vespa, die er ook eigenlijk niet voor gebouwd is:D, maar dat boeit me niet zoveel eigenlijk.

Kritiek moet kunnen vind ik, je hebt zelf een ciao dus als je nog niet weet wat er vet aan is dan is het gewoon je ding niet. Mijn ‘brommerhorizon’ is nog erg beperkt(vespa en fox), maar vespa zal ik sowieso te gek blijven vinden al heb ik heb ik alles gehad.

@Vince, had je de foto’s van mn Mb’citta’brug al gezien? Sheize ik zie net dat die thumbnails raar doen bij imageshack, nja ze staan iig in mn perso.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.