:: Victor’s “nieuwe” Italjet Pack 2
-
JelleModerator
Die Plico, kende ik helemaal niet…. Wat een immens gaaf ding zeg!
die Plico is inderdaad lache allen met een kettingzaag motor? Maakt dat ding geen klere herrie?
Dank voor de tips allen!
Cool spul Victor!!! Waar in Amsterdam rijdt jij rond? Ikzelf in West.
Victor :
maar deze lijkt me volstrekt ongeschikt voor dagelijks gebruik. :lol
Lekker makkelijk voor in Adam toch, want je prikt en plaats hem overal langs en tussen door
VictorTopic starter
De Plico maakt een enorm lawaai. Het uitlaatje zit aan de voorkant van de cylinder en heeft de vorm en maat van een colablikje zoals je dat wel in een vliegtuig krijgt. Er zit geen dempingsmateriaal in. Met ca. 10.000 toeren is het dus een enorm lawaai.
De stangen van het frame zijn slechts één centimeter in doorsnee, dus niet heel stevig. In Italië zijn er een paar te koop voor ca. €1.500,-.
De trekstarter is met name de zwakke plek: touwtje rolt verkeerd op, veer springt eruit etc. Wel een heel bizar systeem met 2 versnellingen, 4 kettingen en 2 tandwielen die over een horizontale as schuiven.

Klinkt als een technisch drama die Plico :). Misschien dat je onderdelen van Chinese minibikes ervoor kan gebruiken?
Wel heel vet als je er eentje in goede staat heb wees er maar zuinig op! Je schrijf dat de wegligging van de Pack niet om over naar huis te schrijven is, maar hoe is de wegligging van de Pack in vergelijking met de DiBlasi en Plico?
Als ik naar de foto’s kijk zou ik zeggen dat de Pack er nog wel het stabielst uitziet van de 3.
VictorTopic starter
De di Blasi is met afstand de stevigste en meest stabiele. Dat is een uitermate goed ontworpen brommertje. Wordt wel een brommerkenteken, rijdt makkelijk 45 met een motortje van Franco Morini, dat ook in de voorgangers van de Pack 2 zat.
Voor de liefhebbers hier de historie van de Di Blasi: http://diblasi.it/Storia.asp?Lng=en
Het is een grappig verhaaltje, met leuke foto’s.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.