Vespa-Ciao.NL
:: Victor’s “nieuwe” Italjet Pack 2

Home Forums Perso’s Projecten Victor’s “nieuwe” Italjet Pack 2

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 98)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Je ben lekker aan het sleutelen ik hoop dat als je klaar bent hij in een keer zal starten en dat je daarna met plezier kan rijden!

Er hoort in je vlotterbakje een groef te zitten waar de pakking invalt, je moet hem er wel een beetje indrukken dat hij goed komt te zitten.

Die probleempjes met de kabels en hendels e.d. klinkt mij zeer bekend in de oren, zulk soort kleine onderdeeltjes willen bij mij ook nog wel eens breken aangezien het toch vaak 20+ jaar oud is. Het is dan ook inderdaad een goed idee om de kabels allemaal te vervangen voordat je na zon lange tijd gaat rijden.

Waarom knip je niet gewoon 10cm van je buitenkabel af dan kom je toch goed uit met je decompressie? Of is je buitenkabel dan te kort? Let wel op als je dit doet dat de binnenkabel niet tegen het afgeknipte stuk aan gaat schuren.

Victor
      Topic starter

Hallo Wilk,

Natuurlijk kan ik proberen de buitenkabel in te korten, maar er zit aan beide zijden een tonnetje aangegoten. Daardoor kan de binnenkabel er niet uit voordat ik ‘m korter maak zoals bvb bij een remkabel.
        Nog steeds niet onmogelijk, maar wel een enorm gepeuter! Ik denk een andere kabel of een tonnetje dat vast te schroeven is.

Wilk1985
        Moderator

Dat tonnetje kun eraf knippen en vervangen door deze, http://www.q-parts.nl/catalog/product_info.php?cPath=367_396&products_id=4565 die zet je dan aan de kant van je decompressiekabel. Ik doe het eigenlijk altijd zo omdat deze ook wat makkelijker af te stellen is, je hoeft hem er niet in te haken.

Victor
          Topic starter

Hij zit weer in elkaar. Alle binnen- en buitenkabels zijn vervangen. Morgen eens kijken of ie start. Er zit ook een nieuwe bougie in.

Wordt spannend…

Lennaert
            Sleutelbeheerder

:thumb

Nice going denk dat hij heel graag zou starten na zo een opfrisbeurtje ben benieuwd !

Martino
              Moderator

Misschien eens een busje tyreshine aan schaffen? Hiermee kan je de bandjes ook weer een frisse look mee geven zoals de rest van je nu mooie Pack.

Victor
                Topic starter

Dat staat al klaar, maar eerst de proefrit.
                  Anders hebben we weinig aan de glimmende bandjes…

lightlord
                  Donateur

Heel erg mooie pack geworden in ben stik jaloers 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                    Lightlord's Dizzy/Gypsi

FonS
                    Bijdrager

Die ziet er al weer een stuk beter uit! Ik hoop dat hij goed loopt en binnenkort een kenteken krijgt.
                      Dan zien we weer eens wat meer Packjes op de meetings 🙂

Victor
                      Topic starter

Ik ga de voorvork en stuur eerst nog aanpakken. Het stuur staat een beetje scheef, en de voorvork is ook roestig aan de bovenkant. Waarschijnlijk staat het stuur scheef door dezelfde dreun die de voetsteuntjes krom heeft gemaakt.
                        Eerst nog even puzzelen hoe ik het rubber voorspatbord er af krijg. Tevens heb ik de draden naar de toeter vervangen, daar was de isolatie weggeschaafd.

Victor
                        Topic starter

Vandaag de voorvork en het stuur aangepakt.
                          Ik ben er achter hoe het dikke rubber spatbord er af gaat! Eerst de achteronderhelft van het hardplastic verwijderd. Dat doe je door de grote moer onderaan de vork te verwijderen en het stukje spatbord er voorzichtig af te trekken. Pas op, het is breekbaar.

Dan lamp verwijderen (onthouden hoe de draadjes zitten).

De claxon is te verwijderen door een “inham” in het rubber spatbord. Met een lange imbus of torx, draai je de bout los waarmee de claxon aan de vork zit.

Vervolgens draai je vanaf de achterkant van de voorvork 4 imbusbouten los door de 4 gaatjes die in de “kroonplaat” boven en onder zitten. Nu kan je het rubber spatbord verwijderen.

Er zit weer veel roest en losse verf! Met wat extra ringetjes en nieuwe nylock moeren zouden de stuurdelen weer spelingsvrij moeten zijn, maar eerst weer eens schoonmaken en de roest wegschuren.

Duidelijk te zien op de laatste foto dat er een “oog” waar het spatbord door vastzit, is uitgescheurd. Geen wonder dat het een beetje scheef zat.

Ik hoop dat de Pack 2 eigenaren er iets aan hebben, mocht het nodig zijn.

Victor
                          Topic starter

Mijn Pack 2 is nu klaar. Hij startte direct (even met de accuboor en dopje 13 op de kopelling)!
                            Nu weer de trap af sjouwen en kijken of ie dan nog steeds start en met mij onder belasting ook nog wegrijdt. Dan naar de RDW.

Wilk1985
                            Moderator

Vet! Veel succes bij de RDW vergeet je bel niet!

Victor
                              Topic starter

Hier nog even de voorgangers van de Pack 2. De oudste is de Kit Kat, eind jaren 60:

Daarna de Packaway:

Volgens mij hebben deze géén Vespa/Piaggio techniek, dus niet echt interessant voor dit forum, maar ze zijn wel heel leuk. Deze laatste staat nu op eBay UK. De verkoper wil er echter minstens 675 GBP voor hebben, maar liefst €750,- en dan moet je zelf nog het transport naar Nederland regelen. Beetje te duur.

Victor
                                Topic starter

Dank Wilk, maar de claxon doet het zelfs. Dat is toch voldoende denk ik?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 98)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.