- Dit onderwerp bevat 97 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 7 maanden geleden door swallie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 februari 2013 om 13:59 #462954
En ja hoor! Onder een vieze dikke laag prut…. Het framenummer

Ik ben de trotse bezitter van “Italjet PK *32722*, DGM 50048 OM.
Dit laatste nummer zal toch niet hetzelfde als van FonS zijn, omdat ik een kickstartversie heb.13 februari 2013 om 14:48 #459940Ziet er heel netjes uit dus zou geen probleem moeten zijn om te keuren lijkt mij! HIj is het zeker waard
13 februari 2013 om 16:38 #460923Dat uitlaatje ziet er weer goed uit, alleen jammer dat er een stuk afgezaagd is. Het pijpje hoort ruim twee keer zo lang te zijn. Maar je kunt al gelukkig zijn dat je de originele uitlaat hebt, want die zijn nergens te vinden en een andere uitlaat passend maken is erg moeilijk vanwege de lage grondspeling.
Het DGM nummer is hetzelfde als dat van de Pack die ik hier heb, ik neem aan dat het bij m’n andere Pack ook hetzelfde is. Beide zijn niet-kick versies.
14 februari 2013 om 11:08 #459805Weet iemand of dit een “bekend” Ciao/Citta/Bravo etc. achterlichtje is?
Helaas zit in deze een barst. Niet dat het in tweeën is, maar toch….
Op de verschillende onderdelensites heb ik er niet een kunnen vinden. Dit was bij de koplamp gelukkig wel zo.14 februari 2013 om 11:18 #45980614 februari 2013 om 11:23 #459804Dank Niek!
En daarom vind ik dit nou zo’n fijn forum.14 februari 2013 om 12:05 #459767Ik heb vandaag ook het achterwiel met cardan eens aangepakt. Ook dit deel was roestig, vet en modderig.
Hierbij de foto’s van vóór en ná de behandeling:Alles weer fris en de velg weer in de originele zijdeglans zwart. 😉
14 februari 2013 om 12:11 #460507De vriendelijke fietsenmaker heeft even geholpen met het rechtbuigen van de kromme stang waar de voetsteunen op zitten.
Waarschijnlijk had iemand een paaltje geraakt. Gelukkig is het frame kaarsrecht.
Met een enorme bankschroef en een stuk steigerpijp kom je een eind.Krom:
Recht:
14 februari 2013 om 15:21 #461652Hierbij een vraag voor FonS:
Heb je een idee hoe ik het rubber omhulsel en de monoshock daarin los kan krijgen? Ik zie nergens een bout zitten, en ben een beetje bang dat ik het rubber blok beschadig als ik het los probeer te wrikken.
Waarschijnlijk zie ik iets logisch over het hoofd.
Als iemand anders het weet, is dat natuurlijk ook heel fijn!
14 februari 2013 om 17:17 #490062Gegroet,
prachtige fietsen altijd een ding geweest wat ik altijd graag heb willen maken.
spartamet vind ik wel leuk rijden maar ziet er een beetje oubollig uit.wat betreft de pack: jammer dat de lak wat slecht is maar ik denk dat dat nog niet eens een probleem moet zijn.
zolang hij altijd binnen staat en niet in de regen komt roest het maar heel langzaam verder.
origineel houden lijk mij ook het beste, maar als nieuw is ook mooi om te zien.perso leest zich ook goed, en met de juiste hoeveelheid tesk/foto ratio
gr ritz
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 februari 2013 om 18:07 #462899Victor :
Hierbij een vraag voor FonS:Heb je een idee hoe ik het rubber omhulsel en de monoshock daarin los kan krijgen?
Zo ver heb de mijne nog niet uit elkaar gehaald helaas. Maar ik weet van m’n Grillo en Si dat een monoshock een moer aan de onderkant heeft, als je die los haalt kun je de monoshock verwijderen.
Ik zou verwachten dat het rubber spatbord-achtig geval dmv een beugel wordt vastgehouden door de monoshock.Edit:
Ik ben even gaan kijken, voor zover het mogelijk is. Het is een ander model monoshock dan gebruikelijk bij een Vespa. Van onder kun je nergens bij, dus hij zal van boven af los moeten.
Het lijkt inderdaad wel zo dat de monoshock het spatbord vast houdt, maar meer kan ik je niet vertellen. Ik ga niet mijn Pack demonteren om te zien hoe het zit :lol14 februari 2013 om 21:08 #461006Ha Ha! Ik ben al heel blij dat je de moeite genomen hebt om even te kijken!
Groet!Q
15 februari 2013 om 17:53 #461064Victor,
ben gruwelijk jaloers op je pack 🙂 , dat achter lampje heb ik nog liggen 😛 pm me maar (:
16 februari 2013 om 09:32 #457137Zo, de motor en het subframe(pje) zijn ook weer om door een ringetje te halen:
De koppeling gerepareerd (met hulp van de How-To):
Last but not least, de rechtgebogen stang met de voetsteuntjes:
Ik wacht nu nog op een nieuw luchtfiltertje want er zat een gat in de oude. Volgende week waarschijnlijk de assemblage en natuurlijk een proefrit…..
17 februari 2013 om 23:29 #490724Wat heb ik tot nu gedaan:
De meeste onderdelen van vet en roest ontdaan en de onderdelen gespoten. De voorvork komt later aan de beurt.
De gebarsten koplamp vervangen.
De SHA12.7 carburateur goed schoongemaakt en voorzien van een revisiesetje.Er zat een rubber pakking bij, maar noch het vlotterbakje, noch de body heeft een groef waar de pakking in kan vallen?
Motor goed schoongemaakt en de koelribben met een ouderwetsche pijpenrager schoongemaakt. Vervolgens motor weer terug in het subframe en de carb weer gemonteerd. Subrame weer aan het frame gehangen en het achterwiel met klok weer gemonteerd.
De koppeling ook gereviseerd, teruggezet en de snaar er weer opgezet en op spanning gebracht.
Dinsdag verwacht ik het luchtfilter, een nieuw benzinefilter, kleine koelkapje, decompressiehevel, 2e decompressiekabel, holle kies voor remkabel. Een achterlichtglaasje en last but not least een verse bougie. Eind van de week probeer ik een proefrit. Waarschijnlijk begint het dan pas echt! 🙁Helaas gaat het dan aan het eind van “de rit” mis met kleine dingetjes:
ik ben alle kabels aan het vervangen omdat de plastic laag op de buitenkabels op alle 4 de kabels beschadigd en of doorgeschuurd is…
Als eerste breekt de holle kies waar de remkabel mee vast zit in de hendel, vervolgens is de buitenkabel van de decompressie een decimeter te lang t.o.v. De binnenkabel, en als laatste breekt de decompressiehevel, waardoor de kabel daar ook niet meer vast blijft zitten!
Voortaan toch nét weer even voorzichtiger en zorgvuldiger te werk gaan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.