- Dit onderwerp bevat 97 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 7 maanden geleden door swallie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 februari 2013 om 12:20 #460539
Trouwens op de e-Bike is eigenlijk ook niet legaal te rijden: geen begrenzing en een 1000 watt motor die 55 km/u gaat!
6 februari 2013 om 12:21 #460540Echt een mooie collectie heb je, vooral die 1e gemotoriseerde fiets….
6 februari 2013 om 14:04 #461567Hele mooie collectie!
Hoe kom je nou precies aan die Pack dan? Neem aan dat hij niet echt uit The Museum Of Modern Art komt :). Heeft hij wel een kenteken?
Veel succes met opknappen, al doende leer je en anders kun je hier ook goed terecht met je vragen!
6 februari 2013 om 14:18 #461564Hoi,
Nee,die van mij komt niet uit het museum, dan had ie er vast beter uitgezien. Ze hadden er wel eentje staan in de jaren 80, naar ik begrijp.
Helaas heeft deze ook geen typeplaatje meer, dus keuren en kenteken wordt een uitdaging. Deze komt van Marktplaats.6 februari 2013 om 14:40 #461565Fons heeft er een aantal op kenteken staan, misschien dat hij wel een voorbeeld kenteken voor je heeft? Ik ga er vanuit dat de RDW systemen ook wel Ctrl+C / Ctrl +V functie kennen 😉
Succes verder met het opknappen!
6 februari 2013 om 14:50 #461556Dank,
Ik ben al zo vrij geweest om Fons een PM te sturen met een paar vragen!6 februari 2013 om 16:22 #461543Victor :
-Hoe demonteer ik de rubber body-delen?Zadel moet er eerst uit. Onder de metalen afdekplaten (die zwarte strippen waar “Pack 2 Italjet” op staat) zitten in totaal 4 inbusbouten verstopt. Je moet de platen wat verbuigen om erbij te komen, neem dus de tijd en let goed op wat je doet.
Verder de tankdop eruit, en het handvat eraf. Dan kun je de hele body eraf halen.
Ik heb geen Pack bij de hand om te kijken hoe het ook alweer zat met de voorkant, maar ik denk dat dat zich vanzelf wijst.Victor :
-Hoe laat ik het zadel helemaal in het frame zakken? Er zitten 2 gelaste ringen op de zadelbuizen die dit tegenhouden?Die gelaste ringen horen er niet te zitten. Ik begrijp wel goed waarom ze erop gelast zijn, tijdens het rijden zakt het zadel namelijk naar beneden. Ik moet elke 500m stoppen en het zadel weer omhoog zetten :p Het klemsysteem werkt niet zo goed helaas, maar je rijdt er toch geen tientallen kilometers mee.
Victor :
En Last but not Least: Ik zie dat de kickstarter ontbreekt! Ik heb geen idee welke onderdelen ik mis, als die al te krijgen zijn…..Mijn Packs hebben geen kickstart, de jouwe hoort er inderdaad wel eentje te hebben. Ik weet dus niet welke onderdelen je mist, hiermee kan forumlid “AC RACING” je vast helpen. Hij heeft ook een Pack met kick.
Ik kan je wel verklappen: alle onderdelen die specifiek voor de Pack zijn (dus niet op elke Vespa / Citta zitten) zijn níét te vinden. Het is een zeldzaam brommertje en de onderdelen zijn nog zeldzamer.6 februari 2013 om 16:26 #461437Fijn dat je me op weg helpt FonS! Ik ga er morgen mee aan de slag.
Ik zet mijn vorderingen in het topic.6 februari 2013 om 16:42 #469575Mooie collectie Victor

Vind vooral dat ”jaren 50 brommertje” erg gaaf:D12 februari 2013 om 13:46 #467095Zo, de demontage vordert aardig, nadat FonS me op weg geholpen heeft!
De rubber “carrosserie”is er zonder schade afgekomen. Er zaten al een paar scheurtjes in, maar die zijn met speciale vloeibare rubber wel weer onzichtbaar te repareren.
Hier nog wat foto’s:
Wel weer kapotte knokkels natuurlijk!
Ik weet nog niet of ik ‘m zelf spuit (goedkoop maar minder stevig), of dat ik alles laat zandstralen en powdercoaten (duurder en meer gedoe, maar beter)..Ik hou jullie op de hoogte. Voorlopig heb ik genoeg schoon te maken.
12 februari 2013 om 20:28 #430291Je bent al een aardig eind op weg!
Persoonlijk zie ik een Pack een beetje als een flipperkast, een ‘restauratie’ is een waardevermindering, originaliteit is alles. Deze mening zal vast niet iedereen delen, maar ik zou hem zelf gewoon goed schoonmaken en ervoor zorgen dat hij goed loopt, meer niet.Dit topic zal je vast zelf al gevonden hebben, maar voor de zekerheid:
http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=22399
Hierin staat o.a. meer informatie over de keuring voor het kenteken.
Nog even twee opmerkingen adhv je foto’s: je motorblok (of in ieder geval je cilinderkop) is niet origineel en aan de maat van de poelie te zien gaat ‘ie wat harder dan vroeger de bedoeling was (hoort 80mm te zijn).
12 februari 2013 om 20:47 #460966Hoi FonS,
Ja, schiet redelijk op inderdaad. Deze poelie is 60 mm, dus dan zal ie wel minder optrekken. Ik had de verkoper nog even gebeld om te vragen of hij de kickstartonderdelen misschien nog had liggen, maar helaas. Hij startte ‘m altijd met een stukje aanduwen.
Ik ben op zich ook niet zo’n fan van (onnodig) restaureren, maar de zwarte verf is volledig aan het afbladderen met daar onder toch aardige roestvorming,
2x blazen en de vloer ligt vol met verfschilfers.
Dus daar ga ik toch wel iets aan doen. Verder heb ik de koppeling eens goed bekeken en de 3 klauwtjes zijn aardig afgesleten. Ook de oppervlakken op de daaronder liggende koppeling zijn volledig afgesleten.
Helaas moet ook dit vervangen worden.Mijn doel is inderdaad om er lekker in de stad mee te rijden, met kenteken en verzekering. Niet opgevoerd of zwaar veranderd.
Aangezien deze zo weinig ruimte inneemt kan ik ‘m makkelijk kwijt op de begane grond bij mij en mn vriendin. En in de buurtkroeg rol ik hem gewoon onder de tafel!Het genoemde topic had ik al doorgeploegd inderdaad. Nu weer verder met schoonmaken…
😉12 februari 2013 om 20:53 #491943Trouwens, nog vergeten te vragen:
Is er nog een andere plek waar het framenummer staat ingeslagen? Het gepopnagelde typeplaatje mist helaas. Op de uitlaat staat het nummer GM 36885-S, maar dat lijkt me rare plaats voor een framenummer.
Groet,
Victor12 februari 2013 om 21:22 #460688Op de linkerkant van het frame, direct boven het scharnierpunt van het subframe staat:
ITALJET PK * framenummer *
Daaronder staat een DGM nummer, dat was volgens m’n keurmeester een Italiaanse typegoedkeuring waardoor ik een kenteken kon krijgen (eerste NL kenteken voor een Pack) aangezien ze meestal geen NL typegoedkeuring hebben.
Het framenummer is bijna niet te vinden met de body erop, jij zou het toch gemakkelijk moeten kunnen vinden..?
Victor :
Verder heb ik de koppeling eens goed bekeken en de 3 klauwtjes zijn aardig afgesleten. Ook de oppervlakken op de daaronder liggende koppeling zijn volledig afgesleten.
Helaas moet ook dit vervangen worden.Gelukkig zijn koppelingsegmenten goedkoop en gemakkelijk te vervangen;
http://www.q-parts.nl/catalog/product_info.php?cPath=354_219&products_id=1450
http://www.q-parts.nl/catalog/product_info.php?cPath=354_219&products_id=1466
13 februari 2013 om 13:40 #429134Vandaag het uitlaatje even schoongemaakt, ontroest, ontvet en nieuwe slotbout erin.
Staat toch een tikje frisser met de hittebestendige zwarte lak.
Grappig klein ding:
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.