Vespa-Ciao.NL
:: Vibratie vespa Ciao

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vibratie vespa Ciao

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

John1996
    Topic starter

Hoi allen,

ik heb een probleem met mijn Ciao, namelijk dat hij enorm trilt tijdens het rijden, de trilling zit voornamelijk in het stuur. Ik heb al op het forum gelezen dat het aandraaien van de blokbouten dit probleem op kan lossen, echter krijg ik mijn blokbouten niet strak gedraaid. Ik kan blijven draaien tot ik een ons weeg, maar ik krijg ze niet strak. Het lijkt erop dat de bouten zijn doorgedraaid. Zou het vervangen van de blokbouten dit probleem op kunnen lossen ?

mvg,

john

Wim
      Bijdrager

Ik zou het allicht proberen voor die paar euro.
        Kans is groot.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Mischa
        Bijdrager

De blokbouten vervangen is zo gedaan en kost weinig. Maar als ze door draaien, krijg je de v-snaar ook niet goed op spanning lijkt mij. Of houden je uitlaatboutje en achterste blok bout alles op spanning 🙄

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

John1996
          Topic starter

Ik denk inderdaad dat de achterste blokbout en uitlaatbout de boel op spanning houden

Sivespa666
            Bijdrager

Blok bouten sowieso vervangen dan, ook al zou dat de oorzaak niet zijn
              Kun je dat meteen uitsluiten en zit je blok iig weer goed vast
              Verder kun je natuurlijk even wat algemene zaken nalopen
              Draaien je wielen soepel en zonder speling
              Is je balhoofd spelingsvrij etc etc

John1996
              Topic starter

Ik heb de blokbouten inmiddels vervangen en dit heeft het probleem niet opgelost. Zou het dan aan mijn achterwiel kunnen liggen, die draait namelijk niet soepel. ik kan ook niet lopen met de ciao omdat het wiel niet draait. Als ik de compressie hendel indruk, draait het wiel wel. Zou de vertanding in het achterklok defect zijn ?

Wim
                Bijdrager

Als je het knopje aan de linkerzijde op de achternaaf indrukt staat de brommer in loop/fiets stand en draait het vrij.

Gr. Wim.

John1996
                  Topic starter

Kan ik de ciao ook starten met de decompressie hendel als de ciao in loopstand staat ?

Wim
                    Bijdrager

Nee, als het knopje ingedrukt staat is de verbinding tussen achterwiel en motorblok verbroken.

Gr. Wim.

Sivespa666
                      Bijdrager

Als het knopje ingedrukt is sta je in loopstand en is je achterwiel overbrenging uitgeschakeld, en zodoende kun je hem dus ook niet starten op die manier
                        Met de decompressie hendel in gedrukt (en niet in loopstand) laat je de druk in je cilinder ontsnappen (decompressie) en zul je dus in tegenstelling tot met de hendel niet ingedrukt makkelijker kunnen lopen
                        want met de hendel niet ingedrukt zul je door de compressie in je cilinder heen moeten duwen

Al met al is het verhaal wel wat vaag

Wim
                        Bijdrager

Zou het dan aan mijn achterwiel kunnen liggen, die draait namelijk niet soepel. ik kan ook niet lopen met de ciao omdat het wiel niet draait. Als ik de compressie hendel indruk, draait het wiel wel. Zou de vertanding in het achterklok defect zijn ?

Of je achternaaf defect is kan ik niet zeggen vanachter een beeldscherm.
                          Dat je niet kan wandelen met de achternaaf aangeschakeld kan betekenen dat de veertjes van je start
                          koppelingsschoentjes gebroken zijn, of verwijderd. Dat doet men wel eens.
                          Of je koppeling staat vast, defect.
                          Of het ringetje onder het koppelingshuis is verkeerd om gemonteerd. De smalle kant moet tegen het lager in het koppelingshuis.
                          De brede zijde ligt dan op het vliegwiel.

Gr. Wim.

John1996
                          Topic starter

Dank voor de reacties, ik ga dit even verder onderzoeken en kom later terug met een update

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.