Vespa-Ciao.NL
:: Vetgeslagen bougie ofzo?

Home Forums Algemeen Oude topics Vetgeslagen bougie ofzo?

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

ook even voor de duidelijkheid je hebt GEEN DEPS 😛 hehe.. je hebt een gewone malossi 43.. een deps had wel een vlinder uitlaat poort.
      kheb je fotos nog maar dat is de gewone

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Vespa Si
      Bijdrager

Turbo Tommy :
        R staat voor iets met weerstand heb ik begrepen. Hij stotterde beetje bij wegrijdne maar liep verder erg goed…vreemd, kreeg die gewoon mee toen ik vroeg voor een goede bougie bij 70 DEPS. Kheb hem nog niet geprobeerd dus kan hem nog wel ruilen.

Maar wat maakt hij uit…hij past perfect alleen de R is het verschil. Wie weet er wat meer over?

GreetZzZz Tom

De toegevoegde R in NGK bougies staat voor ‘Radio-disorderd’ (en dus NIET, zoals veel mensen denken, voor RACE). Door de ontzettend hoge spanning die door bougies gaat (een Volt of 30 tot 50duizend), straalt een bougie electromagnetsche straling uit welke apperatuur kan verstoren of beschadigen en zelf een mens kan ‘verwonden’, het is te vergelijken met rontgenstraling(is ook een vorm van electromagnetsche straling(EMS)), maar de EMS van bougies is in zulke kleine mate dat je er nooit last van kan krijgen.
        maargoed, dat is natuurkunde.

Bij mij was het een draadloze kmteller die gestoord werd door deze straling van mijn bougie. Een R bougie is zo gemaakt dat deze geen (of minder) straling uitzendt en dus werkte mijn km-teller toen wle goed en liep mn brommertje gewoon perfect…

Je kan R bougies gewoon in elke hittegraad en maat krijgen.

Herr FlicK :
        BR = scooterbougie..

En dit luchtfilter is ook een scooterlucht filter, maar je brommertje kan er ook perfect mee lopen…Dus wat is er dan zo ontzettend anders aan een Rbougie dat je m niet in een brommer kan gebruiken?

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Misscien heb je gelijk maar ik hoor wel iedereen erover dat BR een scooterbougie is maarja, en een filter is niet egt te vergelijken he.
          elke powerfilter op vespa is wel goed, want filter heeft tog niet egt invloed eigenlijk bij vespa. met een andere dikke powerfilter ga je niet in een keer 5 km harder ofzo.
          maar ONTOPIC!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Turbo Tommy
          Topic starter

Waaaaat, geen DEPS :S Ik vroeg om 70deps en dantoen hebk dees meegekregen :S

GreetZzZz Tom

Turbo Tommy
            Topic starter

Vespa Si :

Turbo Tommy :
              R staat voor iets met weerstand heb ik begrepen. Hij stotterde beetje bij wegrijdne maar liep verder erg goed…vreemd, kreeg die gewoon mee toen ik vroeg voor een goede bougie bij 70 DEPS. Kheb hem nog niet geprobeerd dus kan hem nog wel ruilen.

Maar wat maakt hij uit…hij past perfect alleen de R is het verschil. Wie weet er wat meer over?

GreetZzZz Tom

De toegevoegde R in NGK bougies staat voor ‘Radio-disorderd’ (en dus NIET, zoals veel mensen denken, voor RACE). Door de ontzettend hoge spanning die door bougies gaat (een Volt of 30 tot 50duizend), straalt een bougie electromagnetsche straling uit welke apperatuur kan verstoren of beschadigen en zelf een mens kan ‘verwonden’, het is te vergelijken met rontgenstraling(is ook een vorm van electromagnetsche straling(EMS)), maar de EMS van bougies is in zulke kleine mate dat je er nooit last van kan krijgen.
              maargoed, dat is natuurkunde.

Bij mij was het een draadloze kmteller die gestoord werd door deze straling van mijn bougie. Een R bougie is zo gemaakt dat deze geen (of minder) straling uitzendt en dus werkte mijn km-teller toen wle goed en liep mn brommertje gewoon perfect…

Je kan R bougies gewoon in elke hittegraad en maat krijgen.

Herr FlicK :
              BR = scooterbougie..

En dit luchtfilter is ook een scooterlucht filter, maar je brommertje kan er ook perfect mee lopen…Dus wat is er dan zo ontzettend anders aan een Rbougie dat je m niet in een brommer kan gebruiken?

Weten we dat ook weer 🙂 Ga hem morgen proberen het regent nu 🙁

GreetZzZz Tom

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.