Vespa-Ciao.NL
:: Vespa’s van R_S ciao en si

Home Forums Perso’s Collecties Vespa’s van R_S ciao en si

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Revo
    Bijdrager

Dit klinkt al mooi! Goed inrijden veel plezier!

Shark
      Donateur

Zo zo petje af hoor, dat ziet er heel gaaf uit! Ben benieuwd naar de topsnelheid 🙂

si-sovrano
        Lid

Dat klinkt super! Mooie brommer ook 👍

Gratje
          Bijdrager

Klinkt heel lekker! Maar gaat een 80 poelie niet erg veel toeren maken? Mijn speedengine met 46mm vind een 80 poelie al niet echt leuk.
            Benieuwd naar de topsnelheid.
            En wat is dat zwarte kapje bij je rechter handvat?
            En de achterbrug zelf gemaakt? Want vind het wel mooi dat de kappen er nog op passen. Geeft mij weer meer kriebels om mijn si toch maar “mooi” te maken.

R_S
            Topic starter

Brug maken ze in Italië bij HNE garage. (dit is het oude model van hem) omdat ik geen zin had om te wachten tot dat hij een nieuwe partij bruggen klaar had. Heb ik het oude model van hem gekocht. In principe precies hetzelfde alleen een ander logo er in.
              let wel op! Deze set up past zwz niet in een orginele brug. En bij deze brug moet je ook een beetje wegslijpen.
              ik heb er dan ook nog wat kleine dingen aan aangepast zodat de steuntjes ook pasde
              welk zwart kapje bedoel je? Ik denk dat dat gewoon het armatuur is. Zijn domino armaturen.
              5996A933-62B0-4458-AFE4-2A20F32C4315

Gratje
              Bijdrager

@roberts.

1B33DC87-3473-4264-BE20-9DEE6BA8645F

Dat plaatje. Zag er op het filmpje zo anders uit dan normaal. Vandaar de vraag.
                Zal eens contact opnemen met HNE dan. ben zoiezo wel toe aan een betere achterbrug.

Brian
                Bijdrager

Erg mooi blokje wat je hebt ben ook benieuwd naar de prestaties maar verwacht niet dat ze tegen vallen haha. Ik vind de malossi ontsteking ook nice maar is die zoveel anders dan de originele elektrische onsteking ?

en ik zie weer een andere uitlaat 😆 had je die al of laten maken voor deze set up ?

R_S
                  Topic starter

Indd weer een nieuwe uitlaat laten maken in Italië speciaal voor dit blok.

Volgensmij is het vliegwiel lichter als orginele

Ik vond zelf dat het mooi staat bij dit blok!
                    Heb led lampen er in van moped revolution dezelfde als wat jij ook hebt. Werkt perfect op de ontsteking!

Brian
                    Bijdrager

Oke oke nice man succes ermee 😎👍🏻

Revo
                      Bijdrager

Door deze SI ben ik goed gaan kijken naar het model van deze brommer. Ben je mooi klaar mee nu wil ik ook zo’n ding 😅🤦🏼‍♂️

Shark
                        Donateur

Moest het spatlapje onderaan je voorspatbord weg ivm de uitlaat?

R_S
                          Topic starter

Ja met klopt goed gezien. Spatlapje raakt uitlaat wanneer ik rem, dan veert de voorvork in en komt hij helaas er tegen.

R_S
                            Topic starter

Is al weer een tijdje geleden dus tijd voor een update

nieuwe si gekocht.
                              dus nieuw blokje gebouwd.

pinasco 43mm deps (spoelers doorgeboord👍)
                              mp one
                              volwangskruk
                              phbg 19mm
                              malossi power ignition
                              10,7 vario polini hi speed voorvario
                              malossi achterkoppeling
                              malossi too bad 27mm

E3079210-2F41-49A8-816E-7E8AB50BEA37455E4DA1-B702-4758-B0C3-DFED739B1AA72F77E763-2A47-4CAB-81FD-B7CBE0997C0A

Update over blauwe si

Ik heb eigenlijk nooit interesse gehad om vario te rijden. Maar wou het toch proberen. Wat ik dus gedaan heb op nieuwe groene Si.
                              het bevalt me erg goed. Ondanks dat er erg veel tijd gaat zitten in het afstellen, is het toch erg leuk! En leerzaam!
                              Ik heb helaas mijn 46×46 bigbore pinasco zo laten maken dat hij laag toerig de meeste power heeft. Uitlaat ook zo laten maken. Hij rijd dus erg goed op een poelie overbrenging.

maar toch heb ik een vario set besteld voor mijn blauwe monster.

polini hi speed voorvario
                              10,7 vario
                              malossi achterkoppeling.

nadat ik de vario gemonteerd had en 9gr rolletjes er in had die nog eigenlijk te licht waren omdat het punt van de meeste power erg laag ligt.

ook had ik het probleem dat ik hem voor geen mogelijkheid meer gestart kreeg met aanduwen. Compressie is veeeels te hoog en met en vario is het zwz moeilijker om hem te starten😬

geweldig z’n trekstarter!!

480C4B2D-D4C6-48F4-9A75-9969966C6E02

update over de zilvere ciao:

heb nog een Avionic 42mm Complete kit NOS op de kop kunnen tikken uit Italië!

vandaag dus mooi carter bewerkt voor deze cilinder kit. En een gianelli citypower voor de kit gekocht zodat ik ook een brommer heb die niet zo opvalt

D4C2C704-D709-433E-9757-2ED693E9F9C7BCA0CA9E-7EED-4D0A-A4D2-534236A84F780C040700-5671-4817-9FD2-CA9E27D7C8F5

gr RS

jaffabaffa
                              Donateur

Zou het 46×46 Pinasco-blok inclusief de 21 mm PHGB carburateur in een onbewerkt Ciao frame passen (zonder luchtfilter)?

Zo nee, wat zou dan de grootste carburateur zijn die je wél passend kan krijgen op dit blok in een onbewerkt Ciao frame?

Matthias
                                Bijdrager

Wat een vette kleur die hamerslag blauw!
                                  Welk merk heb je hiervoor gebruikt? Die van Rust Oleum? Ik heb zelf namelijk de kleur hamerslag blauw van MoTip gehaald maar deze is echt een hele andere tint.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.