Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Vespafoto topic
- Dit onderwerp bevat 2,982 reacties, 301 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 7 maanden geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 februari 2007 om 19:47 #61284
ik neem aan dat daar ook de achtervelg van te krijgen is..? wel speciaal, mooi
21 februari 2007 om 19:49 #61285achter is toch normale 16inch 4 spaak?
21 februari 2007 om 20:12 #61287die achter velg is inderdaad een std. 4 spaaks…
Er is echter maar de voorvelg, denk ik. Ik ga er achter aan.
Op sprocatti site zelf staat het complete rem systeem voor zo een dikke 130 euro…
Het vork zelf zal wel het dubbele kosten en de velg zal ook wel een dik prijsje hebben.
Een mede-sprocatti eigenaar die ik ken uit Zwitserland heeft een collega die bij de fabriek van Sprocatti was om even onderdelen te kopen. Hij zei zelf dat er niet zo veel onderdelen lagen en ze niet zo super veel in aanbod hadden. Jammer! Maargoed, wat hij betaalde voor die hele set was ongelofelijk; 120 euro…
Dat is;
-vork
-velg, band
-remschijf
-alle remsystemen, met blokjes en kabels etc.Dat wil ik dan uiteraad ook proberen te regelen want een schijfrem is een must met zo een blok met die snelheid, en bovendien vind ik het ook erg mooi staan.
Alleen mijn vraag; past dat vork ook zomaar in een Citta dan? Zijn die balhoofd maten hetzelfde; Vespa Si en Citta?
21 februari 2007 om 20:55 #6128821 februari 2007 om 20:56 #6128921 februari 2007 om 21:37 #61290een si vork past in een citta zover ik weet, want de rebel heeft ook een citta vork. het spijt me maar ik vind die vork zo gadverdammes lelijk:kots veeeeeeel te groot. zelfs op de paddockstand met het achterwiel 20cm boven de grond leunt hij nog naar achter:no
21 februari 2007 om 21:52 #61291
R.oel !120 euro, dat kan toch nooit zo goedkoop, of wel :lol ? .. en die voorvork lijkt me gewoon van een crossmotor te komen, met toevallig dezelfde maat buis die door je frame gaat.
ik heb die voorvork van mij ( ook stevig, van een suzuki motor ) gevonden op MP voor 25 euro. moet je gewoon geluk mee hebben ..
21 februari 2007 om 22:13 #61292Dit vorkje is een USD vork jah; vaak kosten deze 800 euro+.
Komen van cross motoren inderdaad (KTM gebruikt zulke systemen ook) en andere motoren.Weet niet hoe deze zo goedkoop kan zijn.
Mooi?! tjah, ff wennen.
21 februari 2007 om 23:00 #61297ik zal gewoon proberen om een van een kleinere crossmotor proberen te halen. en dan door een lasser die stang om laten lassen.
21 februari 2007 om 23:03 #61300G-no :
zelfs op de paddockstand met het achterwiel 20cm boven de grond leunt hij nog naar achter:nonooit van dikke joe gehoord?
lean back……..
:p21 februari 2007 om 23:09 #61301hehehe :P…
maarjah, @Timo0_, waarom al die moeite doen, als deze toch past en maar 120 euro kost :)… ik hoop athans dat die past 🙂 zal het ff na vragen…
22 februari 2007 om 00:23 #61310Fredzzz :
hehehe :P…maarjah, @Timo0_, waarom al die moeite doen, als deze toch past en maar 120 euro kost :)… ik hoop athans dat die past 🙂 zal het ff na vragen…
omdat hij, nogmaals strontlelijk is:p of ik heb er een paar teveel gehad met carnaval, kan ook. Wat ik zou proberen als ik jou was( ben het zelf op z’n tijd ook van plan) op een Si onderpoot zit een beugel waar normalgesproken het spatbord aan bevestigd word, hier zou je een beugel voor kunnen maken zodat er een klauw op past. laat van je (veel te kleine, haha) velg het gedeelte waar de rempot inkomt afdraaien en draai een schijf die je weer daarop kunt bouten en waarop je weer een remschijf op kunt bouten. dit is ongeveer de manier hoe r.oel! het heeft gedaan (op het afdraaien na), het kan natuurlijk ook op de manier van tonni(bus in originele rempot persen en daar schijf op zetten)
22 februari 2007 om 23:02 #61350
let eens op die versteviging
wielen zijn nog groter dan de puch zelf 😉22 februari 2007 om 23:10 #61351
Rebeljammer dat zoiets niet echt makkelijk gaat op een ciao ziet wel vet uit 😛
en die schijfrem is ook wel vet
edit:
ook die pijp onder zadel is wel grappig 😛22 februari 2007 om 23:21 #61353Rebel :
jammer dat zoiets niet echt makkelijk gaat op een ciao ziet wel vet uit 😛en die schijfrem is ook wel vet
edit:
ook die pijp onder zadel is wel grappig 😛Die pijp zag ik ook al net zitte, ziet wel lache uit.
Ik heb vroeger eens een ciao gezien die had 2 krul dempers op de bagagedrager liggen 😉 dus helemaal omhoog gelast met 2 dunne buisjes en dat zag echt lache uit en het was best mooi afgewerkt. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.