Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Vespafoto topic
- Dit onderwerp bevat 2,982 reacties, 301 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 6 maanden geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 juni 2005 om 02:39 #54156
Glenn :
Ehh, :$
Een hoop menschen hebben 'm al gezien denk ik, maar dit is mijn “home-made” koplampie:
En, geloof 't of niet, dit is precies de lamp die jij van je Ciao'tje gehaald hebt…..
'T “grote” model
Ze zitten ook op de 2000model Citta's……Heel simpel te maken:
Men neme:
2 halogeenlampies die je meestal voor nog geen 5 Euro's bij de Gamma(DAT ZEG IK!) kunt kopen…..:

Schroef je koplampie open.
Neem een klein boortje(ong.4mm geloof ik) en boor (CAREFUL!) de koperen bussies die je lampglas en -reflector verbinden(dus 't doorzichtige en 't chromen deel)
Nu heb je als 't goode is alleen 't glaasie in je hand…!
Ja?
Ok….Zoek ff een zogenaamde “7gaten zaag”

(liever niet zo1, dies k*t, maar ik kon geen betere foto vinden)
Zoek een “zaagie” van ongeveer 3.5 à 4 cm uit.Meet ff op je glaasie uit waar je de lampen moet plaatsen(NIET! TEGEN! ELKAAR! IN! 'T! MIDDEN!)
Done?
Boor nu heel voorzichtig twee mooie ronde gaten in 't glaasie, en vijl of schuur evt. braampies weg.
Done?
Kee…!
Neem een spuitbus grondverf, en spuit je glaasie nu ff….
Terwijl dat ligt te drogen buig je je ff over je halogeenlampies…….:
Bedenk hoe je ze wil plaatsen.
Je kunt ze “rechtop” of horizontaal zetten
(de “fitting” van de lampies bedoel ik hiermee, als je ze rechtop zet krijg je een soort “katte-oog effect”, doe je ze horizontaal ziet 't eruit zoals m'n Cittaatje….Dan kijkt ie je zeg maar recht aan)Ok…
Plak nu een stukkie zwarte tape schuin op 1 van de lampies..
Haal je tapie weer los, en plak 'm nu in 1 keer goed…. 🙂Done?
Pak de 2e lamp erbij, en houd ze precies recht t.o.v. elkaar….
Plak dan nu daar ook een stukkie tape op, maar wel in spiegelbeeldOk…
Ondertussen is de grondlaag van je glaasie al meer dan een halfuur kúrkdroog, dus spuit 'm nu zwart…..(ikzelf doe 'm altijd zijdeglans zwart, dat is 't lamphuis namelijk ook, en 't staat ruiger)Als de zwarte verf de volgende ochtend droog is leg je voorzichtig(markeer ff met een stift 't “midden” van de halolamp, is makkelijker met “uitlijnen” van de lampen na 't kitten)
de lampen in 't glaasie, en steel je ff de kitspuit van je pa…..Leg er op 't oog ff eentje goed zoals ie moet komen..
Done?
Leg er nu een mooie siliconenkitrand langs, en doe dat ook met de andere lamp…
Til nu t glaasie ff boven je hoofie, en kijk hoe ie je aankijkt, dus of je lampen goed zitten t.o.v. elkaar…..
Laat 't zooitje nu drogen, en ga als de sodemieter naar je werk….
Je bent al meer dan een uur te laat……:)Is ie droog?
Spuit dan de laatste zwarte laag AAN DE BINNENKANT ALLEEN! over je glaasie, en de lampen(anders gaat ie naar binnen schijnen, en dat ziet er niet uit, plus je krijgt zo meer lichtopbrengst)
Laat drogen, en schroef 't zooitje in mekaar……
Fiets 'm op je Ciao……
En TADÄÁAÄÄ!!!Een èchte IACCALOCO©-Style© koplamp! 🙂
En geloof me, 't tikken van dit verhaal was duurde langer dan ik met 't bedenken en maken van m'n lampie bezig was…..!
(als ik m'n 7gatenzaag weer teruggevonden heb maak ik er een keer een “HOW-TO” van;) )
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!8 juni 2005 om 04:23 #5415746mm Polini:

41mm Polini:

8 juni 2005 om 08:57 #54158is van die polini 41mm oook een 43mm versie
die heb ik namelijk. maar weet niet of dat zo hoort want is veel aan gedaa8 juni 2005 om 09:13 #54159huh die jij 41mm noemt lijkt wel op de 43mm polini W poorter, weet je zeker dat het een 41mm is ?
meet eens op voor de zekerheid46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel8 juni 2005 om 09:34 #54160is een 41mm versie dacht ik…wel fien die w-poort…
8 juni 2005 om 10:24 #54161Ja is gewoon 41mm, maar ik dacht dat die w-poort standaard zit op polini cilinders(behalve de 42mm evo en de 46mm).
Ik heb er nog nooit mee gereden trouwens(zonde!). Het blokje waar het op zat kocht ik voor 20; werkelijk álles eraan was gaar, en toen, was daar op eens een cilinder waarvoor ik zo het dubbele had neergeteld!:)
@Lars, ja daar is een 43mm van.
8 juni 2005 om 14:47 #54162Edjuh :………..die w-poort standaard zit op polini cilinders(behalve de 42mm evo en de 46mm)………..
Klopt……..!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!8 juni 2005 om 15:39 #54163Mijn Simo pijpje…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...8 juni 2005 om 15:42 #54164*** off-topic***
Ik tilde laatst mijn Ciaotje eens op en daarna die andere (de standaard gele) en schrok me rot!! Wat een verschil in gewicht zo onderhand, dat had ik me nog nooit beseft!!
***on-topic***I came, I saw, and I forgot what I was doing...8 juni 2005 om 17:19 #54165Jajajaj……
Ik schat dattie nu gerust zo'n kilootje of 50/55 weegt Ton!
Als je 't verschil voelt met een gewone Citta en mijnes sta je ook wel ff met je oren te klapperen……!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!9 juni 2005 om 03:23 #54166Die simonini staat best wel bruut….lekker groot!:)
9 juni 2005 om 03:29 #54167😀 Nieuwe avatar Ed?:)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!9 juni 2005 om 07:34 #54168Uiteraard, nieuwe brom, nieuw plaatje!
9 juni 2005 om 08:54 #54169iaccaloco :
Glenn
Ehh, :$
Een hoop menschen hebben 'm al gezien denk ik, maar dit is mijn “home-made” koplampie:
En, geloof 't of niet, dit is precies de lamp die jij van je Ciao'tje gehaald hebt…..
'T “grote” model
Ze zitten ook op de 2000model Citta's……Heel simpel te maken:
Men neme:
2 halogeenlampies die je meestal voor nog geen 5 Euro's bij debla bla bla..
Hey das ook een idee ja..
maar die spotjes zijn 12..
geven die beetje goed licht? heb nu bij mij 2x 6volt lampjes erin zitten..
maar die zijn al gesprongen :/15 juni 2005 om 16:40 #54175*clickable
[thumb=datas/thumbs/1-foto 1.jpg]1-foto 1.jpg[/thumb]
[thumb=datas/thumbs/1-foto 2.jpg]1-foto 2.jpg[/thumb]
[thumb=datas/thumbs/1-foto 3.jpg]1-foto 3.jpg[/thumb]
[thumb=datas/thumbs/1-foto 4.jpg]1-foto 4.jpg[/thumb]klaar met spuiten 8), lijkt beetje groenig op de foto maar is dus niet zo 🙂 is gewoon geel (mooie glans)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.