Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Vespafoto topic
- Dit onderwerp bevat 2,982 reacties, 301 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 7 maanden geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 augustus 2009 om 18:33 #71772
aah mooi fonsie! nu moet je om de set compleet te maken aleen nog een 27mm flens met de originele klem bestellen bij jmpb
10 augustus 2009 om 21:21 #47143dat is de “kijk wat mooi“ cillinder om naar te kijken :D:D:D:D:D
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.10 augustus 2009 om 21:33 #47138Mooi spul, maar je hebt er wel een andere kop bij:
http://www.jmpb.nl/store/images/uploads/3340cilkop47.jpg
Deze heb ik maar dan in citta versie:
11 augustus 2009 om 08:09 #47076Ja dat is inderdaad raar, hij is ook maar 45mm 😕
Nouja, ik koop er wel eens een 47mm kop voor, alsof hij nog niet duur genoeg was :con13 augustus 2009 om 20:56 #45598Willen jullie de 2-cilinderciao zien?
Ik heb hem hier staan!
Een vriend van mij heeft hem ong. 15 jaar geleden gemaakt.
Vreemd dat sprocatti het nooit vermeld heeft, want mijn vriend heeft spr. destijds gesproken toen hij spullen kocht om de (44mm slag) krukas te maken(en een roterend inlaat carter).
Simonini is ook geinformeerd en liet er foto’s van zien op de Motor show in Bologna.
De motor bestaat uit 2 42mm Simonini alu cilinders(zelfde poorten als de watergekoelde, zie mn perso), destijds de meest betrouwbare met uitstekende prestaties, ook al was de 80cc simo net op de markt(zit op mn sprocatti blok).
En de carters hoefden niet gekotterd te worden. Het grote carter is origineel, het ander uit 1 geheel gefreesd. De cilinders staan in een hoek van 90 graden, de cilinders werken om en om, 1 krukasruimte(of hoe heet dat). Het meeste werk zat in het balanceren van de krukas.
Membraaninlaat op de achterzijde, minarelli 4 kleps membraan, 28mm carb., simo pijpjes aangepast, cp ontsteking met accu’s zonder vliegwiel.6 jaar geleden is het frame steviger gemaakt en de rijderspositie veranderd. Het grootste probleem is nog dat de snaar slipt als hij op gang komt! We hebben het uit passie voor motoren gemaakt, toen we nog met 1 simo 42 reden, 85km/u met een 12/12.
Volete vedere il ciao bicilindrico???
Io c’è l’ho!!!!
Lo ha costruito un mio amico almeno 15 anni fa.
Strano che Sprocatti non ne abbia menzionato l’esistenza,
perchè al tempo questo mio amico, ha contattato Sprocatti,
comprando pezzi per cosrtruire l’albero, corsa 44, (ed in più anche un carter a disco).
Dell’ esistenza è stato informato anche Simonini, mostrandogli delle foto al suo stand al Motor Show di Bologna.
Il motore monta due gt simonini in alluminio 2 travasi 2 unghiate, da 42mm, all epoca il migliore come affidabilità,( constatata personalmente) e ottime prestazioni, anche se era appena uscito l’ 80cc simonini (montato però sul carter disco sprocatti).
E poi anche perchè non serviva barenare i carters, visto che è stato utilizzato il semicarter grande originale,mentre l’ altro e stato ricavato dal pieno. I cilindri sono a 90° e i perni di manovella pure: i cilindri lavorano in fase,con camera di manovella unica. Il lavoro più impegnativo è stato realizzare l’ albero ed equilibrarlo.
Aspirazione lamellare posteriore ( pacco di minarelli 4 petali), carb. da 28, espansioni simonini dritte modificate, accensine a puntine per semplicità, senza volano magnete alimentate da batteria. Modifica al telaio per il motore più largo, posizione cilindri uno sotto al serbatioi rivolto in basso e uno dietro al serbatoio inclinato in avanti, posizione della frizione al disopra del telaio.
6 anni fà è stato ulteriormente modificato il telaio irrigidendolo e cambiando la posizione di guida.
Il problema irrisolto resta comunque la trasmissione, slitta tutto quando entra in coppia !
Tutto questo l’abbiamo fatto per pura passione motoristica , da un idea nata per caso mentre si montava propio un motore di ciao con simonini 42mm da 85 km/h con il 12/12 .13 augustus 2009 om 21:15 #47641heb je dat ding thuis ????
weeyjoo dat ding is egt uber leip, zeg dat 1 cillinder 10 pk ophoest ofzo?
dan ga je toch wel echt ziekelijk hard OMFGDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.13 augustus 2009 om 21:18 #47642wat een monsterlijk blok ook, alleen om te zien al.
en die contaktpuntjes:D
ben wel benieuwd, is ook filmpje van hoe hij loopt?13 augustus 2009 om 21:20 #47639Een 42mm die 10pk uitstoot? Het blok zal vast wel 10pk draaien met 2 cilinders als het goed werkt.
Ik heb de tekst letterlijk vertaald, hij staat dus niet in mn kamer:P
13 augustus 2009 om 21:44 #47411Ja lekker, twee ongekoelde cilinders :con Verder wel leuk om te zien natuurlijk.
13 augustus 2009 om 22:21 #46320Koeling is idd een punt maar blijft nog wel steeds mooi gemaakt
14 augustus 2009 om 08:50 #46110

Deze zie je ook niet veel, zo met 1 zuigerveerAW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 augustus 2009 om 08:51 #47774Supacharga.
Er staat ook eentje op ccc, verkocht als kitje, die op de uitlaat aansluit, een ’turbo’ dus.
Die naaf met spiebaan heb ik ook, zat op een oude italiaanse ciao, met vario. Grappig dat er zo’n kogellager in zit.
14 augustus 2009 om 12:08 #50338@ edjuh die achterklok heb ik ook nog met zon spiebaan , kwam hem laatst tegen toen ik mijn wielen op aan het ruimen was , toen dacht ik nu wat is dit nu , zit ook een smaller remsegment in en het tandwiel schuif je over de spiebaan 😛 dan komt er een ringetje in het tandwiel met zon haakje en dan een moer , ik wist niet wat ik zag=):lol
14 augustus 2009 om 12:37 #42214geweldig die supercharger
14 augustus 2009 om 13:34 #42143ArvidW :

Deze zie je ook niet veel, zo met 1 zuigerveerDas denk ik een malossi 41mm ipermatic kit

Die heeft ook die open zuiger met 1 veertje. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.