Vespa-Ciao.NL
:: Vespafoto topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Vespafoto topic

15 berichten aan het bekijken - 2,236 tot 2,250 (van in totaal 2,983)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VoNcKjE
    Bijdrager

wasig ding die neppe turbo

speedbuxy
      Bijdrager

Het systeem opzich werkt wel, vroeger werden wel meer turbo,s aangedreven door de uitlaat gassen.
        Het werkt alleen veel minder goed dan kruk aandrijving en hij werkt ook pas bij hoge toeren goed.

Edjuh
        Bijdrager

speedbuxy :
          Het systeem opzich werkt wel, vroeger werden wel meer turbo,s aangedreven door de uitlaat gassen.
          Het werkt alleen veel minder goed dan kruk aandrijving en hij werkt ook pas bij hoge toeren goed.

Alle turbo’s worden door uitlaatgassen aangedreven, anders heet het een g-lader(charger) of zoiets.

Bjorn
          Bijdrager

als iemand nogbelang heeft bij zo’n turbo ik heb nog 2 setjes liggen 😉 alleen het zijn geen nieuwe.
            pm maar 😉

speedbuxy
            Bijdrager

Edjuh :

speedbuxy :

Alle turbo’s worden door uitlaatgassen aangedreven, anders heet het een g-lader(charger) of zoiets.

En golf tdi of te wel turbo diesel is gewoon door het blok aan gedreven en word bij golf ook gewoon een turbo genoemt, als het een g-lader was had het wel net zoals bij de Corrado g60 geheten lijkt mij.
              Ook bij granturismo spreken ze bij van die slakkehuizen over een turbo,s, sterker nog een G-lader of charger komt niet eens voor in het spel terwijl die gericht is op realisme.
              Naar mijn weten heten die slakkehuizen ten alle tijden een turbo,s of ie nou via het blok werkt of via de uitlaat.

Daan777
              Moderator

Slechte benaming.
                Mechanisch aangedreven -> geen turbo.

SpeedDemon
                Bijdrager

Uitlaatgascompressor is de juiste benaming voor een “turbo” die uitlaatgassen gebruikt voor de aandrijving van de compressor.
                  Een “Supercharger” (compressor) word door een poulie/distributie aangedreven. Hier zijn verschillende varianten van zoals de G-lader en bijv. de Roots-blower.

Een turbo is afhankelijk van de snelheid waarmee uitlaatgassen de pijp verlaten en bij een compressor gaat deze linear met het motortoerental omhoog.

Turbo voor hoge toeren en een compressor voor de lage (bij hogere toerentallen begint de weerstand van de compressor op te lopen)

Volkswagen heeft nu een loskoppelbare compressor ism een turbo. TFSI. (1.4l ->160pk!!)

Daan777
                  Moderator

Dat is heel mooi heh, 160pk uit een 1,4
                    Maar als het blok wordt uitgeknepen voor het maximale gaat het niet lang mee heh:)

SpeedDemon
                    Bijdrager

Oke, er zijn meerdere versies van volgens mij tot 170pk. Huidige technieken en methoden zorgen ervoor dat temperaturen op de juiste hoogten blijven. Ontsteking, materialen, inspuiting, speling, alles word anno 2009 heel erg goed geregeld en de vermogens zijn zeker hoger dan die van een passat 2.0l 8v uit 1991 (116pk). Ik heb alle vertrouwen in de downsizing trent die momenteel bezig is.

M.a.w. Ik schat dat ze met grotere turbo’s, compressoren en injectoren het vermogen naar duizelingwekkende hoogte kunnen brengen. (In aarle-rixtel staat een golfje 2.0l met 550pk) En dat ze dus nog lang niet aan de max zitten.

sombrero
                      Bijdrager

ik heb een foto gevonden van het zirri 125cc blok. deze foto betreft het 125 cc grote carterhelft

speedbuxy
                        Bijdrager

Dit blijft toch wel 1 van de mooiste blokjes voor vespa:thumb
                          Alleen wel maar een matig spoelertje in het carter.

sombrero
                          Bijdrager

spoelertje is inderdaad erg matig. misschien is de hele de hele boring een voeding voor de spoeler en is dat matige stukje nog eens om de spoeler nog wat extra te voeden. maar dat denk ik eigenljik niet 😀 maar het zou toch kunnen met die italianen weet je het nooit he 😛
                            maar ik snap nog steeds niet waarom we dit blok nog nooit op een ciao gezien hebben :S eens moet er toch eentje tevoorschijn komen of zou zirri maar 1 geproduceerd hebben en die bij hun zelf bij de collectie gelegd hebben.

Herr Flick
                            Topic starter

Klopt niet helemaal, die onderste foto is gephotoshopped (kun je zien)

Ook de inlaatpoort is kleiner, op het echte zirri foto blok loopt de inlaat verder naar onderen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

Tom ciao

haha,
                                volgens mij is die onderste foto van chielhannen, ook member hier op t forum
                                hij wilde dit na gaan maken en heeft dat plaatje zelf gemaakt ja 😉
                                staat volgens mij ook in zn perso/special

.-{2F4OV}-.

Zeker geen Zirri blok:lol

15 berichten aan het bekijken - 2,236 tot 2,250 (van in totaal 2,983)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.