Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Vespafoto topic
- Dit onderwerp bevat 2,982 reacties, 301 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 6 maanden geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 november 2005 om 23:49 #54473
zou ik het even weer allemaal weg halen en reageren op de fotos en de filmpjes ????
zo al het geblaat en ge dinges weg gehaalt, laat iedereen in zen waarde en iedereen heeft een mooie brommer 😉
en japie, mijne trekt voor geen meter op daar 😛 dikke valse lucht (lees topic) maar ok. hij doet t nog wel aardig
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel30 november 2005 om 00:16 #54474Ow ok, ik reageer ff opnieuw:
leuk filmpje 😀
30 november 2005 om 00:31 #54475blijf bij mij hangen op 49% 🙁
30 november 2005 om 01:03 #54476Mooie Citta!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!30 november 2005 om 02:09 #54477haha, jah jij ook…
30 november 2005 om 14:30 #54478Edjuh :
Is dit spul van een italiaan? Want ik heb nog nooit dat brute sprocatti membraan blokkie en die Zirri cilinder gezien, echt bijzonder.Vet spul inderdaad, maar volgens mij is dat Sprocatti carter voor zo’n Vespa scooter. (helaas) Heeft nl een tap teveel erin zitten ;).
grz Thijs
Edit: dit is trouwens ook wel netjes gedaan:

Misschien dat Jaap hier nog wat van kan maken:Tuningvideo.com
Testa ricavata dal pieno auto costruita con alzavalvola con squish 0.30 mm
Rapporto di compressione 16,5:1
Cilindro 57,5 mm (Derivazione vespa Kit polini) Rivisto nei diagrammi di travaso e scarico attacco scarico 38mm
Pistone 57,5 mm alleggerito
Spintotto pistone in titanio 12mm
Albero motore in titanio 2 esemplari costruiti. corsa 44 mm a volani pieni
Biella recuperata da albero Pinasco
Carter autocostruito con disco rotante diametro 130mm passaggio x carburatore 37
Accensione PVL con rotore interno derivazione Kart con curva di anticipo variabile!
Carburatore Dell’orto da 28PHBG a 37VHBG
Espansione Simonini abbinata al carburatore 28
Espansione autocostruita per carburatore 37
Trasmissione
Variatore Malossi
Puleggie posteriori autocostruite e modifica per angolo inclinazione e corsa utile
Cinghia Malossi
Rapporti al Mozzo posteriore 3 tipi (10:1;9:1 o rapporti autocostruiti 7:1)
Freni
Disco anteriore provenienza Kawasaki con pinza flottante in orizzontale e verticale
Disco posterioregrz Thijs
30 november 2005 om 15:58 #54479Het is volgens mij een blokje voor vespa gemaakt, en voor een scootercilinder! dus dat is alleen maar beter lijkt mij.
En uit die italiaanse brei kan je toch al aardig wat opmaken.
30 november 2005 om 19:01 #54480Edjuh :
Het is volgens mij een blokje voor vespa gemaakt, en voor een scootercilinder! dus dat is alleen maar beter lijkt mij.Owww, op die manier. Ik dacht al dat er typen Vespa scooters waren die +/- hetzelfde blok eronder hadden zitten als ons. Dat die scootblokken een stuk beter lopen weet ik wel ja :D. (kun je volgens mij nog 180cc’s voor krijgen :D)
Kan er wel iets van maken maar mijn Italiaans is niet zo best :D.
-Albero motore in titanio 2 esemplari costruiti. corsa 44 mm a volani pieni
-Biella recuperata da albero Pinasco
-Carter autocostruito con disco rotante diametro 130mm passaggio x carburatore 37
Die bovenstaande dingen vat ik niet helemaal, iets van titanium gemaakt waar er maar 2 van zijn, ik denk de krukas met een aangepaste slag?
Een biella is volgens mij een drijfstang?
En een carter met roterende inlaat, alleen vraag ik me af wat autocostruito betekend.grz Thijs
30 november 2005 om 20:02 #54481Je zit er niet ver naast!
30 november 2005 om 20:47 #54482Kee, zal ff poging voor jullie wage!
Opgevulde kop, incl. gat van décompresseur.
Compressieverhouding 16,5:1
Cylinder 57,5mm boring(afgeleide van Polinikit voor Vepsa) Spoelpoortdiagrammen herzien, afstand naar uitlaatpoort 38mm.¿
Verlichte 57,5mm zuiger.
Pistonpen in titanium 12mm.Krukas eveneens titanium, waarvan (idd) 2 exemplaren bestaan, 44mm slag, volle wangen.
(ls ’t goed is drijfstang van Pinasco)Carter “automatisch geconstrueerd(Hij bedoelt ws. automatisch CNC gefreesd), vliegwiel diameter 130mm, inlaat v. carb. 37mm.
PVL binnenrotor ontst. vergelijkbaar met kart, en instelbare voorontsteking.Carb. Delll ‘Orto vanaf 28 t/m 37mm.
Aangepast Simo spruitstuk,
en een CNC gefreesd spruitstukkie voor de 37mm.Trasmissione(transmissie;))
CNC gefreesde achterpoelie, aangepaste gradenhoek, aangepast aangrijppunt.
Malossi V-snaar.
Overbrenginen variabel te monteren met verh. 10:1;9:1 of CNC gemaakte tandwielen met 7:1 verh.
Freni (remmen)
Kawasaki vóórremschijf, zwevend opgehangen, klauw kan zowel hori als verti bewegen
Achter ook remschijf……
Meer ken’k er ff nie van make!
En idd, dat cartertje is gewoon voor een Vespa, maar dan ws. met een Gilera scootercylinder……
YOHOOOOOOOO!F*ck Simo!:)!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!30 november 2005 om 21:05 #54483Dank je wel Jaap :D! Iig vette shit dat blok zeg :D.
grz Thijs
1 december 2005 om 05:10 #54484Toch handig af en toe, zo’n spaghetti vreter op de site!!
(geintje Japie!!!)Lijkt me een aardig ( en duur) setup je !! Zal ook best sjouwen willen..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...1 december 2005 om 15:58 #54485mn citta (rvs achterbrug) zonder blok
en twee mooie speed engines
1 december 2005 om 19:23 #54486Wooouuuwwwwww……
1 december 2005 om 22:33 #54487November Rain :
Wooouuuwwwwww……stelt niets voor als het nog niet op een citta zit, he?!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.