Vespa-Ciao.NL
:: vespadrift vespa ciao

Home Forums Perso’s Projecten vespadrift vespa ciao

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespadrift
    Topic starter

Hallo luitjes
      Na lange tijd geen vespa meer gehad te hebben
      Weer aan de vespa
      Ben nog steets aan de simson schwalbe bezig
      Maar As Zaterdag gaa ik een vespa ciao ophaalen moet wel alles aan gedaan worden
      Plannen zijn
      zij inlaat of kick start 70 of 80 cc cilinder met waterkoeling
      uiterlijk licht groen (zoals kawasaki ) witte of zwarte 5 spakers
      ik zal zaterdag als ik hem opgehaald heb foto’s maken
      Zal als het gewardeerd word ook wat foto”s van de simson laten zien die is verlaagd word binnekort gespoten

hoor graag wat julie voor setup met mijn plannen zouden doen

laterzzz

tompiebozzel
      Bijdrager

Als je hem niet voor dagelijks gebruik nodig bent zou ik voor een zij inlaat gaan icm een 46 of 47 mm idd.

Voor dagelijks zou ik een elec kickblok doen met bijv een 43mm DR met doorgetrokken spoelpoorten etc. of een kick speedengine o.i.d maar die zijn moeilijk te vinden en redelijk aan de prijs.

Wacht met smart op de foto’s :thumb

seann
        Donateur

Zo een tijd geen vespa en meteen hele mooie plannen.
          80cc polini is ook goed te gebruiken met het dagelijkse gebruik maar het ligt ermaar net aan wat jij wil koppel of snelheid

Laat de foto’s maar kome:thumb

Vespadrift
          Topic starter

Hier een upje.
            gister de Ciao opgehaald in Hilvarenbeek .
            Hij viel iets tegen wegens een deuk in de tank en een gescheurd frame bij het zadel .
            Maar ja ik ga gwn lekker met het lasapparaat aan de slag .
            Het doel is om het frame echt super sterk te maken overal wat ik kan verbeteren gaat dus ook gedaan worden .
            Hier een paar foto’s hoe ik hem ophaalde .

Vandaag alvast alles er af gehaald en begonen te kijken wat ik moet gaan doen.

Hier een foto van het scheurtje zit aan de andere kant ook

Heb ook nog een kick carter setje opgezocht om te kijken maar heb een rv op het oog
            Maar wil eigenlijk een zij inlaat (iemand iets in de aanbieding )

En hier nog een foto van mijn simson werkplekje met brommers en me citta

Hoor graag wat jullie er van vinden en jullie ideeën

Grtzz

LOU
            Bijdrager

Die ciao heeft nog veel aandacht nodig. Wat zijn de plannen op het motorisch gebied en wat wil je gaan doen met het uiterlijk van de ciao?

Wilk1985
              Moderator

Er zit nog wel wat werk in die Ciao en dat is denk ik zacht uitgedrukt! Maar dat maakt het alleen maar leuker als het wat wordt succes ermee!

Anoniem

Leuk dat je op m’n pm’s reageert ofzo?! :pest
                  je kunt op z’n minst laten weten dat je geen interesse meer hebt?

Vespadrift
                  Topic starter

@tom96 ik was gister heel even druk vandaar dat ik dacht ik reageer morgen wel even ,Lijkt mij heel normaal dat het ong een dag duurt voor rec.

En idd er zit veel werk in de ciao maar daar ben ik niet bang voor
                    ik denk dat ik voorlopig voor een reedvalve met 80 cc en vario en een calibrata ga
                    uiterlijk moet ie fel groen worden zwarte velgen een beetje een race uiterlijk

Heeft 1 van jullie nog Leuken tunning spullen liggen toevallig

LOU
                    Bijdrager

Een zwart met groene ciao is altijd mooi (de mijne heeft namelijk felgroene velgen en een matzwart frame). En met die set-up kun je toch wel een mooie topsnelheid halen.

Anoniem

Vespadrift :
                        @tom96 ik was gister heel even druk vandaar dat ik dacht ik reageer morgen wel even ,Lijkt mij heel normaal dat het ong een dag duurt voor rec.

En idd er zit veel werk in de ciao maar daar ben ik niet bang voor
                        ik denk dat ik voorlopig voor een reedvalve met 80 cc en vario en een calibrata ga
                        uiterlijk moet ie fel groen worden zwarte velgen een beetje een race uiterlijk

Heeft 1 van jullie nog Leuken tunning spullen liggen toevallig

snap ik enigzins, maar toch raar van mijn kant als ik je paar x online zie, en geen reactie ontvang.
                        ik zie hem wel tegemoet dan? :thumb

Martino
                        Moderator

Zo te zien heb je een old timer Ciao. Er zullen er vast een aantal zijn die het zonde vinden hier allerlij bewerkingen op toe te passen en niet in ere te herstellen. Ik zie dat je ook een zij-inlaat of RV zoekt en andere tuningsspullen. Je kan altijd een advertentie openen met de tuningsspullen die je specifiek zoekt.

Wilk1985
                          Moderator

Wat Martino zegt is zeker waar, toen je vroeg naar een tip voor plannen was het eerste wat ik dacht ook helemaal origineel maken 🙂

Maar toen las ik over je tuningsplannen en dat gaat niet echt samen met een oldtimer in ere herstellen? Of wel? Wees creatief 🙂

Wil je hiermee een beetje verantwoord harder als 60 rijden zal je zeker moeten gaan zagen slijpen en lassen en dat vind ik echt zonde van een oldtimer, maar het is jouw brommer!

Vespadrift
                            Topic starter

Haha tjaa is wel zonde als er iemand is die dit om wil ruilen voor een vespa ciao even compleet en dan nieuwer kom hem maar omruilen hoor 🙂

Helaas staan er weinig ciao hier in de buurt en was dit de enige die ik een beetje in de buurt was dus deze gekocht
                              maakt mij totaal niet uit als het maar een ciao is
                              Dus voel je je geroepen om hem om te ruilen kom maar ophalen

En idd ik besef dat als ik dit frame wel gebruik dat ik flink moet haken en zagen als ik dit frame gebruik wil ik vanaf de tank ,De brug zeg maar alles van 5 mm dik staal opnieuw lassen en maken en alle lassen opnieuw sterker gelast worden

en ik zoek eem simonini of andere zij inlaat of een kick rv of evo !als het maar geen zelfbouw is wil wel goed spul
                              en een 46 mm pincaso cilinder met mw vollewangen kruk
                              en een vario maar daar moet ik me nog in verdiepen

Hoor graag welke idee jullie nog hebben
                              Grtzz

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.