Vespa-Ciao.NL
:: VespaAvanti’s Vespa’s

Home Forums Perso’s Projecten VespaAvanti’s Vespa’s

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 340)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Topic starter

Andree: Rollerbank is in de praktijk niet zo betrouwbaar als op de straat heb ik gemerkt, zit vaak toch wel wat verschil in.
      Maar je hebt gelijk dat ik maar een hele kleine kans maak om je er uit te boeken:lol

Edjuh: Dat gaat helemaal goed komen, binnenkort gaat hij in elkaar, ik hoop stiekem toch wel op een 105 GPS:duivel

speedbuxy
      Bijdrager

Een roller bankje meet altijd wat minder dan de echte snelheid dit heeft met wettelijke marges te maken.
        Maar daarom kan je er in dit geval wel een vergelijk test mee doen, want als jou brom thuis bv niet over de 2kw heen wil draaien dan weet je ook meteen dat ie langzamer is als mijnes;)
        Dus zet hem eens op de bank zou ik zeggen:thumb

Daan777
        Moderator

Haha, draai er maar omheen.. race gewoon een keertje tegen elkaar!

VespaAvanti
          Topic starter

Waha:P

Ga jij met je volle gewicht op het zadel zitten Andree, voeten op de stepjes dus?;)

speedbuxy
            Bijdrager

Jups ik meet niet anders:thumb
              Dus je hebt zelfs al een voordeel als veder gewichtje:D

@daan
              Dat raceje ga ik niet uit de weg:thumb
              Sterker nog ik weet gewoon al dat m,n ciao hem weer dik gaat boeken maar ik weet dat liever morgen al dmv even banken.
              (komt het voor stephan ook niet zo hard aan:D)

VespaAvanti
              Topic starter

Haha, eat my dust:pest

:lol

VespaAvanti
                Topic starter

Vandaag de Ciao ff op de roller gezet, hij draait nét wat over de 2 Kw heen:thumb
                  Dat had ik dus echt NIET verwacht van een standaard 46 polini!=)
                  Met de CP er in draaide hij namelijk met moeite krap aan 1,5 KW.
                  CP-Vervanger POWER dus:rules

Daarna het perfect lopende blokje er maar af gehaald om plaats te maken, voor een andere, logisch he:P

Heb het blokje vandaag in elkaar gezet, dit is de setup:

-KickstartPoliniEvolutionEngine:rules
                  -Volle wangen mazu kruk (omgebouwd naar kick)
                  -19mm PHBG
                  -Malossi Filter
                  -46 Pinasco, uitlaatkanaal wat vergroot en boosters doorgeprikt
                  -Pinasco vliegwiel
                  -Simo Racing

Voor de rest is het gewoon dezelfde variooverbrenging als met het andere blok, alleen wat zwaardere rollen vanwege het inrijden.

Hij loopt wel al, alleen trekt hij voor 99% zeker valse lucht:con
                  Anders ligt het mischien aan het door Arvid getunde menbraamplaatje, die gaat namelijk SUPER soepel open, iets TE soepel als je het mij vraagt.
                  Maargoed, het zal wel aan de carters liggen waarvan de centreerrand af is:con

Hopelijk heb ik minder leedt met dit blok dan met het andere.
                  Foto’s van de carters volgen nog, heb ik toch nog ff wat beter afgewerkt, aangezien Arvid daar niet echt de tijd voor heeft genomen:?

Meer volgt:thumb

Daan777
                  Moderator

Oeh dat is minder nice.
                    Nou succes met het opsporen van het addertje! :thumb
                    En pomp anders gewoon weer het 80polini blok eronder voor de N-H toer 😉

ArvidW
                    Donateur

Dat membraamplaatje is met 0.3mm idd bijna de dunste uit de polini reeks maar dit was volgens Twins de beste keuze voor dit blok.

Heb je de carterboutjes als laatste pas aangedraaid? (dus pas na montage cilinder en carburateur)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

Daan777
                      Moderator

Ja dat heeft hij.
                        Anders wil er op de voet van het carter nog wel eens een ‘overgangs’ randje ontstaan.
                        Door eerst de cilinder vast te draaien draaien de helften in de goede positie.

Dat bedoelde je toch?

ArvidW
                        Donateur

Ja, al helemaal als je geen centreerring meer hebt.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

adriaan
                          Bijdrager

echt dikke respect voor jouw met deze winter gewoon buiten sleutelen!:thumb
                            Ik dacht dat ik het koud had met mijn veltschuur.

VespaAvanti
                            Topic starter

Cilinder heb ik idd eerst aangedraait, toen de carterbouten pas, hij zit nu 100% recht op elkaar.
                              Sorry voor m’n wat botte uitspraken hierboven Arvid, had het ff gehad aangezien ik dacht dat dit Evo nummer 2 zou worden die ellendig zou gaan doen:con
                              Maar dat is dus waarschijnlijk niet zo, want!:

Vandaag ff een andere carburateur er op gehangen, en jawelhoor, hij loopt nu ook stationair:thumb
                              Hij heeft alleen wel een heel klein beetje het ”RV-verschijnsel”, dat het dus bwhoop gaat als je hem in één keer open draait.
                              Ik denk zelf dat dit komt omdat hij nu getuned is, waardoor de huppeldepupsproeier (ben ff de naam kwijt:P) te klein is.
                              Zeer binnenkort daar maar eens één maatje groter voor regelen en kijken wat hij doet:thumb
                              Heb het ook al geprobeerd door het clipje wat omlaag te zetten (normaal één na bovenste, nu twee na bovenste) dat werkt wel alleen loopt hij dan onderin niet fijn, heb dan steeds het ”prrrrrrrrrrr” (teveel benzine) geluidje.
                              Denk dat het wel goed gaat komen voor de NoordHollandTour hoor Daan, deze MOET gewoon sneller zijn dan het 46 Poliniblok, kan bijna niet anders:duivel
                              Thanks Adriaan, gewoon dikke jas aan en net alsof doen dat je je hand WEL nog voelt:lol

Daan777
                              Moderator

Aight, dat is VERS stephan:)
                                Nou mij maakt het allemaal toch niet meer uit want je boekt mij toch wel ziek. (zolang m’n RV nog niet compleet is :duivel)

VespaAvanti
                                Topic starter

Die boek ik er ook uit aangezien ik minder weeg:P

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 340)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.