Vespa-Ciao.NL
:: VespaAvanti’s Vespa’s

Home Forums Perso’s Projecten VespaAvanti’s Vespa’s

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 340)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

VespaAvanti :
      Op dit moment is dat ook het plan Martino:thumb

Wijs besluit want een evo rijd gewoon lekker en toch een stuk zuiniger dan een zij inlaat:thumb

Wilk1985
      Moderator

De Grillo en SuperBravo ken ik, ben benieuwd naar de oranje Ciao! Ga het zien volgende week zondag!

Maar eigenlijk zou ik je ook wel graag op de Porter aan de start zien verschijnen!!

VespaAvanti
        Topic starter

Vandaag na lang wikken en wegen de KickEvoEngine nog maar eens onder het stof uit gehaald.
          Heb deze destijds gekocht van Michel (is inmiddels al lang niet meer actief), hij had het blok laten tunen door ArvidW.
          ArvidW heeft de cilinder getuned, maar ook het carter, de spoelpoorten en het inlaattraject is zeer veel groter dan normaal.
          Michel heeft nooit met het blok gereden, toen ik het had was het voor geen mogelijkheid af te stellen,
          De getunde 80 polini ratelde als een malle op top, dit bleek later pingelen te zijn, ook was hij onderin de toeren niet af te stellen.

Later heb ik er een 46 pinasco op gezet, deze wil wel aardig lopen, kreeg hem alleen nooit onderin lekker lopend, dit is tot op de dag van vandaag niet anders:con

Wat doet het wel en wat doet het niet:

Rijdend is het prima te doen, enige jammere is dat hij na het uitkomen van een bocht even heel erg kort 4-takt, net na het opendraaien van het gas.
          Stationair loopt hij gewoon NIET, onder een bepaald toerental loopt hij heel even stationair, om vervolgens langzaam te gaan smoren, het lijkt net of hij steeds minder benzine krijgt,/een te kleine sproeier heeft, zo klinkt het in ieder geval.
          Gelijk het gas vol open trekken klinkt het ook net ofdat er een te kleine sproeier in zit. bwhoooop dus.

Kortom: onderin te arm en wil niet stationair, bovenin goed, middengebied te rijk

Weet iemand wat ik hier nog aan kan doen?
          Verschillende sproeiers en gasnaald en/of luchtschroef standen lost het probleem niet op.
          Graag jullie mening!

Lennaert
          Sleutelbeheerder

Zo dat is inderdaad behoorlijk stof afblazen van je perso Stefan ;).

Ga je hiermee de sluis tot strand tour rijden?

Zelf durf ik je geen antwoord te geven op je vraag alleen als ik lees dat het blok getuned e.d is vraag ik mij af of er niet ergens een klein mini gaatje gekomen is wat stiekem jou problemen veroorzaakt..

pepko
            Donateur

Wat voor carburateur heb je? (heb je al een andere geprobeerd?)

Sluit je membraan goed?

Wat voor krukas zit er in? misschien verlies je veel carterdruk omdat alles zo veel groter is vergeleken met “origineel”?

Ik loop ook maar wat te raden, maar misschien kan je er wat mee.

Gr. pepko

arvid13690
              Bijdrager

Mijn post is weg? Of is er iets fout gegaan? :p
                Nja wat pepko zegt zij ik ook, ik denk dat je inlaat nu zo groot is dat hij te veel mengsel/lucht doorlaat.
                En ja heeft hij valse lucht ergens? Zit je keering nog netjes op zn plek?
                Ik durf zo ook niks te zeggen, hopen dat je hier wat mee kunt.

Gr Arvid

Tis altied moar eem!

speedbuxy
                Bijdrager

Het doet mij denken aan de problemen die ik had met mijn 48mm Simo blokje.
                  Bij mij was het toen een net wat te grote sproeier en een combo van wat te zwaar vertand.
                  Maar een filmpje zou natuurlijk het beste wezen, want wat jij bwhooop noemt kan een ander ervaren als bwoap en dan loop je langs elkaar heen qua denk wijze of oplossing.

Martino
                  Moderator

Als je toch bezig gaat met het beeld materiaal in de vorm van een filmpje, heb je misschien ook niet wat foto’s van de carters/tuned en dan met name ook het membraam?

Coopering
                    Bijdrager

I build a similar engine a short time ago. you can see pictures at http://www.vespaciao.blogspot.de by the way.

I have a 90 mainjet, a Malossi “Ansaugtrichter”, so its like driving without a airfilter.
                      A 45 “Nebendüse”, the smallest one and the choke jet isnt important. dont know which size. the needle is a w12 with the clip on top and the airscrew on the side is about 2 full turns out.

Runs just perfect, with Gianelli Fire and 10,5 Vario between 85 and 90 kmh GPS.

Maybe this helps you. As I have seen, my mopeds are running more rich where you live than here. because i live near to the seaside.

Good luck!

VespaAvanti
                      Topic starter

Bedankt voor de reactie’s.
                        Ik heb het er nu zo ver uit dat er mee te leven valt.
                        Wat heb ik gedaan:

-Luchtfiltergaas vervangen door een strakgetrokken stukje panty
                        -sproeier 86
                        -luchtschroef 2 slagen uit
                        -er zit zo’n klein kort sproeiertje in, die heb ik van maat 50 naar maat 55 gedaan, geen idee waar dat ding voor is, maar het lijkt te werken:lol

Hij loopt nu redelijk stationair en pakt redelijk mooi op, in het midden gebied is het 4-takten ook teruggebracht tot een mee te leven niveau.
                        Dit zal ook mede komen door een rode drukveer en witte trekveren in de achterkoppeling.
                        Het is wel echt een jankert geworden nu:lol

Martino: Foto’s van het carter zal ik moeten zoeken, die zullen ergens goed verstopt op een oude pc of externe harde schijf staan.
                        Menbraam heb ik er niet in zitten, heb dat eerder geprobeerd maar daar was totaal niet meer te rijden.
                        Film materiaal ben ik te lui voor, dat zullen jullie zondag moeten bekijken in real life:thumb

pepko
                        Donateur

De kleine sproeier is zeker de stationair sproeiert?
                          Mooi dat het nu grotendeels verholpen is!

Alvast een fijne tour gewenst. :thumb

VespaAvanti
                          Topic starter

Ik neem idd aan dat dat de stationair sproeier is, binnenkort maar eens een maatje 60 kopen, mischien ben ik dan helemaal van het gedoe af:thumb

Martino
                            Moderator

Menbraam heb ik er niet in zitten, heb dat eerder geprobeerd maar daar was totaal niet meer te rijden.
                              Film materiaal ben ik te lui voor, dat zullen jullie zondag moeten bekijken in real life

Wat gaat hier niet helemaal goed. 😕 😀

speedbuxy
                              Bijdrager

Blijft toch een beetje een Limburger door gewoon beun style zonder membraan rijden en dan aan ons vragen waarom het wat minder loopt:D

VespaAvanti
                                Topic starter

Voor de autisten onder ons:
                                  ”Menbraam heb ik er niet in zitten” -> het getunde menbraam.

DUH!:pest

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 340)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.