- Dit onderwerp bevat 339 reacties, 57 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 7 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 oktober 2011 om 20:52 #490212
Thanks!
Yeps, standaard 43 DR Evo
3 oktober 2011 om 21:15 #490214Avanti “komt op vespa-ciao he!”
Jordy ” Ach maakt niet uit”ghehe, goed om je weer eens te zien hier.
Erg mooie score en blokje klinkt ook erg mooi, maar wat haalde je nou met deze setup zonder zij-inlaat?
Dat was volgens mij ook geen misselijk makende score.3 oktober 2011 om 22:14 #490216Raar dat het op de weg niet lekker loopt, want hij hoort zoals mike ook al aangaf spat zuiver

En voor een standaard DR evo vind ik dit trouwens ook een hele nette score
3 oktober 2011 om 22:23 #490217Blokje hoort ook zeker niet verkeerd

Met getuned standaard carter en getunede DR Evo haalde ik 1,8 Kw,86 GPS Maarten.
Dit blokje met zij-inlaat is nu met een 100% standaard DR Evo, zo uit de doos, de prestatie’s stond ik ook echt van te kijken Andree, ben echt benieuwd wat het wil doen nadat hij getuned is naar 26 flens!
Stiekem hoop ik met mijn gewicht dan ook in de buurt van de magische 100 te kruipen=)4 oktober 2011 om 09:59 #490220VespaAvanti :
Stiekem hoop ik met mijn gewicht dan ook in de buurt van de magische 100 te kruipen=)Ik denk dat dit dan heel goed mogelijk moet wezen

Zou wel vet zijn om dat even met een 60cctje neer te zetten
6 oktober 2011 om 13:48 #490254UPDATE:
Heb weer ff op de roller gestaan, met Simo koppeling scoort hij nu:Simo Calibrata: 2,0 Kw
Proma Circuit: 1,8 KwEcht een stukje minder dus voor de proma, hij blijft gewoon hangen en laat niet meer toeren door.
Zo zie je maar wat pijpjes kunnen doen, je kunt ze niet onderling vergelijken als je de setups ook niet naast elkaar legt.
Want zoals Andree al aangaf scoort de Proma CC op andere setups weer stukken beter dan de Calibrata.
Achja, Vespa’s, blijft raar spul:conHij rijdt daarintegen met Simo koppeling en Calibrata nu wel vrij aardig, hij boekt um nu wel goed door
6 oktober 2011 om 14:03 #490255
Waarom?Op de weg deed ie het eerst minder goed las ik maar op de film klonk het al veelbelovend. Mooi dat je Simo blokje nu lekker loopt
De uitlaatjes verschillen behoorlijk per setup, zo presteerd de Proma Cannon bij mij zowat gelijk aan de Calibrata en trekt zelfs harder:? En dit terwijl gezegd word dat de Proma cc weer een stuk sneller is dan de cannon, zo zie je maar. Ben zeer benieuwd naar de grillo en hopelijk binnenkort weer even de 11steden touren
6 oktober 2011 om 14:30 #4902562,0kw blijft nog steeds een hele nette score voor een orginele dr

Dit zet de Dr wat mij betreft meteen bovenaan in de lijst van best money can buy
En qua uitlaat vind ik jou proma nou ook niet echt meer goed test material:D
Ding is vet oud en dat maakt uit voor de performances.6 oktober 2011 om 20:13 #490264Max: Vespa’s blijven gekke dingen, zo zie je dat het met de uitlaten hetzelfde verhaal is:D
Binnenkort moet die 11-steden echt eens gereden gaan worden ja, wil hem wel eens opentrekken voor langere tijd
Andree: Bij mij was het al de beste prijs/prestatie/kwaliteit cilinder, en nu helemaal

En hoe weet jij met welke Proma ik rijdt?:D
Heb dr denk ik wel 5, m’n omgelaste naar 26mm flens is inderdaad zo oud als de nacht, maar de pijp die ik er nu onder had was gewoon een nette hoor, dezelfde als onder m’n Evo Ciao hing, die pijp is gewoon als nieuw als je het vet aan de buitenkant er af poetst. Kwa prestatie’s is die dus gewoon goed.6 oktober 2011 om 23:38 #490268VespaAvanti :
En hoe weet jij met welke Proma ik rijdt?:DNou gezien jij altijd met rommel rijd was het gewoon een open gok:pest:D
Nee zonder gekheid er moet wel iets mis zijn met je meting of CC, want de eigenschappen van de calibrata geven namelijk ook aan dat hij op top wel iets moet laten liggen tov de CC.
Want met uitlaten moet je net zoals bij uitlaatpoort tuning keuzes maken of je snel wil trekken met minder top, of minder optrekken en een hogere top.Pijpjes zoals de cc en de fire hebben bv allebij een redelijk dip en zetten daardoor ook iedere uitlaat test hoge scores neer, want die dip geeft aan dat hij zich waarschijnlijk op hoge toeren thuis zal gaan voelen.
Maar de calibrata heeft bv geen dip wat aanduid dat ie op top waarschijnlijk wel wat moet laten liggen.
En naar mijn mening doet ie dat ook wel, ook al is dat maar 0,2kw:D
Trek anders je demper eens van je CC? deze begrenst de boel als eerste als de uitlaat ouder word, en daarbij de calibrata rijd orgineel ook zonder demper:haha7 oktober 2011 om 14:43 #490279Toch blijf ik bij mijn punt, uitlaten kunnen per setup altijd wel iets verschillen.
De Proma trekt onderin ook harder dan de Calibrata op deze setup, wat op andere setups zeker anders is!
Vraag mij niet hoe het kan maar ik constateer dit alleen, wederom, Vespa’s zijn raar:P4 juli 2013 om 16:16 #492387Jaja, een update! Wel een saaie want geen foto’s 🙁
Ik heb weer wat motivatie gevonden wat begon met de oranje Ciao, na 2 jaar stilstand de evo nog eens geprobeerd!
Voorheen heb ik zoveel gezeik gehad met een irritant dipje dat ik er moedeloos van werd en hem aan de kant heb gezet.
Nu de cp vervanger er terug in gezet, 1 op 9,5 naaf ipv malossi, calibrata ipv proma cc en hij loopt voor zover het nu lijkt weer top 🙂Daarna de Grillo voorzien van poulie en een Proma cc.
Nieuwe 80 poulie, zeer net snaartje en een simo koppeling.
Resultaat: slippende snaar vanaf de boost, met geen mogelijkheid te spannen, wtf???
Binnenkort eens een belg proberen, die is net een tikkie groter dus meer weerstand en minder kans op slippen.
Die ik vandaag niet meer want ben gespot door de politie zonder helm :p4 juli 2013 om 16:22 #492388Zozo, de oranje toerbuffel maakt zijn rentree.
Dit is toch wel de brommer die jou het beste paste. Leuke gasreactie ook met die evo altijd. Ik zal je graag hierop zien toeren tijdens de Limbotoer.4 juli 2013 om 16:38 #492389Op dit moment is dat ook het plan Martino
4 juli 2013 om 17:51 #492392Hey Stephan, eindelijk weer eens een tourtje op het oranje gevaarte dus. Goed bezig

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.