Vespa-Ciao.NL
:: VespaAvanti’s Vespa’s

Home Forums Perso’s Projecten VespaAvanti’s Vespa’s

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 340)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

portlock
    Bijdrager

Hij draait wel erg laag ja, heb ik ook nog nooit voor mekaar gekregen. 😛

VespaAvanti
      Topic starter

Thanks allen:thumb
        Goed afstellen is het halve werk, hij loopt nog niet helemaal optimaal maar dat gaat zeker goed komen.
        Heb net onafgesteld al ff snel een testritje gemaakt, ding trekt en loopt nu al harder dan z’n voorganger met getunde cilinder dus dat gaat helemaal goed komen:thumb

VespaAvanti
        Topic starter

Heb al wat liggen afstellen maar loop nu tegen het volgende aan:

Sproeier 86 smoorde onderin en liep bovenin wel lekker, sproier 88 smoort onderin niet meer maar stottert dus bovenin als een gek, als ik rustig het gas opendraai trekt hij um tot nét over de 1,8 KW heen, als ik dan weer volgas geef valt hij terug naar 1,4 Kw.
          Gas terug en hij loopt weer op tot 1,8.
          Ik denk zelf dat het aan het luchtfilter zou kunnen liggen, en dan vooral het gele filtermateriaal wat ik gebruik (orgineel Yamaha FS1 element van JMPB passend gemaakt in Malossi filter)
          Nu schiet mij ineens ook te binnen dat m’n Ciao op dezelfde manier stottert en inhoud alleen dan veeeeeel minder, deze heeft hetzelfde filtermateriaal sinds nog niet zo heel lang:o Al liep die ook al slecht voor ik dat spul in het filter stopte maar het speelt zeker mee als dit het probleem bij de Grillo zou zijn.

speedbuxy
          Bijdrager

Het hoort alsof hij op het laast 4takt en dus een wat te grote spoeier heeft.
            Wat zegt de kleur van de bougie naar een tijdje roller of rijden met zo best mogelijk rij gedrag?
            En filter materiaal zou ik me niet druk over maken, zeker niet als het erkend spul is voor een bepaald merk.

VespaAvanti
            Topic starter

Bougie heb ik nog niet naar gekeken.
              Het is idd een soort van 4-takten, alleen als ik kleiner ga kwa sproeier gaat hij onderin weer smoren, het bekende BWHOOP geluid.
              Toch ben ik eigenwijs en begin ik met ander luchtfiltermateriaal:D
              Maar thanks voor het meedenken Andree:thumb

Mike
              Bijdrager

Lastig te zeggen inderdaad, een te grote sproeier lijkt hij mij inziens toch te mooi voor in toeren te klimmen. Ik denkd at ie dan juist onderin veel meer moet verzieken.

mag aannemen dat je al wat gesjoemeld hebt met je gasnaald?

maar weer aan de andere kant zou je zeggen dat je sproeier juist kleiner moet. Een evo met een 46mm zit doorgaans op een 84 a 86 sproeier. Dit is een 43mm DR.

naja probeer wat af, je komt er wel uit.. wellicht dan ook meteen met je Evo ciao

Mike

VespaAvanti
                Topic starter

Ja zo zat ik dus ook te denken Mike, je hebt dan eerder dat hij onderin begint te fucken dan dat het bovenin zit.
                  En kwa sproeier zit ik opzich niet verkeerd, Max rijdt geloof ik ergens boven in de 90 kwa sproeier met zijn 46 Pina, zij-inlaatjes hebben gek genoeg een grotere sproeier nodig dan een Evo Engine of ReedValve.
                  Ook is dit een 20mm carb ipv een 19, dus dat scheelt ook alweer een tikkie.
                  Ik ga dr morgen (heb vandaag geen tijd vanwege een feestje) gewoon mee verder en dan komt het vast goed:thumb

speedbuxy
                  Bijdrager

Een iets te grote spoeier begint juist pas te focken op 75% van het max motor vermogen.
                    Als ie onderin al meteen zou 4takken is de spoeier gewoon way to big.
                    Maar ik denk ook niet meteen dat dit je probleem is hoor, ook al hoort het er wel naar.
                    Bougie lezen bied in deze de uitkomst:thumb

VespaAvanti
                    Topic starter

UPDATE:

Bougiekleur is goed, eerder zelfs wat te arm.
                      Orgineel luchtfiltergaas er in gepropt, stotteren minder.
                      Toen zonder, weg stotteren:thumb
                      Dit geeft 2 Kw met Simo Koppeling en het volgende resultaat met Belg:

Mooie score toch
                      Alleen brengt hij het raar genoeg totaal niet over op de weg, vanaf ongeveer 75 begint hij heel hard te trillen en trekt hij um niet verder door dan max 80/85.
                      Morgen maar eens met de Simo op de weg testen, kijken wat dat doet, en daarna mischien eens met Proma CC.

Mike
                      Bijdrager

Hele nette score. Echt netjes!
                        :thumb
                        Gek dat je het niet op de weg krijgt.

Heb je op de rollerbank geen trilling erin?
                        Wat voor krukas gebruik je nu?

Mike

VespaAvanti
                        Topic starter

Thanks Mike:thumb
                          Op de rollerbank trilt hij niet meer dan met andere setups die het wel over brengen op de weg.
                          Zit nu een standaard snor krukas in, volle wangen, nergens voor nodig:D
                          De cilinder is ook nog steeds een standaard DR Evo met 22mm flens, Jord gaat weer wat draaiwerk verichten voor me zodat deze cilinder ook mooi een 26 flens kan krijgen, dan gaan we nog eens kijken wat het doet:thumb

Mike
                          Bijdrager

oke. en trilt hij ook met de simo koppeling op de weg?

die geft namelijk iets minder vermogen zoals je zelf aangeeft.
                            kan namelijk ook een lagertje in je bromnaaf zijn.

dus daarom ben ik benieuwd wat ie met iets minder vermogen doet

Ik vind je blok namelijk veel te gezond klinken om een euvel in op te merken wat zoiets zou veroorzaken…

Mike

VespaAvanti
                            Topic starter

Met Simo had hij het eerst niet, had nog geen meter gereden toen hij eenmaal netjes liep en toen prakte ik de Belg er al op.
                              Morgen dus maar eens een wegtest met de Simo.
                              Denk dat ik dan over ga stappen op vario, kijken wat dat doet.

Mike
                              Bijdrager

Ook leuk ja:)

Nou veel succes.
                                Ik hoop trouwens ook dat dit probleem oplossen je ook inspiratie geeft bij je Ciao met Evo blok.

Die liep ook altijd netjes!

Mike

Tonni
                                Moderator

Loopt zeker leuk man! Zeker niet slecht voor een DR (toch?)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 340)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.