- Dit onderwerp bevat 339 reacties, 57 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 7 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 september 2011 om 15:27 #490107
Waarom?Dat schiet al lekker op

Dat er in de Polini zuigers scheurtjes ontstaan is agemeen bekend maar dat de stukken er ook echt afbreken is voor mij helemaal nieuw. Dan zal ik Heico(banaan12) ook maar even aanraden een nieuwe te scoren want hij rijd dit hele seizoen al met een gescheurde polini zuiger. De poorterij in het carter ziet er goed uit en snap niet wat hier bescheiden aan is, meer heb je niet nodig lijkt me? En dat je schroefdraad bloot komt te liggen ontkom je idd niet aan, gewoon even wat locktite aan de boutjes
30 september 2011 om 15:27 #490108Haha idd, het zij-inlaat virus slaat toe!
Wat krijgen we hierna, gewoon std. snor cartersetjes of de 4 tapjes. :pZiet er goed uit Avanti!
Als het eenmaal rijd heb je wel genoeg wind om af te koelen. 😀30 september 2011 om 15:38 #490109Goed werk en inderdaad snel gedaan!
wat is dat toch met die std Citta kop iedere keer?:P
Of heb je die iets gevlakt?Mike30 september 2011 om 17:55 #446026Mooi blokje, toch altijd weer een verrassing hoe zo’n zij-inlaat gaat presteren
30 september 2011 om 19:41 #490112goed bezig kerel
ben zeer benieuwd hoe hard dat gaat lopen6:duivel poeli of vario ?:con suc 6
30 september 2011 om 19:44 #490113
Spulleke!Jordy, hij begint met PouliePowerrrrrr!:D(zeg het maar op zijn manier) maar hij wil vario nog wel uit testen.
30 september 2011 om 21:22 #490121Thanks allemaal

Dat ik zij-inlaat ga rijden staat trouwens al jaren op de planning, alleen nu is ineens iedereen sneller dan mij dus dat heeft me er toe gezet om het eindelijk eens op te bouwen:lolMike: Die kop gebruik ik omdat de Proma CC daar makkelijk bij past, kan je hem voor mooi vast zetten.
Max: Zou ik wel ff doen idd voordat Heico straks een ontploffende zuiger heeft:|
Andree: Ik begin gewoon weer met dezelfde overbrenging, daarna ga ik eventueel wat zwaarder en daarna komt de tuning naar 26mm flens, dus mooi veel testmateriaal
En ik mag met trost vertellen, hij loopt!

Was wel een heel gedoe, eerst moest het gat in het frame nog, dit zat flink tegen want moest steeds maar groter terwijl ik dacht dat ik er wel was:D
Daarna ff afgelast, alles netjes bijspuiten en goed doorlassen doe ik nog wel…..ooit:P

Toen kon het blokje er eindelijk onder, had een heel gekloot met de boutjes die scheef in het cartertje wilde gaan, dit heeft echt 15 min geduurd omdat ik bang was de zaak dol te draaien.
Daarna moest er nog wat aangepast worden om de carb passend te krijgen, dit is nog niet optimaal maar het is vast genoeg voor een eerste run.
Daarna bleef de gasschuif steeds haken in de nieuwe 20mm carb. echt een heel gekloot met massa’s olie voor ik hem smooth glijdend had.
Heb de schijf ook nog even opgeschuurd en daarna met waterproof om hem nét wat kleiner te maken zodat het blijven hangen weg was, dit hielp wel een stuk.
Daarna paste de uitlaat niet gelijk en ga zo maar door.
Maargoed, foto en vast een filmpje

beetje donker maar het is in ieder geval al iets:D
Puntjes op de i zetten komt nog, maar als ik eenmaal begin wil ik ook dat hij loopt ook:P
Ik doe er in 99% van de gevallen maximaal 1 dag over van begin opbouw tot de eerste start, kriebelt gewoon te hard om het te zien lopen:lol
En nu snel naar buiten om dit op te ruimen:

Primitief maar zo bouw ik m’n brommers:lol
30 september 2011 om 21:30 #490123lekker bezig:).
zo te zien lig jij ook altijd buiten op de grond:P ik word daar af en toe helemaal gek van:con.
nu nog een filmpje waar je even volgas rijdt:D.30 september 2011 om 21:32 #490125
Spulleke!Haha nice

Stoel was zeker nodig voor een beetje ouwe noesterige te zijn?:P
Maar klink al wel nice maar morgen verwacht ik toch wel een filmpje met beeld van je brum:boos:D
Anders gaan er toch ernstige dingen gebeuren:duivel(met een blok wat plotseling verdwijnt ofzo:D)30 september 2011 om 21:32 #490126Thanks.
Ja word er vaak at gek van, als het ineens gaat regenen bijvoorbeeld:con
Maar full speed movie komt nog wel hoor:DSpulleke: Die stoel staat daar per toeval, al heb ik dr ook wel ff op gezeten met tunen hoor

Een vervolg komt morgen nog niet, zal de waakhond loslaten zodat die wat te eten heeft als je me blok probeerd te jatten:pest:P30 september 2011 om 21:36 #490127
Spulleke!Dan zul je er toch eerst eentje moeten kopen :P:pest
30 september 2011 om 21:47 #490128Jij wilt niet weten wat ik hier in de schuur heb zitten spulleke:P
HEULE grote gevaarlijke!30 september 2011 om 21:58 #490129
Spulleke!Maybe wil ik dat inderdaad wel niet weten al die ransbolsie die je hebt liggen:kots:pest
1 oktober 2011 om 00:06 #490135Hoort al nice

Maar dat we nu masaal simo zij inlaat gaan rijden wil niet zeggen dat er ook z,on simo geval bij moet:pest:D1 oktober 2011 om 07:28 #490137cool, the stable low rev “Standgas” is perfect

I never got that on my engines.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.