- Dit onderwerp bevat 339 reacties, 57 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 7 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 september 2011 om 12:09 #489805
Ik denk dat ik mijn brom maar gewoon remote control maak en zelf de toer anuit de auto meerijd:D
Maar dames zonder gekheid met de plannen die ik heb staan gaat het dieeten en aero pak echt niet helpen, dus koop voor dat geld maar gewoon wat lekkers:D15 september 2011 om 13:45 #489808
Waarom?Buxy style:lol
15 september 2011 om 13:53 #489810Jonge nou verraad je m,n plannen:haha
15 september 2011 om 16:32 #464109Waha, ik zie het al voor me:lol
30 september 2011 om 09:18 #490096Vandaag is het wederom stralend mooi weer, en heb een dagje niks te doen, mooi tijd om het zij-inlaatblokje in elkaar te knallen

Eerst had ik een nieuwe SE gepakt, het groot carterdeel wilde ik gaan gebruiken voor dit blokje, op dit carterdeel paste het Simo deel niet zo lekker en vond het toch vrij zonde omdat ik dan met een los klein SE carterdeel zou blijven zitten.
Dan maar optie twee

Dit blokje is het ex blok van de vroeger ”wereldberoemde” Citta van J@pie van http://www.vespafreaks.nl (site is inmiddels ook weg zag ik). Hier zit een mooi zo goed als nieuw groot SE carter op, en aangezien het blokje toch slecht loopt vanwege een veeeel te ver getunde kruk is dit een mooie donor

Dan krijg je dit:
Tot mijn grote verbazing was het bij dit carter wel plus and play, carters vallen netjes op elkaar

Nu zit ik wel even in dubio welke cilinder ik moet gaan gebruiken, 43 DR Evo is eigenlijk de planning, alleen zag ik toen weer m’n 46 Polini die door Arvid getuned is met 26 Flens.
Deze wilde op de getunede KickstartEvoEngine waar hij door Arvid eigenlijk voor getuned was voor geen meter lopen, pingelen als de ziekte wat ik ook probeerde en onderin gewoon alleenmaar stotteren.
Probleem is ook dat hier een getunde Polini zuiger bij zit (extra gaten), nu ben ik al niet zo kapot van Polini zuigers omdat ik weet dat ze scheuren na een tijdje, laat staan wat een getuned exemplaar doet.
Eigenlijk moet ik even een ander 46 zuigertje hebben dan durf ik het wel aan, maar denk dat ik nu in eerste instantie toch voor de DR Evo ga
Al blijft die Polini zeer nice:

Maargoed, eerst de boosters maar eens in het Simo carter leggen en de rest van de mikmak, word vervolgd

30 september 2011 om 09:36 #490093aahh, new Grillo Engine? =)
Or for the Tiffy :rules
30 september 2011 om 09:49 #490083100% Tiffany

Haha, no Grillo Powerrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!
120 km/h!=):P
MOPMOP!!!!!
30 september 2011 om 09:54 #490097
Waarom?Kijk, dat zijn berichten

Mooi dat je nu een carterdeel hebt dat netjes aansluit. Over de extra gaten in de polini zuiger zou ik me niet zo’n zorgen maken. Dit is dan wel een redelijk afgetrapt exemplaar maar deze zuiger heeft zich nu al weer 3jr bewezen en rijd nogsteeds geweldig hard op m’n ciao.

Erg mooi cilindertje van Arvid en zou het zeker eens proberen;)
Succes vandaag
30 september 2011 om 09:58 #490098
Spulleke!Dat is zijn zeer mooie Spullekes!
30 september 2011 om 11:20 #490099Naiz stephan dat mot wel lopen lijkt me! Pulley of vario is de vraag 😀 ?
30 september 2011 om 12:49 #490100@Max: Ik heb meerdere verhalen gehoord van kapotlopende Polini zuigers, en het zelf ook meegemaakt.
Op m’n Evo engine onder de Ciao had ik in het begin een 46 Polini, niks aan gedaan, enkel het uitlaatkanaal ietsje vergroot, binnen no time was die zuiger gescheurd.
Jordy heeft hetzelfde gehad, ook 46 Polini op Evo Engine, na een tijdje zelfde verhaal, gescheurd.
Stijn, een oud forumlid, heeft met mij op de VCT van 2009 een race gehouden, tijdens die race is zijn zuiger compleet kapot geslagen, zat in stukken in zijn carter.
Daarom heb ik dus vrij weinig vertrouwen in Polini 46 zuigers snappie:D
Al heb ik zelf ook een zeerafgetrapt exemplaar op een kickspeedengine, die doet het nog steeds goed.
Maar ik ga eerst maar eens beginnen met de DR Evo, boosters en hoofdspoeler zijn klaar nu

Van 5 foto’s was dit de beste:con
Ik heb het allemaal vrij beperkt gelaten, aangezien ik niet door het cartertje heen wil gaan (is in tegenstelling tot vele Evo Engine’s die ik heb me enige losse zij-inlaat).
Ben wel op 2 plaatsen door de schroefdraden heen gegaan maar dat zal niet zo’n ramp zijn, in mijn ogen onmogelijk aangezien ik nu dus alles vrij beperkt heb gehouden en er alsnog doorheen ben gegaan.@Spulleke: Nog steeds jaloers?:D
@Hans: We beginnen met pouliepowerrrrrrrrrrrrr, maar vario gaat ook zeer zeker getest worden, in de toekomst (gaa niet lang duren) word de DR ook getuned naar 26 uitlaatflens, ben benieuwd naar het verschil van voor en na de tuning
30 september 2011 om 14:42 #490102Jahoor, het draaiende gedeelde zit in elkaar

Is wel vrij zwaar sleutelweer, op de meeste plekken in Nederland is het lekker warm met een lekker briesje, hier is het 27 graden, stikbenauwd en 0,0 wind, lekker hoor dat Limburgse weer:con
Maar we gaan vrolijk door, wil uiterlijk vanavond de eerste start kunnen uitvoeren namelijk:D
30 september 2011 om 14:53 #490103Dan mag je wel gaan zeuren dat het bij jou in limboland erg warm is. Toch lijkt dat aan jou updates niet af te lezen. Lekker tempo en ik geloof best dat je vanavond al een rijdend filmpje kan laten zien?
PS. everyone goes side-inlet now?
30 september 2011 om 15:10 #490104Kijk dat is het betere werk, die extra voeding gaat je DR vast erg waarderen

Ben benieuwd hoe dit straks rijd en dan vooral op dezelfde poeli verhouding om te zien wat de winst onderin is.30 september 2011 om 15:21 #490106wow, fast work man. 😀
like to see the video

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.