- Dit onderwerp bevat 339 reacties, 57 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 7 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 mei 2011 om 08:02 #487153
Kijk is aan een mooie babyblauwe grillo! 😀 Leuk brommertje hoor Stephan! Vind het niet stiekem jammer dat ik straks miss mee ga naar die groningen toer en dat ik op jou superbravo rijd hahaha :lol ik rij dan waarschijnlijk al weer vario dus dan boek ik jou en Andre allebij

Gr Koen
30 mei 2011 om 10:43 #487154magh je eerst wel eens een fatsoenlijk blok bouwe koen:P
Mike30 mei 2011 om 12:51 #487156rij jij trouwens ook weer vario ofzo dat staat links als je een post zet dat je vario malossi rijd met 100mm is dat zo?
30 mei 2011 om 19:06 #487169Schiet dan maar eens op met afvallen Andree want dat gezeur over gewicht heb ik niks aan:P
Ik zit bijna serieus te overwegen om een zandzak mee te nemen van 20 kg en je er dan uit te boeken, heb je niks meer te lullen over gewicht:DKoen: ik rijd poulie, setup is van me Ciao.
Zal wel ff raar zijn idd dat je op een van m’n ex SuperBravo’s rijd dan maja m’n Grillo rijdt ook leuk dus dat verzacht het wel weer een beetje;)30 mei 2011 om 19:17 #487170Nou moet zeggen dat die grillo wel lekker rijd 🙂 toch rond de 90 gps 😀
30 mei 2011 om 22:24 #487179VespaAvanti :
Schiet dan maar eens op met afvallen Andree want dat gezeur over gewicht heb ik niks aan:P
Ik zit bijna serieus te overwegen om een zandzak mee te nemen van 20 kg en je er dan uit te boeken, heb je niks meer te lullen over gewicht:DHet maakt mij niet zoveel uit hoor, alleen jij wil maar niet snappen dat gewicht best uitmaakt.
Want rijd jij met iemand achterop even hard dan?
Of waarom rijd gerard met een 46,5 malossi maar 62km gps dan?Dus die 5km die jij sneller gaat heb je aan je postuur te danken en niet omdat je brom sneller is.
En als we het echt lettelijk nemen rijd jij met helm en mag dus 45km en ik mag overal maar 25km, dus wet technisch rijd ik altijd al 20km sneller dan jou:pest:hahaEdit
Zelfs mijn fiets tassen van om en naarbij de 10kg merk ik altijd al best.31 mei 2011 om 16:02 #487193Met iemand achterop heb je gelijk minimaal 65 kg extra, dat merk je zeker, en dat Gerard maar 62 gps rijd komt omdat hij het gewicht van een extra persoon achterop mee voert (zijn eigen gewicht plus een halve gereedschapkist plus brommer in z’n fietstassen).
Fietstassen merk je ook omdat ze uitsteken aan de zeikant en wind vangen.
Maargoed, ik heb een tijd geleden ook al eens met Daan gewisselt die echt beduidend zwaarder is dan mij, en toen liep zijn brommer ook niet gek veel harder, vraag het hem zelf maar na.
Ik ga niet ontkennen dat gewicht niet meespeelt, maar jij rekent het overdreven zwaar als je het mij vraagt.
Maargoed, regel 20 kg aan zandzakken die ik redelijk makkelijk achterop kan binden en we zullen nog eens een race houden @ VCT, dan zullen we zien
Die pleur ik er na die race wel weer vanaf dus zorg dat ze geen waarde voor je hebben:DDat met die zand zak kan je thuis op de roller wel checken

Als iemand op de bagage drager druk tijdens het banken kost dat meteen kw,s en dat zal die zand zak zeer zeker ook doen.@Frank: Hij wil wel lekker he:D
31 mei 2011 om 17:53 #487196VespaAvanti :
Met iemand achterop heb je gelijk minimaal 65 kg extra, dat merk je zeker, en dat Gerard maar 62 gps rijd komt omdat hij het gewicht van een extra persoon achterop mee voert (zijn eigen gewicht plus een halve gereedschapkist plus brommer in z’n fietstassen).
Fietstassen merk je ook omdat ze uitsteken aan de zeikant en wind vangen.Nu wil ik hier persoonlijk op reageren . (Is niet gemeten met de zelfde windkracht)
Ik Gerard, rij met een totaal gewicht van ; 60kg Vespa SI ledig gewilcht + 120 kg + zeker 20 kg bagage. Totaal +/- 200 kg
En de zijdelingse luchtweerstand.Als je dat vergelijkt is het , appels met peren vergelijken .
Iig zou daarentegen willen inbrengen, dat ik, 17″ inch rij en de een Citta wiel minder omtrek heeft en het dan nog een aanzienlijk vermogens-opbouw verschil heeft. Wat ik niet verklaren kan .
Wel lijkt het mij een strak plan eens te kijken wat het verschil wordt als ik op jouw brommer rij en jij op de mijne. =)Dan kunnen we wat meten bij de zelfde windkracht , ik ben wel eens benieuwd naar de resultaten
8 juli 2011 om 22:03 #488256Nadat m’n Tiffany lange tijd stof heeft staan happen werdt het toch eens tijd dat hij rijdbaar werdt, de Oldtimertour heeft er voor gezorgt dat ik dit eindelijk eens waar heb gemaakt:D
Setup:
41 DR
Omgelaste Citty Power
12:12
Orgineel filter
56 sproeier
Standaard carter met 12mm geboorde inlaat en licht geveild.
Blauwe trekveren, bromnaaf en poulie 95Met het blokje begon het goed, had een heel net carter met krukas liggen, bij een doorsnee opboorbeurt naar 12mm van de inlaat maakte ik gelijk een gaatje, einde carter voor nu:(

Toen een ander carter gepakt en geboord en geveild, inlaatje:

Carters schoongemaakt, pakkingvlakken gezandstraald:

Toen het blokje al een heel eind in elkaar zat zag ik het volgende, een scheurtje ter hoogte van het ophangpunt links:

Kan opzich geen kwaad, maar ik ben zo pietje precies dat als ik dit eerder gezien had een ander carter had gepakt.
Zoals vele weten is de ophanging van de achterrem bij een Tif vrij knullig, deze dus maar ff omgelast en geprimerd (had geen blauwe lak)

Een paar jaar geleden had ik een snornaar in het achterwiel gezet, werd tijd voor een bromnaaf, na montage van nummer 1 zag ik vervolgens het volgende euvel, scheur onder de vulopening, naaf kon er weer uit en op zoek naar een andere, grrrrr

Momenteel zit er een andere goede naaf in met een gloednieuwe remblok, vanzelfsprekend remt hij nu dus gewoon NIET achter:con
Ik laat het voor nu ff zoals het is, mocht ik het morgen niet ingeremt krijgen dan knal ik er ff een half versleten blokje in, die doen het altijd wel goed:conSleutelmomentje tussendoor met het andere stuur er nog op:

Monteren van het blok was ook een drama, dan met name de carburateur, gatver wat een kreng is zo’n Tiffany toch om aan te sleutelen, je kan nergens fatsoenlijk bij.
Verder vond ik het vrij raar dat er geen Piaggio handels op het stuur paste, die is nu dus vervangen voor een heel ander model wat ik nog ergens in de schuur zag slingeren:lol
Maargoed, de aanhouder wint, hij trekt nu een leuke 0,7 op de roller, is fluisterstil en trekt ook zeer netjes weg
In de toekomst komt er wel nog een ander zadel en andere voorvork want die zijn beide echt totaal niks:DEn zo stond hij er vanavond 11:45 uur bij:

En nu naar buiten om al het gereedschap en de troep op te ruimen:D
8 juli 2011 om 22:43 #488257Nou ik lees wel dat het jou ook alles behalve soepel is verlopen.
Misshien verzacht het de pijn dat je weet dat het bij mij ook alles behalve soepel verliep.
0,7kw is trouwens best wel netjes ik denk dat ik daar ook maar net aankom.
Maar ik zou als ik jou was morgen nog wel even een zadel pen veer halen, anders word 70km een lange zit voor je reet:D8 juli 2011 om 23:16 #488259Het zal wel een Tiffanykwaal zijn, al die tegenslagen.
Ik vind 0,7 Kw ook erg netjes, zeker als je ziet hoe hij optrekt.
Met poulie 80 was het zelfs, 0,8 Kw alleen was het optrekken toen naar verhouding tot de snelheid zo ver teruggelopen dat ik toch maar voor de 95 ben gegaan
Een verend zadel zit ik nu toch wel erg hard over te denken, zal morgen eens langs een fietsenzaak gassen.9 juli 2011 om 00:37 #4882600,7kw is goed genoeg ik heb namelijk zelfs het vermoeden dat ik dat niet eens haal of net aantik.
En heb je anders niet een ciao mix staan? dat zadel kan er zo op
(ik kan evt mijnes meenemen)9 juli 2011 om 00:40 #488261Daarom, ik zal in ieder geval niet de traagste zijn.
Ciao Mix zadel vind ik weer iets TE van het goede, dat steekt zo af op de groepsfoto.
Al zal m’n kont er wel blijer mee zijn:lol9 juli 2011 om 00:46 #488262Fock die groeps foto ik ga voor comfort:D

9 juli 2011 om 08:45 #488263Heren maakt niet uit.. Zetten we die van mij wel op de voorgrond op de groepsfoto. Kunnen jullie je comfortabele zadeltjes wel achter mn koffer verstoppen:pest

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.