Vespa-Ciao.NL
:: VespaAvanti’s Vespa’s

Home Forums Perso’s Projecten VespaAvanti’s Vespa’s

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 340)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Jullie verdienen elkaar

Ik zal zsm mn frame’pje ophalen zodat hij onopgemerkt in de verzameling verdwijnt ; -)

VespaAvanti
      Topic starter

Thanks mannen, ik ben er zelf ook SUPER blij mee:thumb
        Het plan is om er ook minimaal 1 keer een tourtje mee te gaan rijden:D
        Het orginele blokje gaat lekker in de kast, die is nog TE nice om mee te rijden vind ik.
        Komt een orgineel CP carter met CP-vervanger en 50DR onder, sneller uitlaatje passend maken en een 45/50 wil hij wel lopen;)

@ Andree: Naja, ”Polini Fan”, heb ooit een hele partij allemaal nieuw kunnen kopen, eigenlijk alle polini cilinders toen in één keer, dat is eigenlijk de reden dat ik ze allemaal heb:P

@ Edjuh: Dat frame ophalen klinkt zeer goed in de oren, kan de ruimte wel gebruiken:P

goedguus
        Bijdrager

VespaAvanti :
          sneller uitlaatje passend maken

super vet zo’n pack! :thumb de proma gun vind ik wel een leuk uitlaatje daarvoor 😛

VespaAvanti
          Topic starter

Haha, ik zal eens kijken of het past kerel!:D

Javad
            Donateur

Wat zit daar nu voor uitlaat onder dan?
              Het lijkt op een electrische start maar dat ronde ding met het pijpje is de uitlaat toch?

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

VespaAvanti
              Topic starter

Dat ronde gekke ding is inderdaad de uitlaat Javad:haha

speedbuxy
                Bijdrager

Das te erg:D
                  Ding maar eens onder je evo hangen:D

VespaAvanti
                  Topic starter

Na bijna een jaar stilte zal ik ook nog maar eens wat updaten in m’n perso:D
                    Ben meestal te lui om de moeite te nemen om foto’s te maken, en zomaar wat slap lullen vind ik niks.
                    Maargoed, bij deze mijn brommer voor de komende FrieslandTour, de Grillo!

Aangezien veel mensen aan het tunen geslagen zijn, en ik dit ook al een hele tijd in m’n achterhoofd heb werd het toch maar eens tijd dat ik mijn hersenspinsel in praktijk ging brengen.
                    Het begon met een oude DR Evo die eens op de grond gevallen is waardoor het hemd krom is geraakt waardoor de zuiger klemt.
                    Hier was al eens een knullig nieuw flensje aangezet met een binnendiameter van krap 15 mm:con
                    Hemd weg gehaald dus totdat de zuiger niet meer klemde, flens er af en tunen maar:D
                    Aangezien de cilinder toch al op sterven na dood was heb ik gedaan wat in mijn ogen (op de gok) wel eens lekker wilde gaan lopen, uitlaatpoort 2 mm breder, en iets van rond de 1mm omhoog, verder heb ik hem ietswat vierkant gemaakt, ook aan de onderkant van de uitlaatpoort, weet niet of dat laatste een ramp is?
                    Picca’s:

Kon helaas niet zo snel een beter foto schieten

Toen een 28? (precieze diameter zou ik ff moeten meten) flens er aan:

En toen ook maar ff snel een cartertje getuned:

En toen het blokje in elkaar gezet met een ongetunde bromkruk:

Aangezien ik weinig tijd had heb ik alles vrij snel gedaan, heb niet echt veel tijd aan het tunen van cilinder en carter besteed en de afwerking had ook netter gekund, desondanks trekt het blokje wel ff lekker 1,7 KW op de roller, waren tevens de eerste slagen die hij maakte want heb de remmen nog niet eens aangesloten:D
                    In eerste instantie wilde hij niet lopen -> geen vonk, dit kwam omdat ik alleen old skool CP’s uit oude blokjes gebruik aangezien ik alleenmaar slechte ervaringen heb met nieuwe, na het monteren van een andere liep hij meteen:thumb

Dit is de brom waar het spul onder zit:

En ja Andree, je ziet het goed, ik waag me ook maar weer eens aan de poulie:D
                    Wil die boost wel weer eens ervaren al mis ik vario nu al na de eerste meters gereden te hebben.
                    Stiekum hoop ik Andree voorbij te boeken met mijn orginele cartertje, zou wel leuk wezen:lol
                    Voor zover deze update, reactie’s zijn altijd welkom:thumb

Spulleke!

ziet er toch maar weer netjes uit Stephan en misschien wil Andree wel een wedstrijdje doen:D
                      zou wel gaaf zijn:thumb

hansieb
                      Moderator

Inelkaar geragte blokjes lopen nog steeds het best … :con

Ziet er verder goed uit 😉 VCT ga je er ook mee rijden?

VespaAvanti
                        Topic starter

Haha, raggen met die rotzooi!:P
                          VCT ligt er een beetje aan, hij moet zoch eerst maar eens bewijzen op de FrieslanTour;)

speedbuxy
                          Bijdrager

Kijk eens aan eindelijk een proper overbrenging erop:D
                            (je leert het nog wel eens:D)
                            En mij eruit rijden moet ik je helaas in teleur stellen, want heb de belg ready gemaakt en morgen gaat die erop samen met de proma cc.
                            Ik denk en hoop dat hij dat wel nog goed wil weg zetten/trekken.
                            En anders word het weer de wat te lichte 1,5kw verhouding en maak je weer goeie kans:thumb
                            (voor zover een race met jou lichaams gewicht eerlijk is:pest:D)
                            (of moet ik zeggen mijnes:D)

VespaAvanti
                            Topic starter

Ow dat zou wel een mooie tegenstrijd zijn als je met Belg gaat rijden, we zullen zien:D
                              En ik weeg inmiddels maarliefst 73 kg, helemaal niet zo gek, denk dus dat we het idd eerder over jou gewicht moeten hebben Andree:lol

Martino
                              Moderator

1,7KW das een heel erg nette score hoor. Ik geef je wel kansen zondag. Eens zien hoe deze wapenwedloop weer tot bloei komt tussen jullie tweeen? 😀

Edit: Ik zie dat ik eerst even op f5 had moeten drukken. Mijn veronderstelling was al waar geworden.

Mike
                                Bijdrager

lachen man:P poulie oorlog:D vergeet niet dat Ewout ook weer van de partij is die houd zoals jullie wel weten van ( gevaarlijke ) wedstrijdjes:P

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 340)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.