Vespa-Ciao.NL
:: VespaAvanti’s Vespa’s

Home Forums Perso’s Projecten VespaAvanti’s Vespa’s

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 340)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Whaha, goed bezig, zet die aangeschoten jeugd maar aan het werk!

Wanneer wordt mijn karkas uitgebeend? 😀

VespaAvanti
      Topic starter

Haha:lol
        Jou karkas is ook al uitgebeend, is in één moeite door gegaan:D

Kijk maar eens goed op deze foto waar Miel Monteur mee bezig is:thumb

hansieb
        Moderator

Ik ben trouwens erg benieuwd wat je ouders van je “uit de hand gelopen” hobby vinden =)

Die van mij klagen al over 2 brommers in de schuur :con

Daan777
          Moderator

Z’n vader vind het goed zolang het in de schuur past.. maar dat past al niet eens meer:P
            Ik snap het ook niet, die beste man kan nu zelf geen vogelhuisje meer timmeren!

Mijn Si is verbannen uit de schuur, die staat hier buiten aan het huis geketend:(
            Maarja, met 11 brommers kan ik dat wel begrijpen.

VespaAvanti
            Topic starter

No problem voor me pa hoor Daan, hij heeft zelf ook nog eens anderhalf keer zoveel ruimte als mij:thumb
              Dat is het linker deel van de schuur;)
              Alleen dat staat ook bomvol met zooi (van zichzelf) dus kan hij alsnog niet veel:P

Frankie
              Bijdrager

Oh , zo veel spul moet er dus buiten staan om binnen te kunne sleutelen =)
                Als je in het weekend weer aan het sleutelen bent en het is goed weer dan kom ik miss ff langs met het fietske , kan ik je evo eindelijk eens zien knallen ! 😀

VespaAvanti
                Topic starter

Ik vind het hardstikke prima kerel:thumb
                  Daarstraks was het niet echt lekker weer om hem ff te starten he:lol

VespaAvanti
                  Topic starter

Ff iets moois tussendoor:

OrangeCiao had geen goede krukas meer, alleen eentje waarvan de draad dol was.
                    Wat doe je dan?
                    Ff een stuk draad er aan zetten natuurlijk!

Eerst slijp je het mooi vlak, en draai je er op de draaibank een gaatje in, waarin je weer M5 draad tapt

Vervolgens draai je dit dingetje van een stuk gehard staal, één kant M8, andere kant M5.
                    Helaas heb ik met 3 pogingen geen betere foto kunnen maken:con

Vervolgens draai je het dingetje in de krukas en slijp je hem een klein beetje in, om het wat makkelijker te maken om hem er simpel in te draaien hebben we in de bovenkant een klein gleufje gefreest zodat we er een platte schroevendraaier bij konden gebruiken

Lasje er over.

Vlak slijpen, draad even mooi tappen zodat het smooth overloopt, en klaar is je nieuwe draad:thumb
                    Bijkomend voordeel is dat het gelijk een stuk langer is dan orgineel.
                    Aangezien ze standaard toch wat aan de korte kant zijn is dat mooi meegenomen natuurlijk;)
                    We hebben speciaal voor vastlassen gekozen ipv locktite, aangezien dat bij een vorige poging nog wel eens los wil laten waardoor het nieuwe stukje er uit draait.

Mensen die met het zelfde probleem zitten kunnen mij PMen, dan fixen OrangeCiao en ik je krukas voor een mooi prijsje;)

hansieb
                    Moderator

Alrik (AA-T) zat ook met dit probleem. Mooie howto zou ik zeggen 😉

VespaAvanti
                      Topic starter

Knip en plak hem ff zou ik zeggen, idd mooie toevoeging aan de how to lijst:thumb

FonS
                        Bijdrager

Ik vind dit toch wat omslachtiger dan mijn methode? Maar toch, mooi gedaan 😉

VespaAvanti
                          Topic starter

Jou methode?:?

FonS
                            Bijdrager

Ik dacht dat je het al gezien had, vaak genoeg voorbij gekomen 😉

VespaAvanti
                              Topic starter

Nee nog niet eerder gezien!
                                Dit is inderdaad een stuk beter, al zou ik dan alsnog een overgangs stuk van M6 naar M8 maken, om de stevigheid van je koppelingsvlak nog wat meer te kunnen garanderen (metaal wordt op die plek zo wel erg dun).
                                En natuurlijk vast lassen om dat irritante losdraaien te voorkomen;)
                                Maargoed, Jordy (OrangeCiao) had dit al in een zeer ver gevorderd stadium af dus ik vind het alsnog nice:thumb

VespaAvanti
                                Topic starter

UPDATE:

Al ff geleden heb ik de 4-spaaks er uit gemikt en er 10-spaaks in gezet, bij deze wilt het voorwiel wel lekker soepel draaien en remmen als ik de moeren op de normale manier aan draai:thumb
                                  Fototjes:

Ff testen, en jawel het draaide soepel!
                                  Alleen nog ff een ander bandje:P

Moet genoeg zijn toch?;)

Verschil in remplaat, links 10-spaaks, rechts 4-spaaks.

Gisteravond ook nog ff een Bravo opgehaald in België:thumb

Het was de 186 km enkele reis meer dan waard:thumb
                                  Hij stond er eerst op voor 125, toen de prijs zakte naar 75 moest ik me slag toch maar slaan;)
                                  Zit nu alleen met een probleem, slopen of keuren?:con
                                  Hij heeft origineel 11800 km gelopen en zit echt nog SUPER netjes in de lak.
                                  Beetje lastig wat ik er mee ga doen, zeker gezien de volle schuur die ik eigenlijk leger wil krijgen in plaats van voller nieig ik toch een beetje naar slopen:con
                                  Dat was het weer voor deze keer:thumb

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 340)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.