Vespa-Ciao.NL
:: VespaAvanti’s MidiCiao

Home Forums Perso’s Projecten VespaAvanti’s MidiCiao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Topic starter

Beste Mede Vespa-Ciao’ers8)

Een aantal mensen zullen me wel al kennen van meetings enzo, een voorsteltopic heb ik nog steeds niet gemaakt:con
      De mensen die me niet kennen zullen het dus met m’n naam moeten doen, of wachten tot ik ooit een voorsteltopic aanmaak:P

Maargoed, na lange tijd heb ik nu toch maar eens een perso gemaakt, er zullen er nog veel meer volgen met andere projecten, maar ik begin hier maar vast mee.

Onderwerp, Mijn Midi Ciao:rules
      Het begon allemaal met het zien van Mini’s van andere mensen op het forum, ik vondt dit een erg leuk idee, na een tijdje besloot ik dat ik er ook maar eens eentje moest maken.
      Ook vondt ik dat ik er minimaal 100 echte kilometers per uur mee moet gaan halen, waarom ik dat dacht en waarom ik dat nog steeds wil halen blijft eigenlijk een raadsel:p
      Heel toevallig slingerde er nog een setje Citta velgen rond in de schuur, omdat ik niet echt wist hoe ik het aan moest pakken om ”echte” Mini wieltjes te gaan maken besloot ik om de Citta wielen te gebruiken, daar heb ik achteraf trouwens geen spijt van, want ben nu de enige met een Midi Ciao hier op het forum(a)
      Maargoed, de wielen waren er dus al, de rest was ook snel gevonden, want er lag (en nog steeds) genoeg vespaspul in de schuur.

Ik begon met het inkorten en terug in elkaar lassen van het frame, toen stond hij er na toch wel heel wat uurtjes werk zo bij:

Omdat ik niet zo’n supergoed lasapparaat ter beschikking heb zijn de lassen nog goed zichtbaar, stevigheid ging bij mij voor de looks, zeker gezien de snelheid die ik er uiteindelijk een keer mee wil gaan halen.
      Toen alles dus eenmaal goed en wel in elkaar zat vondt ik dat hij wel een nieuw kleurtje verdiende, we hadden nog een pot zwarte verf staan dus die heb ik er toen maar netjes op gekwast:haha
      Toen ben ik aan het blokje begonnen, ik had nog een mooie 60DR cilinder liggen, die moest dus maar eens getest worden vondt ik!
      Samen met nieuwe zuigerveertjes, lagers, krukaskeering, pakkingen en een blokje waarvan ik de inlaat had gedaan ontstond er zo een mooie beginsetup:D
      Ik begon met een Cittypoweruitlaat, dat was vanzelfsprekend al snel veel te saai.
      Daarom dook ik m’n schuur dus maar weer in op zoek naar een leuker uitlaatje, dat werdt een SIM.
      Liep een stuk beter, en maakte een mooi geluidje, maar niet voor lang, want toen ik hem op de middenbok wou zetten knikte die tegen de uitlaat waardoor de uitlaatpoort afbrak:(
      Ik baalde stevig, dus begon gelijk met het blok demonteren:thumb
      Die zelfde middag liep het blokje weer met een oude 70DR (de oude met blinde boosterpoorten), helaas was deze wel al ver heen dus waren de prestatie’s ee stuk minder dan die van de 60DR:con
      Ondanks dat heb ik er toch zat lol van gehad, heb er zo ongeveer een maandje mee rond gecrost.

Toen begon de ECHTE lol, op marktplaats vondt ik een complete Polini Evolution Engine met 46,5mm Malossi voor 150 euro!:rules
      Gelijk gebeld dus en die zelfde middag nog opgehaald:worshippy
      Foto van het blokje:

Thuisgekomen gelijk alles goed geinspecteerd, er miste helaas nog wat kleine onderdeeltjes van de carburateur, onderandere de choke, en de draad van het bougiegat was overleden, moest dus een nieuwe cilinderkop op.
      Toen die spulletjes geregeld waren moest hij vanzelfsprekend gelijk onder de Midi, ”traag” 70DR blokje er snel onderuit en de Evo samen met een inmiddels zeer goedkoop geregelde proma CC er onder8)
      Helaas lekte hij bij het membraan, en liep hij onderin ook niet zo lekker, dit probleem heb tot op de dag van vandaag nog niet helemaal op kunnen lossen, ook het lekken krijg ik niet verholpen om de een of andere reden.
      Maargoed, het is en blijft een prachtblokje en hij loopt dus ook als een BEEST in tegenstelling tot het vorige blokje:rules
      Zo stond hij er toen bij:

Zoals te zien is op de 2e foto was er geen plaats meer voor het luchtfilter, daarvoor heb ik de sleufgaten wat groter moeten maken.

In m’n achterhoofd zat ik nog steeds met die 100 echte km’s per uur die ik wilde halen. Ik wist dat dit moeilijk zou gaan worden aangezien ik de aandrijving nooit zwaar genoeg zou krijgen vanwege de kleine wieltjes.

Totdat ik die zelfde week nog zag dat ArvidW een ‘Belgen” koppeling te koop had staan:D
      Gelijk geboden en tot een deal gekomen, toen kon het echte feest pas beginnen!
      Belgenkoppeling, samen met een poulie 70 er op, en gaan met die banaan!
      Omdat ik van m’n ouders NERGENS mag rijden moest een snelheidstest sneaky gebeuren:P

Op een mooie zonnige dag, toen er niemand thuis was, hebben we de Midi dus in de brommobiel van een vriend geladen (vraag me niet hoe) en zijn we naar een achteraf gelegen weggetje gereden, daar heb ik toen 87 echte km/h op de Tom Tom getopt:rules
      Hmmm 13 te weinig, was het eerste wat ik dacht:p
      Hier nog een filmpje van die dag:

FILMPJE (filmpje volgt nog)

Op de rollerbank trok hij niet verkeert, heb meerdere malen 1,8 Kw getrokken

FILMPJE (filmpje volgt nog)

Maargoed, zo nog een tijdje af en toe hier in de buurt rondgereden, het optrekken onderin vondt ik niet echt geweldig, daarom de 70 poulie maar voor een 80 gewisseld, wat alsnog dik 75 echte km/h opleverde.

Tussendoor er ook nog mee naar de ThornMeeting geweest, hier een foto van hoe er er toen bij stond:

Het optrekken vondt ik eigenlijk ondanks de 80 poulie alsnog niks, zat er al een tijdje over te denken om er vario op te leggen8)
      De naaf en achterkoppeling met 90mm schijven had ik al liggen!
      Na nog een tijd ergeren aan het optrekken vondt ik het genoeg, en heb ik samen met de rest van een bestelling een malossi vario mee laten komen, nu heeft de Midi dus vario:rules
      Ik zeg één ding, ONBESCHRIJFELIJK!:worshippy
      Hij trekt nu dik autowheely, het gas kan niet gelijk helemaal open als je niet voor op het stuur gaat hangen:P:rules
      Omdat het achterwiel er toch uit moest en omdat de achterband inmiddels bijna op het canvas zat:con heb ik er gelijk ook maar een nieuw achterbandje op gelegt.
      Hier een foto van hoe hij er nu bijstaat:

FOTO (foto volgt nog)

En hier een filmpje van hoe hij nu optrekt:

En hier hoe hij het nu doet op de rollerbank:

Hij loopt nu alsnog 70 echte TOMTOM km/h’s, met citta wielen en ori variovertanding, niet verkeert vindt ik zelf:D
      De 100 echte gaat zeker nog gebeuren, komend voorjaar/zomer gaat de Belgenkoppeling er nog een keer op, maar dan met 50 Poulie ipv 70:rules

UPDATE!

1 februari was Bartjee hier, we hebben de Midi ff getest met een Summit boven en onderlangs, hier wat filmpjes en foto’s(y)

Test Summit bovenlangs:

Test Summit onderlangs:

Midi met Summit bovenlangs

Summit onderlangs monteren, een hamer werkt altijd:lol

Midi met Summit onderlangs

Voor zo ver mijn Perso tot nu toe.
      Verdere updates doe ik in een nieuwe post:thumb

Reactie’s zijn altijd welkom:D
      Als iemand nog verbeterpunten ziet dan hoor ik die ook graag;)

ArvidW
      Donateur

Dit is wel echt zo’n masterlijk ding, rijdt heerlijk, verhoudingen zijn erg mooi en je kunt echt alleen maar glimlachen als je erop zit:D

Geweldig ding, leuk gemaakt :thumb

Als hij 100tomtom loopt kom ik nog wel een keertje testritje maken 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

tvmierlo
        Donateur

zorg er maar voor dat die foto’s eerder online zijn dan de tijd waarop ik al aan het wachten ben op de “speciale koukleumtoer foto” 😛

VespaAvanti
          Topic starter

Dankje Arvid:thumb
            Tegen die tijd ben je de eerste die het weet:D

Tim, die foto komt nog, alleen wil me broertje hem niet meer doorsturen:con
            De foto’s en filmpjes van de Midi volgen waarschijnlijk al zeer snel, vandaag was Bartjee hier, die heeft een paar filmpjes en foto’s gemaakt8)

niceVespa
            Bijdrager

grappig maar vindt de citta wielen eronder niet echt mooi:P mijn mening

GTZ NV

VespaAvanti
              Topic starter

Persoonlijk vindt ik het wel leuk staan8)
                Maar smaken verschillen he;)

De fun ging ook voor de looks toen:p
                Het bouwen van de complete Midi excl blok heeft ook maar 2 dagen geduurt ofzo, was eigenlijk gewoon een uitprobeersel, wat erg leuk heeft uitgepakt vind ikzelf:D

tvmierlo
                Donateur

VespaAvanti :
                  Persoonlijk vindt ik het wel leuk staan8)
                  Maar smaken verschillen he;)

De fun ging ook voor de looks toen:p
                  Het bouwen van de complete Midi excl blok heeft ook maar 2 dagen geduurt ofzo, was eigenlijk gewoon een uitprobeersel, wat erg leuken gevaarlijk heeft uitgepakt vind ikzelf:D

OrangeCiao
                  Donateur

:lolhij rijdt egt geweldig mooi ding luek gedaan
                    :lol

VespaAvanti
                    Topic starter

Dat gevaarijk heb je ook zeker gelijk in Tim:whistle
                      Ben er al meerdere malen mee op m’n bek gegaan, één keer zo erg dat ik niet mee kon naar de bios wat voor die avond gepland stond, heel me arm en schouder lag open, zelfs nog mee naar de ziekenpost geweest voor een spuit tegen straatvuilziekte ofzoiets:con

OrangeCioa, Dankje:thumb

RiPe
                      Bijdrager

vet gedaan :thumb
                        ik wil een filmpje zien 🙂

VespaAvanti
                        Topic starter

Dankje RiPe, filmpjes komen er zeker nog:D

Bartjee
                          Donateur

Vandaag bij Stephan geweest en uiteraard ook even op de midi gereden. Echtttt een relax ding! voorwiel vliegt achterover, trekt echt hard op en gaat ook nog eens hard. Zal zo eens kijken of ik de foto’s op de computer kan zetten

hansieb
                            Moderator

Doe es ff filmpjes uploaden!

VespaAvanti
                              Topic starter

Was een leuk dagje vandaag Bart8)
                                En nog productief ook, nu je velgen mooi gestraald zijn(y)

Hans, Geduld man, komt nog:p

Bartusman
                                Bijdrager

Erg vet! Zowel optisch als motorisch, mis alleen nog een sport/lager stuurtje=)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.